Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پرداخت جریمه رانندگی روش‌های مختلفی دارد که ساده‌ترین آن‌ها روش غیرحضوری و استفاده از گوشی موبایل است. تاریخ انتشار: 09:22 - 04 دی 1398 - کد خبر: ۵۷۹۹۷۱

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، استعلام خلافی و پرداخت جریمه رانندگی، یکی از دغدغه‌های رانندگان به خصوص در زمان خرید و فروش خودرو است که حالا با فناورانه شدن خدمات دولتی، روش‌های غیرحضوری و ساده‌ای ایجاد شده که این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید به صورت آنلاین از خلافی خودرو مطلع شوید و همچنین با ساده‌ترین روش‌ها بتوانید جریمه خودرو خود را پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استعلام خلافی و پرداخت جریمه رانندگی روش‌های مختلفی دارد که در این گزارش سعی شده تا ساده‌ترین روش‌ها برای پرداخت جریمه با موبایل توضیح داده شود.

ساده‌ترین روش‌های پرداخت جریمه رانندگی با موبایل

برای پرداخت جریمه خودرو با گوشی موبایل از سه روش ساده می‌توان استفاده کرد:

پرداخت جریمه از طریق سایت بانک‌ها پرداخت جریمه رانندگی با کد USSD پرداخت جریمه رانندگی از طریق تماس تلفنی پرداخت جریمه رانندگی از سایت بانک‌ها

تمامی بانک‌های دولتی و خصوصی کشور در وب سایت رسمی‌شان بخشی برای پرداخت غیرحضوری قبوض قرار داده‌اند.

بخش پرداخت قبوض سایت بانک‌ها امکان پرداخت جرایم رانندگی را نیز همچون سایر قبوض فراهم کرده و این روش یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها بوده و برای انجام کافی است با مرورگر موبایل خود وارد صفحه اصلی سایت بانک شوید و در فهرست وب‌سایت به دنبال گزینه پرداخت غیرحضوری و یا پرداخت قبوض باشید.

برای این روش پرداخت جریمه پس از باز شدن صفحه پرداخت غیرحضوری قبوض، شناسه قبض جریمه و شناسه پرداخت را وارد کنید و با استفاده از کارت بانکی خود نسبت به پرداخت جریمه رانندگی اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: قانون در خصوص پرداخت جریمه و نحوه اعتراض چه می‌گوید؟

استعلام جریمه رانندگی با کد USSD

با هر مدل گوشی موبایل که دارید بدون نیاز به اینترنت، می‌توانید با شماره‌گیری کد #۱۱۰* خلافی خودرو خود را دریافت و سپس پرداخت کنید.

پس از انتخاب گزینه ۲، منوی ۴ گزینه‌ای مربوط به خدمات پلیس راهور در صفحه گوشی پدیدار میشود که باید گزینه اول، یعنی استعلام خلافی خودرو را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه باید کد VIN (شماره ۱۷ رقمی پشت کارت خودرو است که با IR شروع می‌شود) را وارد کنید. دقت کنید که حتما به زبان انگلیسی و حروف لاتین را به صورت بزرگ وارد کنید که دچار مشکل نشوید.

در این مرحله ۲ انتخاب دارید؛ اگر فقط مبلغ خلافی خودرو را می‌خواهید عدد ۱ را انتخاب کنید و مبلغ را مشاهده کنید. اگر شناسه قبض و شناسه پرداخت جرایم خودرویتان را می‌خواهید عدد ۲ را وارد کنید. با داشتن این شناسه‌ها می‌توانید از طریق سایت بانک‌ها (روش بالا) جریمه رانندگی خودرو خود را پرداخت کنید.

پرداخت جریمه رانندگی از طریق تماس تلفنی

برای پرداخت جرایم رانندگی خود می‌توانید با شماره ۲۰۰۰ تماس گرفته و مراحل پرداخت جریمه رانندگی را طبق آنچه اپراتور تماس می‌گوید انجام دهید.

پرداخت جریمه از این روش نیازمند شناسه قبض، شناسه پرداخت و کارت بانکی است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خلافی جریمه راهنمایی و رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۷۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی حفط سلامت جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا درباره افزایش نرخ جرایم رانندگی گفت: هدف اصلی از اعمال جریمه بحث بازدارندگی است و تمام اقداماتی که انجام شده و پیشنهاداتی که از طرف پلیس منعکس شده و در هیأت دولت به تصویب رسیده برای این است که ما بازدارندگی ایجاد کنیم نسبت به رفتارهای پرخطر.

وی افزود: بحث افزایش نرخ جریمه دقیقاً متمرکز است بر اینکه ما دیگر شاهد تخلف نباشیم به هیچ عنوان نه در مجموعه پلیس و نه در مجموعه دولت نگاه به درآمدزایی نیست و فقط هدف بازدارندگی از خطر و رفتارهایی که موجب تصادف می‌شود است.

سردار حسینی گفت: اگر جرایم رانندگی ۱۰۰ برابر هم شود برای تأمین سلامت مردم است و راننده اگر رفتار درست داشته باشد و تخلفی انجام ندهد افزایش جریمه شرایط خاصی برای او ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد: کمتر از ۲ درصد رانندگان در سال‌های قبل جریمه شدند و تمام این تمهیدات برای ۲ درصدی است که می‌خواهد اراده شأن را بر ۹۸ درصد تحمیل کنند که هیچ دستگاهی اجازه نمی‌دهد اقلیت ۲ درصدی بخواهد با سلامت و امنیت ۹۸ درصد بازی کند.

وی در پایان گفت: هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی حفظ سلامت جامعه و بهبود رفتارهای رانندگی است.

کد خبر 6063772

دیگر خبرها

  • (ویدئو) افزایش سرسام‌آور نرخ جریمه‌های رانندگی
  • جریمه سرعت غیر مجاز ۷۰۰ هزار تومان شد | جریمه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی برای این تخلف رانندگی | اعلام نرخ جدید برخی جرایم رانندگی توسط پلیس
  • جریمه‌های جدید رانندگی چند برابر شد؟
  • هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی حفظ سلامت جامعه است
  • فیلم/ هدف پلیس از افزایش نرخ جریمه رانندگی
  • صیانت از جان با جریمه؛ افزایش رسمی مبالغ جرایم رانندگی مطابق با تورم! | فیلم
  • هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی حفط سلامت جامعه است
  • ویدیو/ تصویب افزایش جریمه‌های رانندگی در پاستور
  • قاچاقچی سوخت در زاهدان جریمه ۴۶ میلیارد ریالی شد
  • بازاریان آذربایجان‌غربی ۵۲ میلیارد ریال جریمه پرداخت کردند