Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندگینامه داستانی ملاله یوسف‌زی با ترجمه اشرف عدیلی از سوی انتشارات علمی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، ملاله یوسف‌زی یکی از مشهورترین دختران دنیاست. او فعال حقوق بشر و حقوق کودکان و عضو کمپین تحصیل دختران اهل پاکستان است که در اکتبر ۲۰۱۲ توسط گروه طالبان و در راه بازگشت از مدرسه ترور نافرجام شد و این ترور با واکنش‌های شدید جهانی مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون پس از گذشت حدود هفت سال از آن ماجرا ملاله تبدیل شده است به یک فعال حقوق بشر که علیه افراطی‌گرایی طالبان مبارزه می‌کند. وی به خاطر تلاش برای آموزش در پاکستان، به همراه کایلاش ساتیارتی، فعال حقوق کودکان از هند برنده مشترک جایزه صلح نوبل ۲۰۱۴ شد. رئیس کمیته نوبل اعلام کرد که ملاله یوسف‌زی به دلیل تلاش‌هایش برای ارتقای سطح تحصیل دختران در پاکستان این جایزه را دریافت می‌کند.

کتاب زندگی‌نامه داستانی ملاله یوسف زی با عنوان «من گل گندم هستم» شرح خاطرات ملاله یوسف زی از زمانی است که مورد اصابت گلوله طالبان قرار گرفت تا زمانی که به انگلیس منتقل شد. او همچنین در این کتاب به شرح فعالیت‌های فرهنگی‌اش در محل سکونتش دره سوات می‌پردازد که یکی از مراکز حضور طالبان در پاکستان است. این کتاب با ویرایش کریستینا لمب (خبرنگار انگلیسی) نوشته شد و اکنون با ترجمه اشرف عدیلی در ایران منتشر شده است.

«من گل گندم هستم» نوشته ملاله یوسف‌زی با ترجمه اشرف عدیلی با قیمت 65 هزار تومان در 369صفحه منتشر شده است.

انتهای پیام/4028/

منبع: آنا

کلیدواژه: ادبیات داستانی انتشارات علمی رمان خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۴۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه روایت دختر ایرانی درارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، کارگاه آموزشی یک روزه  با عنوان روایت دختر ایرانی با هدف آگاهی بخشی دختران نوجوان و جوان با حضور فرهاد فرهادی یکی از کارگردانان وفعالین رسانه ای  در ارومیه برگزار شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده ی استانداری در این مراسم گفت :اگر فضای تجربه‌ای نوجوانان  و جوانان همراه با هویت نباشد این هیجانات نتیجه‌ی عکس خواهد داشت، اگر این فضا به درستی مدیریت نشود برای نوجوان و جوانان محیط پیرامون آسیب زا خواهد بود.

 الهامی افزود:یکی از این آسیب‌ها، گرفتار شدن نوجوانان و جوانان به فضای مجازی است که جنبه‌  منفی و مثبت دارد، هنگام شیوع کرونا این فضای مجازی در اختیار نوجوانان قرار داده شد اما مدیریت صحیحی انجام نگرفت که رویداد  روایت دختر ایرانی مسیر حرکت درست را در دوران نوجوانی به دختران در فضای مجازی پیشنهاد می‌کند و راه درست را به آنان می آموزد.

دیگر خبرها

  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • ترور یکی از افراد نزدیک به رئیس طالبان در پاکستان
  • انتقاد طالبان از عدم همکاری اسلام آباد
  • برگزاری کارگاه روایت دختر ایرانی درارومیه
  • انتقاد دیپلمات طالبان در کراچی از عدم همکاری دولت پاکستان
  • سیل جان ۳ دختر را در کرمان گرفت / آخرین خبر از سرنوشت دختران
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • تهران قدیم| گشت و گذار دختران جوان در تهران ۱۰۰ سال قبل / عکس
  • نامهربانی پاکستان در حق ایران
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)