Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@06:54:19 GMT

ذخیره سد زاینده‌رود 311 میلیون متر مکعب است

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۴۵۵۵۷

ذخیره سد زاینده‌رود 311 میلیون متر مکعب است

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: حجم آب پشت سد زاینده‌رود در حال حاضر 311 میلیون مترمکعب و ورودی به سد 12 و خروجی 11 مترمکعب بر ثانیه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن ساسانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صاحب نیوز اظهار کرد: حجم آب پشت سد زاینده‌رود در حال حاضر 311 میلیون مترمکعب و ورودی به سد 12 و خروجی 11 مترمکعب بر ثانیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: میزان بارش‌ها در ایستگاه شاخص حوزه زاینده‌رود چلگرد، 334 میلی‌متر است که سال گذشته  411 میلیمتر بوده و متوسط بلند مدت 394 میلیمتر است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۵۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره بیش از ۴۱ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد حسنلوی نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار این شهرستان با اشاره به نزولات آسمانی که باید قدر دان نعمات الهی باشیم افزود : باید  برای مدیریت صحیح آب بیشتر تلاش کنیم البته  شاید امسال با تنش  کم آبی روبرو نباشیم ولی   باید با نگاه ویژه مدیریت کرد .

   محمد نوبخت نیا ضمن تشکر از مدیریت امور آب در استان و شهرستان ، آبگیری تالاب ها را که باعث پویایی و تلطیف هوا می شود تصریح کرد :  این آبگیری ها باعث حمایت از زیستمندان ، کشاورزان و بخصوص جلوگیری از آتش سوزی های احتمالی خواهد شد .

وی  همچنین با اشاره به وضعیت آبی سد حسنلو ادامه داد : تنش های پایاب سد حسنلو  همه ساله بوده و با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی صحیح و با مشارکت مردم باید بفکر توسعه شبکه باشیم و این امر با مشارکت کشاورزان در این پایاب تحقق می یابد. 

 

محمد نوبخت نیا با اشاره به چاههای غیر مجاز این اقدام را حق الناس دانست و ادامه داد باید برای جلوگیری از حق عموم بخصوص مناطق بالا دست که آب به آنها نمی رسد باید شدیدا برخورد و با مدیریت صحیح اقدام شود .

در ادامه مدیر امور آب شهرستان نقده به عملکرد اداره سال سال گذشته پرداخت و ادامه داد : ما در ۵ بخش فعالیت داشتیم که مدیریت  تنش سد حسنلو از مهمترین برنامه ها بود که توانستیم   عدم همخوانی تخصیص آب به کشاورزان را   حل و فصل نماییم.

   کیومرث جهانگرد در خصوص مدیریت آب در این حوزه تصریح کرد : ابلاغی آب به تالاب ها ۱۵ میلیون متر مکعب بوده که با پیگیری های صورت گرفته کاملا تخصیص داده شده است .

وی یکی از مشکلات اساسی سد را بعلت دخالت محیط زیست  جهت عقد قرارداد با صید و صیادی سرین سولار دانست و افزود :صید و صیادی سرین سولار نیز امروز بخاطر ورود محیط زیست با عدم تمدید قرارداد با مشکل مواجه هستند که باید در اینخصوص اقداماتی صورت گیرد ،در این صید و صیادی  بیش از ۳۰ خانوار فعالیت دارند که تنها درآمدشان از همین مسیر می باشد .

جهانگرد درادامه گفت:  امسال نسبت به دراز مدت ۴۰ درصد افزایش آب را نسبت به سالهای قبل شاهدیم که بیش از ۴۱ میلیون متر مکعب آب  تا کنون در سد ذخیره شده است .

دیگر خبرها

  • افزایش ۱.۶ درصدی حجم آب پشت سد های آذربایجان غربی
  • ذخیره‌سازی ۳۶۰ هزار مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری
  • ذخیره آب سدهای مازندران ۵۳ درصد افزایش یافت
  • بیش از ۲۸ هزار گردشگر از سد‌های آذربایجان غربی دیدن کردند
  • تردد در مبادی ورودی و خروجی استان اصفهان ۱۵ درصد کاهش یافت
  • ذخیره بیش از ۴۱ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد حسنلوی نقده
  • حجم ذخیره آبی در سدهای خوزستان به بیش از ۱.۸ میلیارد مترمکعب رسید
  • ۴.۰۳ میلیون مترمکعب به حجم آب پشت سدهای لرستان اضافه شده است
  • افزایش رهاسازی آب سد کوثر به ۱۷۰ متر مکعب بر ثانیه
  • سد کوثر گچساران سرریز کرد