Web Analytics Made Easy - Statcounter

خراسان شمالی- با اجرای برنامه ملی مراقبت فعال بیماری های ویروسی ماهیان قزل آلا مشخص شد، مزارع آبزی پروری خراسان شمالی از عوامل مسبب این بیماری های خسارت بار، پاک است.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، آبزیان و زنبورعسل این اداره کل گفت: با اجرای فاز نخست طرح ملی مراقبت فعال بیماری های ویروسی ماهیان قزل آلا مشخص شد، مزارع و استخرهای پرورشی استان از آلودگی به بیماری های سپتی سمی خونریزی دهنده ویروسی  VHS، نکروز عفونی بافت خونساز IHNو نکروز عفونی بافت پانکراس IPN پاک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر سید فرزین حسینی از این سه بیماری به عنوان بیماری های ویروسی مهم که می تواند باعث تلفات در ماهیان قزل آلای پرورشی شود، یاد کرد و افزود: برای نیل به اهداف این طرح شامل بررسی مزارع آبزی پروی از لحاظ آلودگی احتمالی به این بیماری ها و حذف مزارع آلوده احتمالی از چرخه تولید و تکثیر و درنهایت، ارتقای وضعیت امنیت زیستی در صنعت آبزی پروری، با جمع آوری ۷۲ نمونه از مزارع آبزیان استان شامل مراکز تکثیر، پرورش و حد واسط و ارسال نمونه ها به آزمایشگاه مرجع منطقه ای سازمان دامپزشکی در خراسان رضوی، طرح به انجام رسید.

وی ادامه داد: اجرای این طرح با مراقبت فعال و بازدید بالینی تمام مزارع سردآبی استان همراه بود و نتایج پایش ها و تست های آزمایشگاهی که همه منفی بود، نشان داد این استان جزو زون های پاک به لحاظ این بیماری ها محسوب می شود.

وی یادآور شد: مرحله بعدی این طرح ملی، بهار سال آینده خواهد بود.

شمار مزارع آبزی پروری این استان شامل پرورش سردآبی، تفریخ و پرورش ۱۱۳ واحد است.

در این استان هم چنین ۱۳ واحد پرورش ماهیان گرمابی و ۴ واحد تولید و تکثیر ماهیان زینتی مجوز فعالیت دارند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ماهی قزل آلا بیماری ویروسی مزارع سردآبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۱۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن ازدواج ۱۱۴ زوج جوان در بجنورد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ در این جشن که با همکاری و مشارکت بنیان احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) خراسان شمالی برگزار شد، به هر زوج جوان دو میلیون تومان هدیه غیرنقدی اهدا شد.
این مراسم همراه با پذیرایی افطاری و برنامه‌های متنوع در تالار لاله دهکده مقاومت بسیج باحضور جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • استفاده از ربات ۱۸۵ هزار یورویی هوش مصنوعی در پرورش لاله‌های سالم
  • برندگان روز پانزدهم پویش زندگی با آیه‌ها در خراسان شمالی اعلام شد
  • برندگان روز شانزدهم پویش زندگی با آیه‌ها در خراسان شمالی اعلام شد
  • ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در استان فارس
  • ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در فارس
  • صید ۲۷۵۰ تن ماهیان استخوانی در گیلان
  • جشن ازدواج ۱۱۴ زوج جوان در بجنورد
  • بیش از ۱۳۰۰۰ خدمت و مراقبت بهداشتی در تعطیلات نوروزی خراسان شمالی ارائه شد
  • خسارت ۳ هزار میلیارد ریالی به مزارع پرورش ماهی کهگیلویه و بویراحمد
  • کشاورزان خراسان شمالی مراقب سرمازدگی محصولات باشند