Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@11:02:39 GMT

محشتم، رئیس هیات فوتبال بوشهر شد

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۴۱۲۲۸

محشتم، رئیس هیات فوتبال بوشهر شد

امیرحسین محتشم با ۱۶ رای برای یک دوره چهارساله به‌عنوان رییس هیات فوتبال استان بوشهر انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر،  مجمع انتخابات هیات فوتبال استان بوشهر صبح امروز در حالی با حضور حیدر بهاروند دبیر فدراسیون فوتبال برگزار شد که امیرحسین محتشم با ۱۶ رای برای یک دوره چهارساله به‌عنوان رییس هیات فوتبال استان بوشهر انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محشتم، هماهنگی با اداره کل ورزش،  حضور فعال در مجامع بین المللی اخلاق مداری و پهلوان محوری به جای قهرمان محوری، تشکیل و تاسیس موزه فوتبال بوشهر، تشکیل صندوق پیشکسوتان فوتبال بوشهر، به محلات بردن فوتبال و شفافیت با رسانه ها را از برنامه های خود اعلام کرد.

سید علیرضا کازرونی، سید یونس موسی جاویدان و فخرالسادات هاشمی از دیگر گزینه های انتخابات هیات فوتبال استان بوشهر بودند.

به گزارش فارس، مهدی تاج که قرار بود امروز در مجمع انتخاباتی بوشهر شرکت کند، به دلیل مشکل قلبی در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد و به جای وی، بهاروند در مجمع انتخاباتی بوشهر شرکت کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هیات فوتبال بوشهر انتخابات محتشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۱۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسسه «مصاف» رائفی پور از کجا تامین مالی می‌شود؟

کمتر می‌شود که سخنانش یک جنجال درست نکند؛ سال‌هاست که در انواع و اقسام زمینه‌ها سخنرانی می‌کند و کمتر موضوعی مانده که او در آن مورد اظهارنظری نکرده باشد. اغلب اظهاراتش هم شاذ و عجیب و غریب است؛ البته در سال‌های اخیر که خواسته چهره‌ای موجه از خود بسازد، آن اظهارات عجیب را تقطیع شده و کار رسانه‌های معاند می‌داند؛ علی‌اکبر رائفی‌پور، استاد خودخوانده محافظه‌کاران و مدیر موسسه‌ای با نام مصاف ایرانیان.

به گزارش اعتماد، بسیاری او را صاحب یکی از بزرگ‌ترین لشکرهای مجازی می‌دانند؛ ادعایی که وقتی میزان لایک‌ها و ریتوییت‌کننده‌های او در فضایی مانند توییتر بررسی می‌شود، کمی به واقعیت نزدیک می‌شود. اما اینجا بنا نیست به اظهارات رائفی‌پور و لشکریان مجازی او پرداخته شود؛ این استاد خودخوانده برای هوادارانش، حکم مراد و مرشد دارد و هوادارانش هم نقش مرید و شاگرد.

وبسایت موسسه مصاف ایرانیان، خود را این‌گونه معرفی کرده است: «مطالب این وبگاه با هدف روشنگری در فتنه‌های آخرالزمانی و آشنایی مسلمانان با موضوعات و معارف مهدوی تهیه و تدوین شده است. امیدواریم که این تلاش ناچیز ما در تعجیل فرج مولای‌مان، مهدی موعود ارواحنا فداه، موثر باشد.»

در بخش دیگری از وبسایت مصاف، این موسسه خود را «بزرگ‌ترین جنبش سایبری کاملا مستقل در فضای اینترنتی» دانسته است. در بخش «تماس با ما» که معمولا در وبسایت شرکت‌ها و موسسات نشانی پستی دفتر خود را می‌نویسند، تنها به شماره تلفن، شماره پیامک و یک صندوق پستی بسنده شده و خبری از آدرس دفتر مصاف نیست.

در بخش دیگری از همین قسمت سایت، شماره شبا، کارت و حساب بانکی متعلق به «مصاف ایرانیان» درج شده تا از این طریق «هدایا و نذورات مردمی» به دست‌شان برسد. شاید همین یک خط برای پاسخ به سوالات درباره منابع مالی موسسه، کفایت کند؛ البته کفایت برای هواداران و مریدان «استاد»؛ وگرنه که هیچ‌گاه دیگر منابع تامین مالی موسسه مصاف ایرانیان اعلام نشده است.

این موسسه یا در واقع رائفی‌پور، در جریان انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی، با نقش‌آفرینی در اردوگاه محافظه‌کاران، به تهیه فهرستی برای نامزدهای مورد حمایت خود تحت عنوان «لیست جبهه صبح ایران» اقدام کردند؛ تبارشناسی فهرست رائفی‌پور در تهران، موید حضور چهره‌هایی از جبهه پایداری، تشکل امنا (به رهبری حمید رسایی) و در کل چهره‌های تندرو. مخرج مشترک همه این چهره‌ها مخالفت با جریان محمدباقر قالیباف و در کل جریان شانا بود.

مریدان موسسه مصاف و در راس آن‌ها، علی‌اکبر رائفی‌پور، یکی از پرچمداران دشمنی با قالیباف بودند و بخشی از مسوولیت درگیری در فضای مجازی با هواداران قالیباف را برعهده داشتند. آن‌ها شرایطی ایجاد کرده‌اند که هر کسی از منابع مالی یا سایر مناسبات موسسه مصاف سوالی در فضای مجازی مطرح می‌کند، او را متهم به تطمیع شدن از سوی تیم قالیباف می‌کنند.

شاید این همان خطی باشد برای ناامن کردن و ارعاب افرادی که قصد دارند این موسسه و مدیر آن را به چالش بکشند، پی گرفته می‌شود. او خود را داعیه‌دار شفافیت می‌داند و از همین‌رو پیش از انتخابات اخیر مجلس، اموال خود را منتشر کرده بود؛ او گفته که مستاجر است و هیچ پولی بابت سخنرانی‌هایش نمی‌گیرد و اگر هم کسی پولی به حساب موسسه واریز کند، ارتباطی به او ندارد! رائفی‌پور همچنین درباره محل درآمدش برای خرج زندگی نوشته «۶۰۰ میلیون تومان پول نزد یکی از دوستانم (آهنگری) دارم که هر ماه سود آن را محاسبه کرده و پرداخت می‌کند.»

البته او حدود ۷ سال پیش گفته بود که خرج زندگی‌اش را از یک «مغازه عطاری» در «محله‌ای پایین شهر تهران یا خارج از تهران» کسب می‌کند؛ رائفی‌پور در توضیحات بیشتر گفته بود که «من سرمایه‌گذاری کرده‌ام و یکی از دوستانم آنجا کار می‌کند.» او هرگز توضیح نداده که موسسه مصاف با این حجم از فعالیت و واحدهایی که ذیل موسسه تشکیل شده، بودجه برای گرداندن موسسه را از کجا می‌آورد.

تشکیل مصاف به مدیرعاملی برادرش!

موسسه مصاف ایرانیان، طبق آگهی منتشره در روزنامه رسمی، خرداد ۱۳۹۰ تاسیس شده است. موضوعات فعالیت موسسه در نخستین آگهی آن، «برگزاری همایش‌ها و سمینارها، ارائه خدمات مشاوره‌ای مدیریتی اخذ وام و تسهیلات و اعتبارات بانکی از بانک‌ها و موسسات مالی اخذ و اعطای هرگونه نمایندگی از شرکت‌ها و موسسات و ایجاد دفاتر فروش و حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و بین‌المللی و انجام کلیه معاملات مجاز عقد انواع قراردادهای مجاز با اشخاص حقیقی و حقوقی و هر نوع فعالیت مرتبط با موضوع» اعلام شده است.

مدیران اولیه موسسه مصاف ایرانیان، دو نفر هستند؛ «امیرحسین رائفی‌پور» و «حسین کوثری». برخی بر این تصور هستند که «امیرحسین» نام مستعار یا نام دیگر «علی‌اکبر رائفی‌پور» است و آن‌ها معتقدند که اساسا «امیرحسین رائفی‌پور» وجود خارجی ندارد، اما علی‌اکبر رائفی‌پور، در جریان یک مصاحبه به تاریخ اسفند ۱۴۰۰، اشاره‌ای به نقش «امیرحسین رائفی‌پور» کرده و او را برادر خود معرفی کرد.

علی‌اکبر رائفی‌پور گفته «مثلا برادر خودم امیرحسین؛ از اول مصاف به اسم خودم نبود چون باید این‌ور و آن‌ور بروم و فلان اداره بروم امضا کنم؛ گفتم امیرحسین تو بیا کارهای حقوقی‌اش را انجام بده. ایشان مهندسی خوانده است؛ هم مهندسی آی‌تی و هم راکتورهای اتمی؛ متاثر از ترور شهید شهریاری و احمدی‌روشن، تغییر رشته داد و رفت راکتور اتمی خواند؛ خب در کار خودش سر در می‌آورد.»

با این وجود همچنان هیچ تصویری از امیرحسین رائفی‌پور تا به الان منتشر نشده است. بهمن ماه ۱۳۹۵، فردی به نام «احسان اختیاری» در کنار «امیرحسین رائفی‌پور» در زمره شرکا قرار گرفت. همزمان «حسین کوثری» با دریافت حق‌الشرکه خود از جمع شرکا خارج شد. اما فروردین ۱۳۹۸، احسان اختیاری از جمع شرکا خارج شد و حسین کوثری دوباره به عنوان عضو، به هیات مدیره مصاف ایرانیان برگشت.

سال ۱۴۰۰ نیز طی «مجمع عمومی عادی» موسسه مصاف ایرانیان، مقرر می‌شود که امیرحسین رائفی‌پور به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل و حسین کوثری به عنوان عضو هیات مدیره برای مدت نامحدود منصوب شوند.

موسسه مصاف ایرانیان، پاییز ۱۴۰۲ اقدام به ثبت یک علامت تجاری با نام «مصاف فیلم» کرده است. مالک این علامت تجاری موسسه مصاف ایرانیان است و «امیرحسین رائفی‌پور» را به عنوان نماینده این موسسه معرفی کرده است. نشانی ذکر شده برای موسسه مصاف، تهران، میدان ابن‌سینا… قید شده اما برای نماینده آن که همان امیرحسین رائفی‌پور است، یک آدرس در منطقه‌ای در تهران آمده است؛ «پاسداران…».

شهرک شهید چمران در واقع مربوط می‌شود به بنیاد تعاون وزارت دفاع که در ابتدا شهرکی بوده برای خانه‌های سازمانی کارکنان وزارت دفاع. حالا از اینکه در حال حاضر افراد غیر از کارمند وزارت دفاع نیز می‌توانند در این شهرک ساکن شوند یا خیر، اطلاعی در دست نیست.

امیرحسین در چه شرکت‌هایی عضو است؟

با جست‌وجوی نام و کد ملی امیرحسین رائفی‌پور، چند شرکت و موسسه بالا می‌آیند که او در آن‌ها حضور دارد.

شرکت «ماشین‌سازی صدر ایرانیان فردا» یکی از آن‌هاست؛ این شرکت شهریور ۱۳۹۸ تاسیس شد که غیر از امیرحسین رائفی‌پور، افرادی با نام‌های «فریبا فلاح» و «سمیه پلاسی» در هیات مدیره «ماشین‌سازی صدر ایرانیان فردا» حضور دارند که البته «سمیه پلاسی» در آخرین تغییرات این شرکت از میان اعضای هیات مدیره حذف شده است. آدرس درج شده برای محل این شرکت، همان نشانی «امیرحسین رائفی‌پور» در شهرک چمران است.

البته سال ۱۴۰۱، این شرکت به ساختمانی در محله ازگل تهران نقل مکان کرد. «ماشین‌سازی صدر ایرانیان فردا» در وبسایت شرکت نام تجاری خود را «صدرا روباتیک» معرفی کرده و نوشته «در سال ۱۳۹۸ با همکاری جمعی از باتجربه‌ترین مهندسان و متخصصان در حوزه اتوماسیون، ماشین‌آلات CNC و ابزار دقیق تاسیس شد. این مجموعه باتوجه به توانمندی، تجربه و دانش فنی خود و نیز ارزیابی و رصد مستمر بازار هدف، درصدد ارائه بهترین محصولات و خدمات در این حوزه به صنعتگران محترم می‌باشد.»

شرکت دیگری که نام «امیرحسین رائفی‌پور» در آن دیده می‌شود، «شرکت سهامی خاص مهندسین صنعت اراده فردا» است؛ شرکتی که «سمیه پلاسی»، «مرتضی کندری»، «باقر بهرامی» و «محمدرضا جوکار» در آن حضور دارند. «سمیه پلاسی» همان شخصی است که مدتی در هیات مدیره «ماشین‌سازی صدر ایرانیان فردا» حضور داشت و بعدا از این شرکت خارج شد. در موضوع فعالیت این شرکت، تمامی زمینه‌های بازرگانی و تجاری، ازجمله واردات پوشاک و ماشین‌آلات و هر آنچه در ارتباط با فعالیت اقتصادی است را شامل می‌شود.

تاسیس موسسه خیریه؛ باز هم امیرحسین

موسسه دیگری که نام «امیرحسین رائفی‌پور» در آن دیده می‌شود، موسسه‌ای با نام «میعاد مهر مهدوی» است؛ موسسه‌ای که در واقع «واحد خیریه» موسسه مصاف ایرانیان است. این موسسه که سال ۱۳۹۸ تاسیس شده، برای معرفی خود نوشته «در این زمانه پر از ظلم و فساد و در عصر حکمرانی تجارت و لهو و لعب، به تمام دنیا نشان خواهیم داد منتظران حضرت ولی‌عصر (عج) مطابق سیره ایشان و اجداد طاهرینش به دنبال استقرار اخلاق و انسانیت بر جامعه هستند و تا ظهور ایشان از پای نخواهند نشست.»

در بخش دیگری اشاره شده که موسسه «میعاد مهر مهدوی» مجری طرحی با نام «مهر مهدوی» متعلق به موسسه مصاف ایرانیان است: «مهر مهدوی عنوان کلی طرحی است که موسسه مصاف ایرانیان با یاری شما عزیزان، در راستای ترویج فرهنگ مهدویت و همدلی بیشتر بین افراد جامعه آن را اجرایی کرده است که در آن شما مهدی یاوران گرامی می‌توانید به نیابت از امام زمان (عج) هر کار خیر و محبت‌آمیزی (مالی و غیرمالی) را در قالب این پویش انجام داده و ثواب آن را به آستان مقدس حضرت ولی‌عصر (عج) تقدیم کنید.»

موسسه خیریه یا واحد خیریه مصاف

در جایی دیگر از وبسایت این موسسه که عنوان خیریه دارد، خود را «مهر مهدوی مصاف» معرفی کرده است. موسسه «میعاد مهر مهدوی» در بخش تماس با ما، تنها یک شماره تلفن در تهران را نوشته و در ادامه شماره حساب و شماره کارت خود را منتشر کرده و آورده: «شما عزیزان می‌توانید کمک‌های خیرخواهانه خود را به نیابت و یاد امام زمان (عج) به صورت نقدی از طریق شماره‌حساب زیر یا درگاه پرداخت آنلاین سایت به دست نیازمندان برسانید و یاد و خاطر امام زمان (عج) را در بین اقشار مختلف جامعه زنده نمایید.

لازم به ذکر است موارد واریز به حساب در قسمت نذر عام به صلاحدید موسسه هزینه خواهد شد و در صورتی که نذر خاص دارید پس از واریز مورد مصرف خاص را به ما اطلاع دهید.» فعالیت‌های این موسسه که سال ۱۳۹۸ تشکیل شده، در دایره وسیعی تعریف می‌شود. آبان ماه ۱۴۰۱، خبرگزاری فارس گزارشی که بیشتر شبیه به رپرتاژ بود، درباره این موسسه منتشر کرد. در گزارش فارس، مسوول این موسسه فردی با نام «مرتضی بهزادی» است که ردی از نام او در جمع موسسان و هیات مدیره نیست. طبق نوشته‌های خبرنگار فارس، این فرد «به سختی» راضی به گفت‌وگو شده و در عین حال «طبیعتا اجازه نداد تا از او عکسی گرفته شود.»

براساس این گزارش، «پویش مهر مهدوی در واقع واحد خیریه موسسه مصاف ایرانیان است و این واحد رسما از عید غدیر ۱۳۹۹ تشکیل شد.» این درحالی است که طبق آگهی‌های روزنامه رسمی، تاسیس این موسسه مربوط به سال ۱۳۹۸ می‌شود.

مصاف مجوز خیریه نداشت؛ مجوز گرفتیم!

مسوول این موسسه در این مصاحبه که سال ۱۴۰۱ منتشر شده، درباره نحوه آغاز به کار آن گفته «حدود پنج سال پیش پویشی راه انداختیم به نام مهر مهدوی که مردم هر کار خیری به نیت امام زمان (عج) انجام می‌دادند، در اینترنت منتشر کنند. کارمان اوایل به این وسعت نبود. به عیادت بیماران و خانه سالمندان و… می‌رفتیم. نزدیک عید سال بعد، موج دوباره‌ای به صورت کاملا مردمی در موضوعات مختلف شکل گرفت. وقتی موسسه مصاف دید استقبال از این کارها زیاد است، تصمیم گرفت مهر مهدوی به عنوان یک پویش در موضوعات مختلف در کل سال فعالیت کند.»

به گفته این فرد مرتبط با موسسه مصاف ایرانیان، «سال قبل از کرونا مردم مدام به ما پیام می‌دادند که ما کسی را نمی‌شناسیم که کمک‌های‌مان را اهدا کنیم و اصرار داشتند ما واسطه شویم و کمک‌های‌شان را به دست نیازمندان برسانیم.» او می‌گوید موسسه مصاف ایرانیان، «به دلیل نوع مجوزش نمی‌توانست کار خیریه انجام دهد» و از همین رو تصمیم بر آن شد تا «یک موسسه خیریه ثبت کنیم و وقتی کرونا آمد ما مجوز داشتیم.»

بنا بر گفته‌های «بهزادی»، این موسسه «وام» هم به مراجعینش می‌دهد که برای بازگشت پول هیچ سودی محاسبه نمی‌شود و همچنین، مدت زمان بازپرداخت آن می‌تواند طویل‌المدت باشد. در همین حال این موسسه در حوزه کارآفرینی هم فعالیت می‌کند و به گفته مسوول مهر مهدوی، آن‌ها در سیستان و بلوچستان یک دامداری تاسیس کرده‌اند.

فعالیت واحد خیریه مصاف در یمن و افغانستان

نکته کمی عجیب درباره این موسسه «خیریه»، فعالیت در یمن و افغانستان است؛ به گفته این فرد مرتبط با موسسه مصاف ایرانیان، «در برنامه اطعام عید غدیر ۱۴۰۱.۲۱ هزار بسته غذا در تهران، سیستان و بلوچستان، کرمان، اهواز، یمن و افغانستان توزیع کردیم. به افغانستان هم در زمان‌های مختلف سه سری کمک فرستادیم.» او تاکید کرده که «در بحث‌های خیریه، مهر مهدوی چند وقتی است به سایر کشورها هم ورود کرده و الان در یمن و افغانستان هم فعالیت داریم.» در عکس‌های موجود روی وبسایت این موسسه، تصاویری از کیسه‌های مواد غذایی که احتمالا آرد یا برنج و خرما باشند، منتشر شده و در توضیح آن آمده «کمک‌های مهر مهدوی به مناسبت عید غدیر در یمن».

در وبسایت این موسسه همچنین خبرهایی از ساخت و ساز واحدهای مسکونی برای معلولان در قرچک یا برای نیازمندان در سیستان و بلوچستان منتشر شده است.

دفتر خیریه، در ساختمان یک موسسه دیگر

در ابتدای تشکیل، محل استقرار دفتر موسسه «میعاد مهر مهدوی» طبقه اول از ساختمانی در محله نظام‌آباد تهران بود. طبق مدارک موجود، دفتر این موسسه، تا آبان ۱۴۰۰ در این محل قرار داشت. حدود یک سال قبل از تاسیس رسمی «میعاد مهر مهدوی» و استقرار در این ساختمان، طبقه زیرزمین آن، نشانی موسسه‌ای به نام «حماسه مقام ایرانیان» بود؛ آدرس استقرار این موسسه سال ۱۳۹۷ به همین نشانی منتقل شده بود. «حماسه مقام ایرانیان» سال ۱۳۹۸ منحل شد. «محمد تاجیک رستمی» یکی از افرادی که در این موسسه حضور داشته و مدیر تصفیه موسسه نیز شد، سال ۱۳۹۸ هنگام تاسیس موسسه «میعاد مهر مهدوی» از اعضای هیات مدیره آن بود.

