Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهیدزاده با اشاره به اینکه عمر مفید اتوبوس حدود ۱۱.۵ سال است، گفت: بسیاری از اتوبوس‌های شهر تهران به سن فرسودگی رسیده اند و باید از چرخه خارج شوند، ولی متأسفانه طبق آمار، اتوبوس‌های تولیدی کل کشور در سال گذشته از ۱۰۰۰ دستگاه فراتر نمی‌رود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «حسین شهیدزاده» شب گذشته (سه شنبه 3 دی) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه بیش از این ۸۰ درصد هزینه تأمین اتوبوس‌های شهری از سوی دولت و ۲۰ درصد آن بر عهده شهرداری بوده است، افزود:  از سال ۹۱ تاکنون هیچ اتوبوسی از سوی دولت تحویل شهرداری تهران و ناوگان شهری نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده شهردار تهران با اشاره به اینکه در این فاصله، شهرداری تهران با کمک نهاد‌های خصوصی توانسته است در راستای رفع نیازمندی شهر به اتوبوس، حدود ۷۰۰ دستگاه اتوبوس تهیه و جایگزین کند، ادامه داد: عمر مفید اتوبوس حدود ۱۱.۵سال است و بسیاری از اتوبوس‌های شهر تهران به سن فرسودگی رسیده اند و باید از چرخه خارج گردند، ولی متأسفانه طبق آمار، اتوبوس‌های تولیدی کل کشور در سال گذشته از ۱۰۰۰ دستگاه فراتر نمی‌رود. 

 

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری رقمی حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان است، افزود: قدرت خرید شهرداری نسبت به سه سال گذشته کمتر شده، زیرا قیمت‌ها چند برابر شده است. 

 

شهیدزاده در خصوص ناوگان مترو تهران گفت: ازدحام مسافر در ساعات اوج سفر فقط مختص تهران نیست و در همه دنیا می‌توان چنین ازدحامی را مشاهده کرد. 

 

نماینده شهردار تهران در خصوص پیشرفت‌های این ناوگان افزود: در دو سال گذشته حدود ۲۰ کیلومتر افزایش خط ۷ مترو را داشتیم  و حدود ۱۰ کیلومتر در خط ۶ به بهره برداری رسیده  و در حال حاضر در تهران حدود ۲۲۷ کیلومتر خط مترو در ۱۲۵ ایستگاه در حال سرویس دهی به مردم است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد شب یلدا طرح ملی فهما کانون های مساجد مسجد استان بوشهر نماز جمعه انتخابات خبرگزاری شبستان سهمیه بندی بنزین حمل و نقل عمومی بنزین حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۶۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم

این روز‌ها فرسودگی روکش آسفالت در برخی از جاده های کشور به صورت معضل برای رانندگان تبدیل شده است، این در حالی است که این موضوع علاوه بر اینکه موجب انحرام خودرو از جاده و بروز تصادف می‌شود، به خودرو‌ها آسیب جدی وارد می‌کند.

این روزها صدای رانندگانی که از مسیر شهر بابک به سیرجان تردد می کنند درآمده است.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - کرمان

بیشتر بخوانید:

گلایه شهروندان تبریزی از فرسودگی برخی از معابر در منطقه ۷ + تصویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان
  • فروش نفت ایران به بالاترین سطح ۶ سال گذشته رسیده است
  • درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم
  • جایگاه مردان و زنان در بی‌آرتی‌های تهران تغییر کرد
  • جایگاه مردان در اتوبوس‌های بی آرتی به وضع گذشته برمی‌گردد
  • ۱۵ میلیارد ریال برای مرمت کاروانسرای تاریخی آوه ساوه تخصیص یافت
  • ورود ۴۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان مشهد
  • شهادت ۵۶ فلسطینی طی ۲۴ ساعت گذشته
  • بانک جهانی: شکاف درآمدی در ایران به کمترین رقم در ۸ سال رسید
  • طرح ۱۵ روزه شهرداری برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی