Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازار فروش فیلم در چین ۲۰۱۹ بیش از همیشه بر فیلم‌های تولید داخل متمرکز ماند و سهم هالیوود تنها ۲ فیلم در میان ۱۰ فیلم پرفروش سال بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ورایتی، نمی‌توان گفت «جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر» با فروش ۱۲ میلیون دلاری در اولین آخر هفته اکرانش در چین، نشان‌دهنده موفقیت هالیوود در بازار فیلم این کشور است؛ بلکه در سالی که گذشت در باکس آفیس چین تنها دو فیلم هالیوودی در میان ۱۰ عنوان پرفروش سال ۲۰۱۹ جای گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در مقایسه با ۵ عنوان از ۱۰ عنوان پرفروش سال پیش، بسیار پایین‌تر است و نشان می‌دهد بازار فروش سینمای چین نمی‌خواهد تابعی از هالیوود باشد.

به گفته کریس فنتون رئیس پیشین اپل در چین، این بدترین تجربه هالیوود در چین از سال ۲۰۰۸ است.

این در حالی است که سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ هفته‌هایی بودند که ۹۰ درصد باکس آفیس چین را فیلم‌های خارجی در تصرف داشتند و این در حالی بود که اگر بیش از ۵۰ درصد فروش گیشه سینمایی از فروش فیلم‌های خارجی تأمین می‌شد، دولت از آن‌ها مالیات جداگانه دریافت می‌کرد. به نظر می‌رسد این سیاست دیگر ضرورتی نداشته باشد.

اکنون محصولات داخلی چین مانند فیلم حماسی علمی-تخیلی «زمین سرگردان» و انیمیشن «نزا» موفق شدند تا سینماروها را حتی بیشتر از فیلم‌های خارجی جذب خود کنند.

اینکه آیا هالیوود با کاهش درآمد در چین روبه‌رو می‌شود، هنوز نامشخص است اما رشد سال‌به سال در باکس آفیس چین اغلب کاهش تدریجی توجه به فیلم‌های هالیوودی را پوشانده است. این افزایش اکنون یک رقمی شده و در عین حال کاهش ارزش یوان در برابر دلار آمریکا، موجب کاهش درآمد هالیوود از چین می‌شود.

در حالی که پیش بینی می‌شود بازار کل فروش فیلم چین امسال برابر با ۶۳.۵ میلیارد یوان (۹.۰۶ میلیارد دلار) باشد، که افزایشی ۴.۱ درصدی تجربه می‌شود؛ اما با توجه به سقوط ۶ درصدی ارزش یوان در برابر دلار که از برابری ۶.۵۸ به نرخ برابری ۷.۰۱ رسیده است؛ باید میزان درآمد فیلم‌های هالیوودی کمتر از پیش باشد.

آمار نشان می‌دهد بازار فیلم‌های چینی از ۶۲ درصد در سال ۲۰۱۸ به ۶۵ درصد در سال ۲۰۱۹ رسیده است. در عین حال فیلم‌های هالیوودی سهمی ۳۱ درصدی داشته‌اند که در مقایسه با سهم ۳۴ درصدی سال پیش کاهش یافته است. حتی انتظار می‌رود این رقم تا انتشار آمار کامل سال، به رقم ۳۰ درصد برسد.

با توجه به اینکه قرار بود در سال ۲۰۱۹ فرصتی برای افزایش حضور هالیوود در بازار فیلم چین فراهم شود، باید گفت این ارقام بسیار ناامید کننده است. یکی از عوامل این امر ماجرای فرار از مالیات فن بینگ‌بینگ بود که موجب شد تولید محصولاتی با حضور او در نیمه سال ۲۰۱۸ کاهش یابد و مشکلات مالی برای استودیوهای تولید فیلم چینی فراهم کرد.

در نهایت تنها دو فیلم هالیوودی شامل «انتقام‌جویان: پایان بازی» و «سریع و خشمگین: هابز و شاو» بودند که در میان ۱۰ فیلم پرفروش امسال در بازار سینمای چین جای گرفتند. چینی‌ها از این امر به عنوان «بلوغ رو به رشد مخاطبان چینی» یاد کرده‌اند.

یکی دیگر از عوامل موفقیت سینمای چین تغییر بافت جمعیتی مخاطبان سینمای چین است که به لطف ساخت سالن‌های سینما در چین ایجاد شده است و با افتتاح نزدیک به ۲۰ هزار سالن سینما در چین و رسیدن کل مجموعه سالن‌های سینما به رقم ۸۰ هزار سالن، این امکان ایجاد شده تا در شهرهای کوچک و مناطق روستایی نیز مردم به تماشای فیلم‌ها بروند. این مردم که در رده ۴ و ۵ قرار می‌گیرند، کمتر اهل سفر هستند و بیشتر به سینمای خانگی گرایش دارند تا فیلم‌های خارجی.

البته این امر می‌تواند موجب شود تا فشار مقامات بر سینمای هالیوود کمتر شود و فیلم‌های بیشتری امکان دیده شدن پیدا کنند؛ اما لزوماً نباید توقع داشت فیلم‌های خارجی شامل فیلم‌های هالیوودی شود زیرا در سال ۲۰۱۸ سینمای هند حضوری جدی در بازار سینمای چین داشت و در سال ۲۰۱۹ فیلم‌های ژاپنی با سهم ۲.۹ درصدی و نیز فیلم‌های ایتالیایی وارد این بازار شدند.

 

انتهای یپام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۲۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت بیت‌کوین دوباره سقوط کرد / آخرین وضعیت بازار رمزارزها

به گزارش خبرآنلاین،هاوینگ یک اتفاق از پیش برنامه‌ریزی‌شده در پروتکل بیت کوین است که بعد از استخراج هر ۲۱۰ هزار بلاک یا تقریباً هر چهار سال یک بار اتفاق می‌افتد. بر اساس داده‌های کوین گلس، این مجموع شامل ۲۰۲.۳۵ میلیون دلار از موقعیت‌های خرید و ۷۳.۸۲ میلیون دلار از موقعیت‌های فروش است.

علاوه بر این، شاخص ترس و طمع بیت‌کوین کاهش یافته و از سطح طمع ۷۴ به ۶۵ تغییر کرده است.

این نوسانات اخیر با اصلاح گسترده‌تر بازار به دنبال ریزش‌های ژئوپلیتیکی آخر هفته گذشته مطابقت دارد، با این حال، خبر تایید صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین و اتریوم در هنگ کنگ، بازار را تقویت کرد و برای مدت کوتاهی بیت‌کوین را به بالای ۶۶هزار دلار رساند.

جالب اینجاست که نوسانات فعلی بیت‌کوین با رویداد هاوینگ پیش‌بینی شده در ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ همزمان شده است.

به نقل از کریپتو، پیچیدگی و نوسانات بازار کریپتو، آن را با نوسانات مکرر قیمت، به‌طور ذاتی غیرقابل پیش‌بینی می‌کند اما شکست بیت‌کوین در حفظ سطح حمایت ۶۳هزار و ۷۰۰ دلاری می‌تواند چشم‌انداز صعودی را باطل کند و به‌طور بالقوه منجر به کاهش قیمت بعدی شود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۴.۷۸ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۴.۰۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۰ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

به نقل از ایسنا،حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۳.۶۳میلیارد دلار است که ۲.۹۳ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۹ میلیارد دلار است که ۷.۹۲ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۱۰۶.۲۱میلیارد دلار است که ۹۳.۴۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۱۰:۴۸ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین
قیمت: ۶۳ هزار و ۳۶۶.۴۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۴۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۴۴ درصد کاهش

۲- اتریوم
قیمت: ۳۰۹۷.۱۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۵.۱۰ درصد کاهش

۳- تتر
قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۷ درصد کاهش

۴- بایننس کوین
قیمت: ۵۵۰.۶۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۸۲ درصد کاهش

۵- سولانا
قیمت: ۱۳۷.۰۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۱.۷۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۲.۱۹ درصد کاهش

۶- یو اس دی کوین
قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۷- ریپل
قیمت: ۰.۴۹۷۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۵۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱۸.۸۸ درصد کاهش

۸- دوج کوین
قیمت: ۰.۱۵۷۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۵.۶۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۰.۱۱ درصد کاهش

۹ – تون کوین
قیمت: ۶.۳۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۰.۵۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۸۸ درصد کاهش

۱۰- کاردانو
قیمت: ۰.۴۶۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۱۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۲.۴۲ درصد کاهش

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895912

دیگر خبرها

  • قیمت بیت‌کوین دوباره سقوط کرد / آخرین وضعیت بازار رمزارزها
  • گل زیبای لیونل مسی با پیراهن بارسلونا به منچستریونایتد (2019/4/16) / فیلم
  • سقوط در رکود؛ روایتی از بازار ارز
  • چرا قیمت دلار محکوم به سقوط است‌؟
  • سقوط بازار آسیا بعد از واکنش ایران!
  • «جنگ داخلی» صدرنشین تازه گیشه هالیوود شد
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی دوشنبه ۲۷ فروردین
  • سقوط بازار آسیا بعد از واکنش ایران
  • سقوط بازارهای مالی در جهان پس از پاسخ ایران به اسرائیل
  • سقوط بازارهای مالی در جهان پس از پاسخ ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی