Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از اینکه فدراسیون عمومی کار فرانسه در راستای اعتراضات نسبت به اصلاح قانون بازنشستگی، رای به توقف تولید در چندین پالایشگاه را داد، تولید در پالایشگاه گرندپوتس شرکت توتال در نزدیکی پاریس کاهش یافت. ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از اینکه فدراسیون عمومی کار فرانسه در راستای اعتراضات نسبت به اصلاح قانون بازنشستگی، رای به توقف تولید در چندین پالایشگاه را داد، تولید در پالایشگاه گرندپوتس شرکت توتال در نزدیکی پاریس کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 یک سخنگوی توتال گفت این پالایشگاه با ظرفیت 102 هزار بشکه در روز تا سیم ماه دسامبر تولید خواهد داشت یعنی تا زمانی که این اتحادیه جلسه عمومی دیگری برگزار کند.

 توقف کامل فعالیت های پالایشگاه چند روز طول میکشد ولی توتال احتمالاً قادر خواهد بود تولید را تا مدت کوتاهی با استفاده از تیم های چرخشی از کارگران غیر اتحادیه ادامه دهد.

 سخنگوی توتال گفت پالایشگاه های دیگر این شرکت در فرانسه - نرماندی، فیزین و دانگس - فعالیت معمول خود را در روز سه‌شنبه داشتند.

 وی گفت عرضه محصولات به پمپ بنزین های توتال رو به افزایش است و امروز تنها 90 پمپ بنزین نسبت به 114 تای دیروز خالی بودند.

 اتحادیه تندروی بخش تجارت کنفدراسیون کار فرانسه قول داده که اعتراضات را مخصوصاً در بخش نفت افزایش دهد و تا بسته شدن تأسیسات نفتی پیش رود تا دولت مجبور شود از اصلاحات برنامه‌ریزی شده دست بردارد.

 وزارت انرژی و اکولوژی فرانسه اعلام کرد 6 پالایشگاه از 7 پالایشگاه نفت خام به طور معمول در حال تولید و توزیع محصولاتشان هستند و فقط پالایشگاه گرندپوتس با مشکلاتی در ارسال محصولاتش روبه‌رو شده است.

 این وزارتخانه اعلام کرد دلیلی برای نگرانی و هجوم رانندگان برای پر کردن باک بنزین خودروهایشان وجود ندارد. ذخایر نفت فرانسه در سطح خوبی قرار دارند.

 دفتر نخست وزیری فرانسه اعلام کرد مذاکرات با اتحادیه ها در مورد اصلاح قانون بازنشستگی در هفتم ژانویه آغاز می شود. گفتگوهای جداگانه‌ای هم با اتحادیه های معلمان و کارکنان بیمارستان از سیزدهم ژانویه آغاز خواهد شد.

 این اتحادیه ها تظاهرات دیگری را علیه این اصلاحات برای نهم ژانویه برنامه ریزی کرده اند.

توقف تولید در یک پالایشگاه فرانسه به دلیل اعتصاب کارگرانپالایشگاه توتال در فرانسه آتش گرفت

 انتهای پیام/103

R7586/P/S7,78,80,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۸۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین تولید کنندگان انرژی هسته‌ای در جهان (+ اینفوگرافی)

دانشمندان در کره جنوبی اخیراً در آزمایش همجوشی هسته ای رکوردشکنی کردند. آنها به مدت ۴۸ ثانیه دمایی را هفت برابر دمای هسته خورشید حفظ کردند. اما تولید انرژی تجاری قابل دوام از همجوشی هسته ای همچنان بیشتر ایده ای علمی_تخیلی است تا نزدیک به واقعیت.

در همین حال، برادر قابل اعتمادتر آن، شکافت هسته‌ای، چندین دهه است که به جهان نیرو می دهد. در اینفوگرافی زیر، تولیدکنندگان برتر انرژی هسته‌ ای که بر حسب تراوات ساعت (TWh) اندازه‌گیری می‌شود، نشان داده شده است. داده‌های مربوط به این موضوع از موسسه انرژی هسته‌ ای، آخرین بار در آگوست ۲۰۲۲ به‌روزرسانی شده است.

کدام کشور بیشترین انرژی هسته ای را تولید می کند؟

به گزارش روزیاتو، تولید انرژی هسته‌ای در ایالات متحده بیش از دو برابر میزان تولید چین (رتبه دوم) و فرانسه (رتبه سوم) روی هم است. در مجموع، ایالات متحده نزدیک به ۳۰ درصد از تولید انرژی هسته ای جهان را به خود اختصاص داده است.

با این حال، انرژی هسته ای یک پنجم برق آمریکا را تامین می کند. برخلاف فرانسه که ۶۰ درصد برق خود را از نیروگاه های هسته ای تامین می کند.

نکته برجسته دیگر این است که چگونه چین در دهه گذشته به سرعت توانایی های انرژی هسته‌ای خود را افزایش داده است. برای مثال، بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱، چین سهم خود از تولید انرژی هسته‌ای جهانی را از کمتر از ۱۰ درصد به بیش از ۱۴ درصد افزایش داد و از فرانسه در رتبه دوم پیشی گرفت.

در نقطه مقابل، سهم بریتانیا در همان دوره زمانی به ۲ درصد کاهش یافته است.

در همین حال، اوکراین برای تامین برق شبکه خود به شدت به انرژی هسته‌ای متکی است. در مارس ۲۰۲۲، پس از اینکه نیروهای روسی کنترل این تاسیسات را به دست گرفتند، دسترسی به نیروگاه هسته ای کلیدی خود در زاپوریژیا (Zaporizhzhia) را از دست داد.

این نیروگاه که با شش راکتور ۱۰۰۰ مگاواتی یکی از بزرگترین نیروگاه های اروپا است، در حال حاضر هیچ چیز تولید نمی کند و محل حملات اخیر هواپیماهای بدون سرنشین بوده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گوگل در دفاع از رژیم صهیونیستی ۲۰ کارمند دیگر خود را اخراج کرد
  • برلین به کی‌یف وعده ۴۰۰ خودروی زرهی داده بود، اما تحویل مختل شد
  • تولید بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه فجر جم طی سال ۱۴۰۲
  • سایه ترس از ترور و اعتصاب بر المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ بازدید از غرفه نفت آبادان در نمایشگاه بین المللی
  • بزرگترین تولید کنندگان انرژی هسته‌ای در جهان (+ اینفوگرافی)
  • پاری سن ژرمن ۴-۱ لیون؛ بدون توقف به سمت قهرمانی
  • برگزاری اعتراضات ضد اسرائیلی در برلین
  • دیدنی های امروز؛ از محاکمه استاد حقوق اسراییلی تا اعتراضات جهانی ضداسراییل
  • عرضه شفاف فرآورده های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی