Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس احکام صادره از سوی دستگاه قضایی عربستان در حق عاملان قتل جمال خاشقجی را ستود.
به گزارش خرداد ،ایسنا به نقل از سایت النشره، عبداللطیف بن راشد الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس ضمن ستودن احکام صادره از سوی دستگاه قضایی عربستان در حق عاملان قتل خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی خاطرنشان کرد: احکام صادره از سوی دستگاه قضایی "گامی مهم در راستای اجرای عدالت و  احقاق حقوق" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الزیانی در ادامه افزود: این احکام بیانگر استقلال و شفافیت دستگاه قضایی عربستان است و تمایل دولت عربستان به اجرای احکام قانون اساسی را نشان می‌دهد.
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس همچنین تصریح کرد: احکام صادره از سوی دستگاه قضایی عربستان، پایبندی این کشور و تعهد آن به محاکمه عاملان قتل خاشقجی و برقراری عدالت را نشان می‌دهد.
الزیانی گفت: ما تلاش‌های مغرضانه برای سیاسی جلوه دادن این جنایت و مداخله در امور داخلی عربستان را محکوم می‌کنیم.
دادستانی عربستان دوشنبه اعلام کرد علیه پنج تن از متهمان پرونده قتل جمال خاشقجی حکم اعدام صادر شده است.
همچنین دادستانی عربستان سه متهم دیگر این پرونده را در مجموع به ۲۴ سال حبس محکوم کرد.
علاوه بر این دادستانی عربستان با ادعای این که تحقیقات ثابت کرده هیچ نیت قبلی برای قتل خاشقجی وجود نداشته اعلام کرد احمد عسیری، معاون سابق رئیس اطلاعات کل عربستان را آزاد کرده است چرا که اتهامات مطرح شده علیه وی ثابت نشدند.
خاشقجی در دوم اکتبر ۲۰۱۸ به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد و ناپدید شد. شواهد نشان می‌دهد او در کنسولگری عربستان در ترکیه به قتل رسیده و جسدش تکه‌تکه شده و از آنجا خارج شده‌ است. پس از گذشت حدود یک سال از حادثه، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی چهارشنبه ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۹ در مصاحبه با رادیو سراسری آمریکا پی‌بی‌اس با قبول کردن مسئولیت قتل خاشقجی گفت که این قتل در دورهٔ زمامداری وی انجام گرفته و تمامی مسئولیت این کار را می‌پذیرد. برچسب ها: شورای همکاری خلیج فارس ، خاشقجی

منبع: خرداد

کلیدواژه: شورای همکاری خلیج فارس خاشقجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۴۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر

ابوالقاسم کیانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهشهر از برخورد قاطع، جدی و قانونی دستگاه قضایی با متعدیان به حریم جنگل و قاچاقچیان چوب در این شهرستان خبر داد و گفت: متاسفانه در ماه‌های اخیر شاهدیم که متعدیان به منابع طبیعی و قاچاقچیان چوب، ضمن از بین بردن منابع خدادادی با ارزش استان، حافظان منابع طبیعی را نیز مورد تعرض قرار می‌دهند که در این راستا دستگاه قضایی ضمن تشدید برخورد قانونی با متعدیان به منابع طبیعی، دست سودجویان حوزه منابع طبیعی را از تعرض به منابع طبیعی استان قطع خواهد کرد.

او افزود: طی چند روز گذشته شاهد بودیم که قاچاقچیان چوب در شهرستان بهشهر، نسبت به قطع ۷۰ اصله درخت در حاشیه جاده جنگلی پاسند رز- سرخ او شهرستان بهشهر اقدام نموده تا حافظان منابع طبیعی را از برخورد قانونی خود در صیانت از جنگل منصرف کنند که قطعاً در مسیر صیانت از حریم جنگل ها، دستگاه قضایی، حامی منابع طبیعی خواهد بود.

کیانی گفت: در خصوص موضوع قطع ۷۰ اصله درخت فوق الذکر، با صدور دستور قضایی، رصد دقیق اطلاعاتی و اقدامات پلیسی، ضمن تشکیل پرونده، مجرمین تحت تعقیب قرار گرفتند که در این راستا تاکنون یک نفر دستگیر شده و سایر متهمین تحت تعقیب قضایی قرار دارند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهشهر افزود: اقدامات پلیسی و امنیتی برای دستگیری و برخورد قانونی با تمامی عاملان تعرض و تخریب منابع طبیعی شرق استان و قطع درختان جنگلی در شهرستان بهشهر تا پاکسازی کامل منطقه با جدیت ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • صدور حکم قطعی پرونده فساد در مدیریت اسبق شهرداری و شورای شهر تکاب
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • ویزای شنگن ۵ ساله برای شهروندان کشور‌های عربی
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • دستگیری یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • بازداشت یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • از یافته‌های نوین رادیو دارویی در تراز جهانی رونمایی می‌شود
  • واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس غیرقانونی است