Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم ممبینی روز چهارشنبه در نشست مشکلات و معضلات منطقه حصیرآباد اهواز در استانداری خوزستان افزود:در بسیاری از کشورها ساخت مسکن اجتماعی به صورت خانه‌های ازران قیمت برای اقشار ضعیف و کم درآمد در نظر گرفته شده است؛ در کشور ما نیز به موجب بند ۲۱ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، اتخاذ تدابیر لازم برای ساخت خانه‌های ارزان قیمت برای اشخاص بی‌بضاعت جزو وظایف شهرداری برشمرده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد خانه‌های واقع در حصیرآباد اهواز فاقد سند و غیرمجاز ساخته شده اند بیان کرد: باید هر چه سریعتر طرح جابه جایی مستاجران و مالکان ساکن در آن منطقه عملی شود.

مدیرکل بازرسی خوزستان بیان کرد: هم اکنون ۸۰۴ خانواده در منطقه حصیر آباد در پهنه خطر هستند که با اولویت اساسی باید فکری برای آنها بشود.

وی افزود: افرادی خانه‌های خود را که در پهنه خطر است اجاره دادهد و خودشان در یک منطقه برخوردار، خوش نشین هستند که باید این افراد شناسایی شوند چرا که آنها به این امید هستند تا دولت به جای آن به آنها زمین بدهد و از این موقعیت و فضا بهره برداری کنند.

ممبینی با تاکید بر رفع هر چه سریعتر این معضل هشدار داد: وضعیتی که هم اکنون در حصیر آباد اهواز وجود دارد هر لحظه با اتفاقی مانند یک زلزله به یک فاجعه انسانی تبدیل شود لذا اهمیت جابه جایی ساکنان این منطقه بسیار مهم است.

به گزارش ایرنا حصیرآباد یکی از محله‌های قدیمی شهر اهواز است. این محله بین محله‌های آسیه آباد و راه بند بوده و روی دامنه تپه قرار گرفته‌است. حصیر آباد بین منبع آب و صخیریه قرار دارد.

با توجه به بافت فرسوده این منطقه تاکنون زلزله و بارندگی‌ خسارت‌ زیادی به منازل آن وارد کرده است.

برچسب‌ها حاشیه نشینی خوزستان اهواز رانش زمین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حاشیه نشینی خوزستان اهواز رانش زمین حاشیه نشینی خوزستان اهواز رانش زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۵۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد ورودی بنا‌های تجاری غیرمجاز در غرب تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ تهران گفت: در ادامه مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ناحیه سه منطقه با استقرار بلوک‌های سیمانی از ادامه ساخت بنا‌های تجاری غیرمجاز و فعالیت آنها جلوگیری شد.

حسین اخگر پور افزود: در دو عملیات ۱۵ عدد بلوک سیمانی مقابل بنا‌های تجاری غیرمجاز در محله نعمت آباد مستقر و در دو عملیات دیگر از ساخت و ساز‌های غیرمجاز ۷۰ متر سقف و ۲۰ متر تیغه چینی در بلوار شهید ورامینی جلوگیری و در ورودی و تیغه‌های طبقه همکف و اول درشهرک احمدیه تخریب شد.

سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ گفت: بیشتر تصرفات غیرقانونی و بدون مجوز انجام شده بود. حسین اخگر پور از شهروندان خواست درصورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز مراتب را به شهرداری منطقه ۱۹ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • انسداد ورودی بنا‌های تجاری غیرمجاز در غرب تهران
  • نرخ رهن مسکن تهران؛ رهن در محله آذری با ۳۵۰ میلیون تومان
  • کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • در خرید مسکن بی گدار به آب نزنید / پشت پرده آگهی های خانه ارزان
  • تسهیلات ساخت انگیزه‌ای برای ورود مردم جهت تکمیل آورده‌های نهضت ملی مسکن است
  • خیز شهرداری برای ساختن ۴ هتل در بوستان‌های تهران
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۸ واحدی مسکن ویژه اقشار کم درآمد در شفت