Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@07:59:31 GMT

سقوط مرد ۶۶ ساله از کوه صفه اصفهان

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۴۲۲۲۷

سقوط مرد ۶۶ ساله از کوه صفه اصفهان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سخنگوی سازمان آتش نشانی اصفهان اظهار کرد: ساعت ۸ و ۱۱ دقیقه عصر دیروز سه شنبه سوم دی ماه خانواده این فرد در تماس با آتش نشانی اعلام کردند که از زمانی که وی به همراه اکیپ کوه نوردی به کوه رفته بازنگشته و تلفن همراه خود را جواب نمی‌دهد.

فرهاد کاوه آهنگران با بیان اینکه پس از اظهار بی اطلاعاتی اکیپ کوه نوردی، احتمال سقوط وی زیاد شد، گفت: تیم‌های آتش نشانی از ایستگاه شماره ۱۲ که ایستگاه ویژه امداد و نجات کوهستان است و ایستگاه شماره ۳ در خیابان حکیم نظامی به محل اعزام شدند و پس از حدود ۶ ساعت عملیات امداد و نجات، جسد این فرد را پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه سقوط از ارتفاع بیش از ۱۵ متر در کوه صفه باعث فوت صد در صد می‌شود، گفت: ممکن است این حادثه قبل از اطلاع به ما اتفاق افتاده باشد، اما آنچه مسلم است اینکه سقوط به خاطر بی احتیاطی فرد و حرکت در مسیر صعب العبور بوده است.  

سخنگوی سازمان آتش نشانی اصفهان با بیان اینکه سه مدل کوه پیمایی در کوه صفه داریم که شامل کوه نوردی حرفه ای، کوه پیمایی خانوادگی و کوه پیمایی گروهی است، تصریح کرد: در هر سه صورت افراد باید از مسیر ایمن و با تجهیزات کامل برای کوه پیمایی بروند، اما مشکل این است که برخی افراد بدون گذراندن دوره‌های حرفه ای و شناختن مسیر و داشتن تجهیزات مخصوص اقدام به کوه نوردی می‌کنند که یک ورزش کاملا حرفه ای است.  

 وی بیان  کرد: در شرایطی که هوای اصفهان به خاطر آلودگی مساعد نیست، کوه پیمایی درست نیست، چون ممکن است افراد اکسیژن کم آورده و دچار سکته یا مشکلات دیگری شوند. در این شرایط بهتر است افراد اصلا در فضای باز ورزش نکنند.

کاوه آهنگران با اشاره به اقداماتی که برای ایمن سازی کوه صفه انجام شده، گفت: تمام کوه را علامت گذاری کرده ایم و در مسیرهای که احتمال محبوس شدن وجود دارد از طناب‌های شب رنگ، تابلو گذاری و مانع گذاری استفاده کرده ایم. همچنین کمپ مخصوص کوه نوردی و ایستگاه اختصاصی امداد و نجات با تیم‌های حرفه ای در کوه صفه مستقر است.

کد خبر 473301 برچسب‌ها کوه نوردی استان اصفهان حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کوه نوردی استان اصفهان حوادث ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۲۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان سالم است

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با عدد ۵۲، احمدآباد ۸۶، پارک زمزم ۶۰، میدان انقلاب ۶۲، خیابان پروین اعتصامی ۶۳، دانشگاه صنعتی و رهنان ۵۸، خیابان زینبیه ۷۰، بولوار کاوه ۶۴ ایستگاه ولدان ۵۲ AQI در وضعیت قابل قبول است.


شاخص هوای اصفهان در ایستگاه بزرگراه خرازی با عدد ۴۹، سپاهان‌شهر ۴۰، خیابان فرشادی ۳۴، کردآباد ۴۵ و میرزا طاهر ۴۸ AQI وضعیت پاک را نشان می‌دهد.


امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۲۷ و شاهین شهر با میانگین ۳۹ AQI در وضعیت پاک و در کاشان با میانگین ۱۰۹ نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس، زرین‌شهر با میانگین ۵۶، سجزی ۷۰، قهجاورستان با میانگین ۹۹، نجف آباد ۶۳ و مبارکه ۵۹ AQI قابل قبول ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.


شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.


این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO)، اُزن (O ۳)، دی اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی اکسید گوگرد (SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوه‌نوردی ممنوع!
  • سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست
  • سقوط مرگبار مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر
  • سقوط مرگبار یک مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • هوای ۴ شهر اصفهان قابل قبول است
  • نجات مرد ۳۸ ساله از ارتفاعات لیالستان
  • هواشناسی اصفهان درباره بارش‌های همرفتی هشدار نارنجی صادر کرد