Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش النشره، «سعد الحریری» نخست‌وزیر مستعفی لبنان گفت که هرگز از نخست‌وزیری «حسان دیاب» حمایت نمی‌کند.

الحریری مدعی شد که دولت آتی، دولت «جبران باسیل» وزیر خارجه و رهبر جریان ملی آزاد خواهد بود.

نخست‌وزیر مستعفی لبنان شرط حضور خود در رأس دولت را کناره‌گیری جبران باسیل اعلام کرد و گفت که نمی‌تواند با کسی که به طور پیوسته وی را مورد هجمه قرار می‌دهد، کار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: پارسینه

کلیدواژه: لبنان سعد حریری حسان دیاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۶۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به‌تازگی پیش‌بینی شهید حسن باقری از نتیجه سکوت دولت‌های عربی در قبال حملات اسراییل را منتشر کرده است. این‌متن دست‌نوشته‌ای است که در کتاب فرماندهان دفاع مقدس، مجموعه مقالات، سخنرانی‌ها و دست نوشته‌ها، چاپ شده است.

مشروح این دست نوشته به شرح زیر است؛

باید این موضوع را یادآوری کنم که سقوط عراق، سقوط اردن را نیز به دنبال خواهد داشت و جناح جنوب شرقی اسراییل، تهدید زمینی خواهد شد. اطلاعات و اخبار موجود در اختیار ما در مورد علت و انگیزه حمله اسراییل به لبنان بسیار ناقص و کم می‌باشد، اما بر اساس همین اخبار ناقص علت حمله، بیشتر نظامی است تا سیاسی، آمریکا و متحدانش فشار زیادی را روی کشورهای عربی وارد می‌کنند تا آنها در مقابل این اقدام اسراییل اعتراض نکنند. در حالی که سکوت دولت‌های عربی در این مورد شدیداً به موقعیت این حکومت‌ها در میان مردمانشان لطمه می‌زند، این فشار به حدی است که حتی این کشورها به طور صریح و گسترده این عمل اسرائیل را محکوم نکرده‌اند و حتی اضطراب دارند راجع به این موضوع صحبت کنند.

به نظر می‌رسد این اقدام اسراییل از لحاظ سیاسی در موقعیت مناسب صورت نگرفته به خصوص زمانی که آمریکا حکم محکومیت اسراییل را در شورای امنیت وتو می‌کند، اگر ایران به داخل عراق نفوذ کند محکوم کردن ایران برای غرب مشکل خواهد بود و این مساله تناقضی را برای آمریکا ایجاد خواهد کرد.

اما به لحاظ نظامی، اسراییل چهار یا پنج جناح زمینی دارد: از غرب، دریای مدیترانه؛ از شمال لبنان؛ از شمال شرقی و شرق، سوریه از جنوب شرقی، اردن و از جنوب مصر. فعلاً از دو ناحیه دریا و مصر برای اسراییل نگرانی چندانی وجود ندارد هر چند که تعویض حکومت در مصر می‌تواند از نو، همان مشکل را برای اسراییل ایجاد کند.

از طرف شمال و شمال شرقی مساله سوریه و لبنان مطرح می‌باشد که به خصوص در طول زمان، سوریه توانست نیروهایی را به داخل لبنان اعزام نماید و تا صور نیرو مستقر کند و فلسطینی‌ها نیز در جنوب لبنان با کمک شیعیان به عملیات ایذایی می‌پرداختند.

در نقشه آینده اسراییل و صهیونیسم، آنها قصد دارند از فرات تا نیل را اشغال نمایند و اسراییل بزرگ را تشکیل دهند و این موضوع را آشکارا به نیروهایشان تدریس نیز می‌کنند.

پس از فتح خرمشهر، اسراییل و به تبع آن آمریکا به این فکر افتاده‌اند که سریع‌تر وضعیت نیروهایی که اسراییل را تهدید می‌کنند روشن کنند. لذا اول به فکر پاکسازی جناح شمالی بقاع تا بیروت افتادند.

به نظر می‌رسد حرکت بعدی اسراییل، اشغال سوریه و سپس اشغال شرق رود اردن خواهد بود. به خصوص به نظر من اگر عراق سرنگون شود، اسراییل سریع‌تر از سوریه و اردن وارد عمل خواهد شد و حدوداً می‌تواند ۸۰ کیلومتر پیش بیاید و به سلسله جبالی که هزار و ۳۰۰ متر ارتفاع دارد برسد و عرض اسرائیل را تا تل آویو به حدود ۱۵۰ کیلومتر برساند.

کد خبر 6079521 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • اسلواکی : مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
  • حمایت رسمی نخست وزیر مالزی از اقدام تلافی جویانه ایران
  • پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل
  • عراق: به دنبال پایان مأموریت ائتلاف بین المللی هستیم
  • سی‌ان‌ان: اسرائیل حمله به رفح را به تأخیر انداخت
  • جورج گالووی سیاست دوگانه دولت انگلیس را به چالش کشید
  • فیلم حرکت ویژه محافظان و تیم اسکورت نخست وزیر ژاپن | درخواست با احترام از رانندگان!
  • نخست‌وزیر کویت منصوب شد
  • «کاندیدای مستعفی» گزینه دبیری فدراسیون والیبال
  • مقام سابق صهیونیست: ما در غزه بدون هرگونه هدف مشخصی برای خروج گرفتار شدیم / هاآرتص: ادعای ارتش اسرائیل در مورد اینکه فرزندان هنیه در حال رفتن برای عملیات بودند را حتی دشمنان حماس هم باور ندارند/ نداو ارگمن: نتانیاهو شایستگی نخست وزیری را ندارد + عکس و فیل