Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رییس ستاد معاینه فنی خودروی شهرداری اصفهان، با اشاره به اینکه هم اکنون دوربین‌های سطح شهر و پلیس بر تردد خودروها نظارت دارند، گفت: اطلاعاتی که این دوربین ها استخراج می کنند بصورت اتوماتیک از آنالیز پلاک خودروها استخراج و مستقیم به سامانه سیمفا در وزارت کشور ارسال می شود و با کارتکس این خودروها در پلیس راهور چک می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورتی که خودرو در طول سال گذشته اقدام به انجام معاینه فنی نکرده باشد، به صورت خودکار اعمال جریمه ۵۰ هزارتومانی می‌شود.

جمشید جمشیدیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعلام دولت مبنی بر فعال شدن دوربین‌های ثبت تخلف در محدوده زوج و فرد از ۲۰ آذرماه، اظهار کرد: آمار مراجعه به مراکز معاینه فنی حدود ۱۸ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: افزایش آمار مراجعات در حدی نبوده که ساعات کاری مراکز معاینه فنی افزایش یابد. در این خصوص به تمامی مراکز معاینه فنی اعلام شده که درصورت افزایش مراجعات، ساعات کاری خود را بین ۲ تا ۴ ساعت افزایش دهند، اما تاکنون ظرفیت به آن حد نرسیده است.

جمشیدیان با اشاره به اینکه مراکز معاینه فنی از روز شنبه تا پنجشنبه آماده سرویس‌دهی به شهروندان هستند، خاطرنشان کرد: ساعات کاری مراکز معاینه فنی از ساعت ۸ صبح تا ۲ونیم بعدازظهر و در روزهای پنجشنبه تا ۱۲ و نیم ظهر است.

رییس ستاد معاینه فنی خودروی شهرداری اصفهان، تصریح کرد: خودروها باید در طول سال به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند، درحالی که وقتی با ممنوعیتی روبه‌رو می‌شوند به مراکز معاینه فنی هجوم می‌آورند که عمدتا هم در ساعات خاصی است. بطور مثال در ساعات صبح تراکم عمده در صف‌های معاینه فنی وجود ندارد و از ساعت ۱۰ صبح به بعد تراکم این صف‌ها بیشتر می‌شود.

جمشیدیان با اشاره به اینکه، سیستم نوبت دهی در مرکز معاینه فنی در حال فعال شدن است که شهروندان بتوانند ساعت مراجعه خود را رزرو کنند، افزود: این سرویس نوبت دهی بر مبنای سیستم تحت وب است که بصورت کد ussd و اپلیکیشن می‌تواند فعال باشد و احتمالا ظرف یکماه آینده در دسترس قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در شهر اصفهان ۸ مرکز معاینه فنی و ۱۳ خط وجود دارد که برخی از این مراکز در بافت متراکم شهر قرار دارند، مانند مرکز همدانیان که مراجعه کننده زیادی دارد، هرچند که دارای ۳ خط و ظرفیت آن در روز حدود ۶۰۰ دستگاه خودرو است، ولی مشکلی که ورودی این مرکز است باعث تراکم در صف می‌شود.

رییس ستاد معاینه فنی خودروی شهرداری اصفهان، با بیان اینکه باید مراجعات در سطح شهر به صورت متناسب توزیع شود، افزود: بسیاری از مراکزی که تعداد مراجعه کنندگان آن بالا نیست، در زمان کوتاهی سرویس دهی خود را انجام می‌دهند و باعث معطلی شهروندان نمی‌شود.

رییس ستاد معاینه فنی خودروی شهرداری اصفهان، اظهارکرد: احداث مراکز معاینه فنی دارای ممنوعیت‌های زیست محیطی است و این مراکز در بافت مسکونی شهر نمی توانند مستقر شوند، ضمن اینکه در قسمت‌های مرکزی شهر، شهرداری زمین مناسبی که حداقل دارای مساحت ۱۰۰۰متر مربع باشد ندارد و به همین دلیل نمی‌توانیم در مراکز شهر مراکز معاینه فنی ایجاد کنیم و بطور معمول در حاشیه شهر اقدام به احداث این مراکز می‌کنیم.

جمشیدیان همچنین با اشاره اینکه گشت‌های پلیس راهور در سطح شهر فعال هستند، عنوان کرد: خودروهایی که دارای دود مشهود باشند توسط پلیس راهور و با هماهنگی ستاد معاینه فنی، متوقف می‌شوند، پلاک خودرو فک می‌شود و پلاک تعمیرگاهی بر روی خودرو نصب می‌شود. این خودروها دارای مهلت مشخصی برای مراجعه به تعمیرگاه هستند که در صورت برطرف کردن مشکل می‌توانند با مراجعه به پلیس راهور پلاک خود را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر خودروها دارای دودهای مرئی یا نامرئی باشند و نتوانند تست‌های معاینه فنی را رد کنند، کارت معاینه فنی دریافت نمی‌کند و به به مدت ۱۵ روز مهلت دارند تا برای تعمیر خودروی خود اقدام کنند و دوباره برای معاینه فنی مراجعه کنند، اما در طول این ۱۵ روز امکان پذیرش در هیچ مرکزی را ندارند.

