Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای راه‌اندازی مجدد فرودگاه اراک، گفت: پیگیر هستیم بتوانند پروازهای فردوگاه اراک را دوباره برقرار کنند به‌احتمال زیاد در نیمه اول سال آینده در دو مسیر تهران و مشهد پروازها دوباره راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص اقدامات صورت گرفته برای راه‌اندازی مجدد فرودگاه اراک، گفت: فرودگاه اراک تعطیل نیست چراکه امروز فرودگاه به فعالیت خود مشغول است و مسئولین فرودگاه حضور دارند و باند فرودگاهی آماده بر خواستن و نشستن است و هر روز تعدادی پرواز از فرودگاه اراک از جمله آموزشی و نظامی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر پروازها به مقصدهای مختلف همچون مشهد و تهران برقرار نیست، افزود: شرکت های هواپیمایی خصوصی هستند و فرودگاه اراک دولتی به دلیل استقبال کم از پروازها، برای شرکت های هواپیمایی به صرفه نیست پروازها را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی با اشاره به اینکه فرودگاه اراک زیرساخت های لازم را برای پرواز از جمله تعریف شدن مرز هوایی دارد اظهار کرد: پروازها بر اساس متقاضی صورت می گیرد یعنی اگر متقاضی پرواز وجود داشته باشد فرودگاه اراک امکان پرواز به همه مناطق کشور و حتی خارج از کشور را دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته چندین ماه پرواز اراک- تهران را برقرار کردیم و بهترین هواپیمای موجود را برای آن اختصاص دادیم اما متأسفانه با استقبال همشهریان مواجه نشد و شرکت های خصوصی هم با پروازهای تعداد پایین استقبال نمی کنند.

زندیه وکیلی با اشاره به اینکه مسئولین استان با رایزنی هایی که با مردم، نهادها و ادارات دارند. پیگیر هستیم بتوانند پروازها را دوباره برقرار کنند، افزود: به احتمال زیاد در نیمه اول سال آینده در دو مسیر تهران و مشهد پروازها دوباره راه اندازی خواهد شد.

وی استقبال مردم از پروازهای فرودگاه اراک را بهترین راهکار برای تداوم فعالیت های فرودگاه عنوان کرد و گفت: متاسفانه وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم نیز تأثیر مستقیمی در تعطیلی فرودگاه اراک داشته است.

فرودگاه اراک سال ۷۸ به بهره‌برداری رسید و نخستین خطوط پروازی مسافری آن از سال ۸۴ با همکاری شرکت‌های هواپیمایی کشور دایر شد و طی این مدت به دلیل مشکلات فراوان چندین بار تعطیل و بازگشایی شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۹۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام و پذیرش تمامی مسافران خارجی در فرودگاه امام ادامه دارد

سعید چلندری مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان  با بیان اینکه روند انجام پروازها در فرودگاه امام خمینی برقرار شده و پروازها ادامه دارد گفت: از ساعت ۶ صبح امروز پروازها به ویژه پروازهای برنامه ای در حال انجام است و مشکلی از لحاظ انجام پروازها در این فرودگاه وجود ندارد.

وی ادامه داد: مسافران پروازهای خارجی  برای دریافت بلیت جایگزین پروازهای باطل شده به مرکز پاسخ گویی شرکت هواپیمایی مربوطه یا پشتیبانی محل تهیه بلیت تماس گیرند.

او اظهار کرد: مسافران جهت اطلاع از وضعیت پروازها می توانند ازسایت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به آدرس www.ikac.ir و تلفن‌های مرکز تلفن شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در تمام ساعات شبانه روز به شماره های ۰۲۱۵۱۰۰۱۱۸ ,۰۲۱۵۱۰۰۱۱۱, ۰۹۶۳۳۰ اطلاعات پروازها را کسب کنند.

براساس این گزارش صبح امروز هم  سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که در صورت درخواست شرکت‌های هواپیمایی برای انجام پروازهای فوق العاده سازمان هواپیمایی مجوز آن‌ها را صادر خواهد کرد تا مسافران بتوانند به پروازهای خود در ساعت و یا روز مورد نظر برسند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • با واحدهای درمانی متخلف در قم برخورد جدی می‌شود
  • فرودگاه همدان میزبان حجاج همدان و کردستان خواهد بود
  • تکذیب شایعه تعطیلی فرودگاه‌ها/ برقراری پرواز از مبدا و مقصد ایران
  • اعزام و پذیرش تمامی مسافران خارجی در فرودگاه امام ادامه دارد
  •  روال عادی پروازها در فرودگاه بین المللی اهواز
  • پرواز مشهد - قشم برقرار شد
  • توقف ۲۴ ساعته آزادکاران در دبی در پی لغو پروازها
  • ◄ برای اطلاع از وضعیت پروازها با چه شماره هایی تماس بگیریم؟
  • پرواز همه فرودگاه‌های کشور برقرار شد
  • پرواز تمام فرودگاه‌های کشور برقرار شد