مخرج مشترک مصاف و حماسه مقام ایرانیان

در موسسه «حماسه مقام ایرانیان» که سال ۱۳۹۴ تاسیس شد، فردی با نام «احسان اختیاری» در زمره مدیران اولیه و شرکای موسسه حضور داشت. «احسان اختیاری» سال ۱۳۹۵ وارد هیات مدیره موسسه «مصاف ایرانیان» شد. البته این حضور او دایمی نبود؛ سال ۱۳۹۸ او با دریافت حق‌الشرکه خود از جمع هیات مدیره مصاف ایرانیان خارج شد. نام این فرد تنها در ارتباط با همین دو موسسه یعنی «حماسه مقام ایرانیان» و «مصاف ایرانیان» دیده می‌شود و با جست‌وجوی این نام، هیچ رد دیگری از او یافت نمی‌شود.

به عبارت ساده‌تر، این فرد در سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸، مخرج مشترک دو موسسه «مصاف ایرانیان» و «حماسه مقام ایرانیان» بوده است. از «حماسه مقام ایرانیان» اطلاعاتی در فضای وب، در دست نیست؛ یعنی این موسسه فعالیتی که نام و نشانی از آن بر جا بماند، نداشته است.

اثاث‌کشی خیریه به دفتر آژانس مسافرتی

برج ۸ سال ۱۴۰۰ طی آگهی رسمی، دفتر موسسه «میعاد مهر مهدوی» به آدرس «شهر تهران، محله شیخ هادی، خیابان دانشگاه، خیابان جمهوری اسلامی، پلاک ۱۰۷۴، طبقه اول» تغییر پیدا کرد. این مکان اما تنها به موسسه «مهر مهدوی» اختصاص نداشت. شهریور ماه ۱۴۰۰، شرکتی با نام «مسافران صبح آرمان فرج» تاسیس شد که نشانی درج شده در آگهی رسمی تاسیس آن، دقیقا همین آدرس جدید مهر مهدوی بود. از جهت احتمال تفاوت واحد در ساختمان نیز کدپستی هر دو آدرس با یکدیگر مقایسه شدند که هر دو یکسان بودند. «مسافران صبح آرمان فرج» در زمینه «اخذ روادید، تنظیم و انجام مسافرت‌های گروهی داخلی و خارجی (برگزاری تور)، ذخیره مکان (رزرو اقامتگاه) و هرگونه خدمات گردشگری» فعالیت دارد.

مدیر آژانس، همکار مصاف در واحد گردشگری

یکی از مدیران «مسافران صبح آرمان فرج» که سمت ریاست هیات مدیره را هم برعهده دارد، شخصی با نام «بابک یاوری‌فرد» است. این شخص همچنین عضو موسسه‌ای با نام «اندیشکده پیشرفت گردشگری ایران» است. این موسسه رابطه تنگاتنگی با موسسه مصاف دارد و در بین واحدهایی که مصاف در ساختار خود تعریف کرده، «اندیشکده پیشرفت گردشگری ایران» با «واحد گردشگری مصاف» همکاری می‌کند. تیر ماه ۱۴۰۰، در معرفی نشست «۱۴ استراتژی بازاریابی جذب گردشگر در ایران» با سخنرانی «بابک یاوری‌فر»، این برنامه از «سلسله ارائه‌های مسوولیت اجتماعی موسسه مصاف و اندیشکده پیشرفت گردشگری ایران» معرفی شده بود. همچنین یاوری‌فر «همکار واحد گردشگری موسسه مصاف» و «معاون اجرایی اندیشکده پیشرفت گردشگری ایران» خوانده شده بود. بابک یاوری‌فر همچنین شرکتی به نام «هیربد توسعه پایدار» تاسیس کرده بود که پس از مدتی نام آن را به موسسه «اندیشه‌ورزان پیشرفت گردشگری ایرانیان» تغییر داد.

اندیشکده پیشرفت گردشگری، میعاد مهر مهدوی و مصاف ایرانیان

بنا بر این، همکاری دو موسسه «اندیشکده پیشرفت گردشگری ایران» و «مصاف ایرانیان» روشن است؛ معاون اندیشکده مذکور، یعنی بابک یاوری‌فر، از مدیران آژانس مسافرتی «مسافران صبح آرمان فرج» نیز هست. نشانی این آژانس مسافرتی حدود یک سال با نشانی موسسه «خیریه» با نام «میعاد مهر مهدوی» که خود را مجری طرح «مصاف ایرانیان» معرفی کرده، مشترک بوده است؛ بنا بر این دور از ذهن نخواهد بود اگر این سه موسسه با یکدیگر مراودات خاص دیگری داشته باشند.

سایر اعضای میعاد مهر مهدوی

«زهرا زرجویان»، «محسن اسدزاده»، «محمد تاجیک رستمی»، «سید مهدی هاشمی‌زاده» در کنار «امیرحسین رائفی‌پور» اعضای هیات مدیره موسسه «میعاد مهر مهدوی» در ابتدای تشکیل هستند. «امیرحسین محمودی» و «رکسانا یزدان‌بد» نیز به عنوان علی‌البدل و بازرس در جمع هیات مدیره حضور دارند. البته بعد از مدتی «محمد تاجیک رستمی» از هیات مدیره «میعاد مهر مهدوی» خارج شد.

شرکای رائفی‌پور در «میعاد مهر مهدوی»

«محسن اسدزاده»، مدیرعامل شرکت «تامین راه آریا» است. این شرکت «در زمینه واردات قطعات ماشین‌آلات سنگین راهسازی و معدن، فعالیت می‌کند. محصولات وارداتی شامل قطعات زیربندی، شاسی، موتوری، گیربکس، برقی، پمپ، سوخت، توربین و سایشی از ۷ کشور جهان اعم از امریکا، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، ژاپن، کره‌جنوبی و چین» می‌باشد. این شرکت نماینده انحصاری چندین برند خارجی است. «اسدزاده» همچنین عضو هیات مدیره شرکت «صنعت فولاد آتون» نیز هست. شریک دیگر امیرحسین رائفی‌پور در موسسه «میعاد مهر مهدوی» یا همان خیری مصاف ایرانیان، فردی به نام «سید مهدی هاشمی‌زاده» است. او سال ۱۳۹۷ عضو هیات مدیره شرکت «تعاونی مسکن کوثر عظیم فرشتگان جمکران» شده است و تاکنون خروجش از این شرکت ثبت نشده است.

هاشمی‌زاده همچنین نایب رییس هیات مدیره موسسه «زمانه آفرینش‌های نوین عصر» است. «امیرحسین محمودی» نام دیگری است که در موسسه خیریه مصاف ایرانیان حضور دارد. او عضو هیات مدیره شرکت «سیمین منشور» است که در «حوزه الکترونیک و امنیت نرم‌افزار» فعالیت دارد. «رکسانا یزدان‌بد» هم که در این موسسه حضور دارد، عضو هیات مدیره شرکت «خدمات بیمه‌ای نسیم آرامش یزدان» است. تا امروز هیچ‌گاه تصویری از امیرحسین رائفی‌پور و حسین کوثری که عضو هیات مدیره مصاف ایرانیان هستند، منتشر نشده است.

این موضوع در ارتباط با احسان اختیاری که مدتی نیز عضو این موسسه بوده، صدق می‌کند. ازسوی دیگر، علی‌اکبر رائفی‌پور خود را مدعی شفافیت می‌داند؛ اما هوادارانش معتقدند چون موسسه او موسسه‌ای دولتی نیست، وظیفه‌ای برای انتشار اسناد مالی خود ندارد؛ این در شرایطی است که محل تامین بودجه این موسسه همواره در ابهام بوده ولی مدیران آن نیازی به تنویرافکار عمومی نمی‌بینند. با این حال، ارتباطات وسیع رائفی‌پور با بخش‌هایی از حاکمیت، برخی حدس و گمان‌هایی درباره کمک‌ها به این موسسه مطرح می‌کنند.

در کنار این موضوع، تاسیس یک موسسه خیریه می‌تواند سوالات بیشتری را در ذهن متبادر کند؛ موسسه‌ای که به قول خودش در یمن و افغانستان هم فعالیت دارد و اما خبری از شفافیت درباره صورت‌های مالی آن نیست.

دیگر خبرها

  • خادم سیدالشهدا رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان شد
  • موسسه «مصاف» رائفی پور از کجا تامین مالی می‌شود؟
  • مجمع انتخاباتی هیئت ورزش کارگری استان اصفهان در حال برگزاری است
  • رییس هیأت ورزش دانش‌آموزی استان بوشهر انتخاب شد
  • ۵۴ زمین مینی فوتبال در مدارس استان بوشهر احداث می‌شود
  • رئیس هیات ورزش دانش آموزی استان بوشهر انتخاب شد
  • رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج
  • رقابت ۱۳ نفر برای ریاست فدراسیون شطرنج
  • رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج
  • تشکیل جبهه هنری و رسانه‌ای در سطح محور مقاومت و جهان ضروری است