وی با بیان اینکه تمامی ۱۳ خط مراکز  معاینه فنی اصفهان برای خودروهای سبک و سنگین مکانیزه هستند، گفت: ظرفیت موجود مراکز معاینه فنی‌ها در  طول سال ۶۰۰ هزار دستگاه و در طول روز حدود ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ خودرو است.

رییس ستاد معاینه فنی خودروی شهرداری اصفهان، با اشاره به اینکه هر مرکز معاینه فنی دارای ۱ تا ۳ خط مکانیزه دارد، بیان کرد: ظرفیت مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین یک خط مکانیزه و ۱۸ هزار دستگاه در طول سال و حدود ۶۰ دستگاه خودروهای سنگین و نیمه سنگین دیزلی در طول روز است.

جمشیدیان با یادآوری اینکه انجام معاینه فنی از نظر قانونی الزامی است، خاطرنشان کرد: با انجام تست‌های معاینه فنی خودرو از نظر ایمنی، ظاهری، خروج گازهای آلاینده از اگزوز و آلودگی‌های صوتی باید در حد استاندارد باشد.
وی با تاکید براینکه از نظر اخلاقی حق سایر شهروندان است که هوا را آلوده نکنیم، تصریح کرد: استقبال و تعهد شهروندان اصفهانی در این زمینه خوب است و بخش عمده‌ای از مردم تعهد شهروندی خود را ایفا می‌کنند.

رییس ستاد معاینه فنی خودروی شهرداری اصفهان، تصریح کرد: استفاده از معابر سطح شهر در گرو داشتن کارت معاینه فنی برای خودروهاست و شهرداری‌ها ملزم هستند که تجهیزات لازم را برای رصد مکانیزه‌ پلاک خودروهای فاقد معاینه فنی فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون دوربین‌های سطح شهر و پلیس بر تردد خودروها نظارت دارند، گفت: اطلاعاتی که این دوربین ها استخراج می کنند و بصورت اتوماتیک از آنالیز پلاک خودروها استخراج می شود، مستقیم به سامانه سیمفا در وزارت کشور ارسال می شود و با کارتکس این خودروها در پلیس راهور چک می شود. در صورتی که خودرو در طول سال گذشته اقدام به انجام معاینه فنی نکرده باشد، به صورت خودکار اعمال جریمه ۵۰ هزارتومانی می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت نگهداری خودروها در کلانشهر اصفهان مطلوب است، افزود: حدود ۸۳ درصد خودروهایی که به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کنند امکان دریافت معاینه فنی را دارند و مابقی باید با برطرف کردن مشکلات خودرو دوباره اقدام می کنند.

به گفته وی، حدود ۳۳ درصد مردودی خودروها در معاینه فنی مربوط به بالابودن میزان گاز خروجی اگزوز است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاينه فني مراکز معاینه فنی جریمه خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۸۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید پاک کننده های فاقد مواد سمی، به همت دانشجویان قمی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، یک شرکت دانش بنیان، متشکل از دانشجویان قمی، موفق به تولید محصولات پاک کننده سبز شدند.

قدرت پاک کنندگی بالا و عاری بودن از ترکیبات شیمیایی سمی از مهمترین ویژگی‌های این محصولات دوستدار محیط زیست است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   پنج دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی قم در سال ۱۴۰۰ زیر نظر مرکز رشد دانشگاه ثبت کرده و موفق به تولیدات محصولات دوستدار محیط زیست شدند.   محصولات سوپر حلال چند منظوره، لکه بر فرش ابریشم و شیشه پاک کن از مهم‌ترین محصولات این شرکت بوده که در آنها از حلال‌های سمی و خطرناک استفاده نشده است.   مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قم در دو سال فعالیت خود از بیش از ۳۰ شرکت فناور حمایت کرده است.   این حمایت‌ها شامل حمایت‌های معنوی، اخذ مجوز و اخذ تسهیلات بوده است.   تا الان بیش از یک میلیارد تومان برای شرکت‌های فناور این دانشگاه تسهیلات اخذ شده است.
این محصولات در حال حاضر به صورت کارگاهی تولید شده و در صورت حمایت به صورت تجاری تولید خواهند شد.

دیگر خبرها

  • ‌زیرساخت 17 میلیون مترمکعبی CNG مازاد برای دوگانه سوز کردن خودروها بلا استفاده مانده است
  • بیش از ۲۵ هزار کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین صادر شد
  • صدور ۲۵۵۰۰ کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی
  • نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک تا ۲ اردیبهشت در اصفهان دایر است
  • نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک تا دوم اردیبهشت در اصفهان دایر است
  • بازدید مشترک و پایش مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شهرستان چایپاره
  • کشف خودروهای ۱۵۰ میلیاردی قاچاق در البرز
  • توقیف ۱۴۲ شرکت فاقد اعتبار مالیاتی در خراسان رضوی
  • تولید پاک کننده های فاقد مواد سمی، به همت دانشجویان قمی
  • خودروهای لوکس در انتظار مالیات