Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

یک کارشناس هوایی درباره هاب شدن 6 فرودگاه در کشور می‌گوید: در بخش صنعت فرودگاهی و ایرلاین‌داری، مزیت خدادادی به لحاظ فضای آسمان ایران وجود دارد که اگر مدیریت درست تجاری در آن صورت گیرد به بزرگ‌ترین مزیت رقابتی ما در بلوک تجاری منطقه تبدیل می‌شود.

روح الله فلاح تبار در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز در خصوص وعده وزیر راه و شهرسازی مبنی بر به زودی ایران صاحب ۶ هاب هوایی در نقاط مختلف کشور می‌شود تا از وضعیت «تهران محور» فعلی در حمل‌ونقل هوایی خارج شویم، توضیح می‌دهد: یک مطالعه روزنامه‌ای در خصوص وضعیت حال حاضر صنعت در کشورهای همسایه و منطقه، و مطالعه پیش‌بینی‌های یاتا و ایرباس درباره وضعیت آینده صنعت تا سال ۲۰۳۵، به خوبی شریط فعلی صنعت هوایی را برای ما روشن می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه مطلب فوق میگوید: متاسفانه با مدیریت نه چندان مناسب گذشته تا به امروز، در بخش صنعت فرودگاهی و ایرلاین‌داری مزیتی نداریم و حتی اگر تمام مناقشات بین‌المللی و عقب‌ماندگی‌های معلول تحریم‌ها و عدم مدیریت صحیح به یکباره حل شود از مزیت رقابتی خاصی در منطقه و جهان برخوردار نیستیم.

فلاح تبار با تأکید بر این مسئله که در بخش فرودگاهی، همسایگان جغرافیایی ما، مانند امارات و ترکیه با سهم جابجایی نزدیک به یکصد میلیون مسافر در حال رقابت و در بخش ایرلاینی نیز  امارات و ترکیش‌ایر امروز به بیش از صد نقطه در دنیا پرواز دارند افزود: رسیدن به این ظرفیت نهادی - عملیاتی، حتی با داشتن ناوگان، بعید به نظر می‌رسد.

وی با بیان اینکه در بخش ANS، یک مزیت خدادادی به لحاظ فضای آسمان ایران وجود دارد که اگر مدیریت درست تجاری صورت گیرد به بزرگ‌ترین مزیت رقابتی ما در بلوک تجاری منطقه تبدیل می‌شود افزود: از همین رو برنامه‌ریزی سریع و اقدام اساسی براساس این رویکرد می‌تواند، مزیت فضای آسمان ایران را به عامل توسعه و امنیت کشور تبدیل کند.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل صنعت هوانوردی معتقد است کاستی‌های مدیریت فرودگاه‌ها و اعتیاد به درآمدها و دلارهای هوانوردی و در نهایت ترجیح نگاه سیاسی به تجاری، مانع پرداختن به چنین فرصت و مزیت فوق العاده شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل ونقل هوایی فضای آسمان ایران هاب فرودگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۹۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن فضای خلق ایده‌های جدید تفریحی و گردشگری در اصفهان

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باتوجه به اقدامات خوبی که در شرکت توسعه سیاحتی سپاهان انجام شده، فضای خلق ایده‌ها، افکار و روش‌های جدید برای حضور بیشتر خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدامیر سامع در بازدید از مجتمع گردشگری صفه اظهار کرد: با توجه به مدیریت خوبی که در شرکت توسعه سیاحتی سپاهان انجام شده و برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی که مسئولان شهری و شهرداری و مدیریت این شرکت و کارکنان آن فراهم کردند فضای خلق ایده‌های جدید، افکار جدید و روش‌های جدید برای حضور بیشتر خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه برای آن‌که مردم و آحاد مختلف بتوانند تفریح سالم و متنوعی را داشته باشند فضای خوبی در پهنه‌های عملکردی شرکت توسعه سپاهان ایجاد شده است، افزود: امیدوار هستم کارهای خیلی خوبی که بخشی از آن با تلاش خستگی‌ناپذیر مدیریت و کارکنان شرکت انجام شده، بخشی دیگر در حال انجام است و قسمتی در فاز برنامه قرار دارد، هر کدام به نوبت برای خدمت‌رسانی به مردم فعال شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: این مسیر خدمت‌رسانی برای ایجاد محوطه‌هایی از جنس گردشگری، تفریح و نشاط و به ویژه محل‌هایی که مردم احساس احترام کنند، خلق شده و از نظر مسائل ایمنی موارد رعایت شده تا شهروندان و گردشگران بتوانند از تمام ظرفیت‌ها به نحو احسن بهره‌مند شوند.

سامع در رابطه با اقدامات مدیریت شهری اصفهان برای اجرای ابرپروژه‌های تفریحی اضافه کرد: پروژه‌های شرکت توسعه سیاحتی سپاهان در سه سطح ابرپروژه‌های بلند مدت، ابرسازه‌های تفریحی میان مدت و پروژه‌های تفریحی کوتاه مدت، تقسیم‌بندی شده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون پروژه‌های کوتاه مدت به اجرا رسیده است، میان مدت‌ها در حال اجرا یا چگونگی اجرا قرار دارد و امیدواریم با تمرکزی که شورا در برنامه بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی کرد و جمع‌بندی پیشنهادات خوب مطرح شده در شورای اسلامی شهر اصفهان و جلسات کمیسیون تلفیق این موارد جمع‌بندی و پس از آن وارد فاز اجرا شود.

کد خبر 739426

دیگر خبرها

  • گشت‌زنی هواپیمای بی‌سرنشین در آسمان نیمروز
  • هشدار جدی مقام بلندپایه نظامی ایران به دشمنان؛ در جنگ نرم و فضای مجازی دستتان را کوتاه می کنیم
  • تاکید استاندار مازندران به اقتصاد دریا با رونق صنعت گردشگری
  • غرق شدن ۱۲ فلسطینی حین دریافت بسته‌های کمک ارسالی از آسمان
  • رشد ۱۵ درصدی صادرات کردستان در سال گذشته
  • استقرار اورژانس هوایی در بام نفت ایران
  • مزیت رقابتی استان فارس، برخورداری از مردم مهمان نواز است
  • فراهم شدن فضای خلق ایده‌های جدید تفریحی و گردشگری در اصفهان
  • ایجاد فضای رقابتی و تنظیم‌گری در صنعت خودرو با تسهیل در واردات
  • استعفای مدیرعامل بزرگترین سازنده هواپیما در جهان