Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع عراقی از اقدام افرادی که خود را معترض می‌خواندند در آتش زدن لاستیک در چندین خیابان شهر کربلای معلی خبر دادند. ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه السومریه، یک منبع امنیتی در کربلای معلی از اقدام برخی افراد که خود را معترض می‌خواندند، در آتش زدن لاستیک در چندین خیابان کربلا خبر داد و گفت هنگامی که افراد معترض در حال آتش زدن لاستیک در خیابان الضریبه در مرکز شهر بودند، افراد ناشناس برای جلوگیری از این اقدام آنها تلاش کردند که درگیری میان آنها رخ داد و شماری از دو طرف زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبر دیگر از عراق اینکه هوشیار عبدالله (نماینده پارلمان) ضمن متهم کردن احزاب بزرگ به فریب مردم اظهار داشت که اینگونه القا می‌کنند که قانون جدید انتخابات به نفع مستقلین است، در صورتی که این قانون فرصتی دوباره به احزاب می دهد تا تقویت شده و دوباره در انتخابات آینده پیروز شوند.

بهار محمود نماینده‌ پارلمان عراق از فراکسیون جنبش تغییر در اقلیم کردستان عراق، قانون جدید انتخابات این کشور را خطری متوجه‌ کردها دانست . وی گفت: کُردها مخالف تعیین شهرها به‌ عنوان حوزه‌ انتخابیه‌ بودند و همچنین با انتخاب نامزدها بر اساس کسب بیشترین آرا و نامزدی به‌ صورت انفرادی که‌ در ماده‌ 15 به‌ آن اشاره‌ شده ، مخالفت کردند، زیرا این تغییرات را  خطری برای خود می‌دانند.

خروج هیئت البناء از کاخ السلام

از عراق همچنین خبر می‌رسد که هیئت ائتلاف البناء و نامزد آن برای نخست وزیری(اسعد العیدانی) از کاخ ریاست جمهوری السلام خارج شدند، بدون این که نخست وزیر آینده عراق تعیین شود.

دیدار سفیر ژاپن با حکیم

 

خبر دیگر اینکه «دافومی هاشیموتو»، سفیر ژاپن در بغداد با حضور در دفتر جریان حکمت ملی عراق با «سید عمار حکیم»، رهبر این جریان دیدار و گفت‌وگو کرد. بر اساس گزارش دفتر اطلاع رسانی جریان حکمت ملی، تحولات صحنه سیاسی عراق و منطقه به ویژه پرونده تظاهرات شهرهای عراق و مناسبات این کشور با ژاپن و راهکارهای تقویت آن، از جمله محورهای بحث دو طرف در این دیدار بود.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در این دیدار ضمن تاکید بر اینکه تظاهرات یکی از مهم‌ترین شاخص‌های سلامت نظام سیاسی یک کشور است، اظهار داشت: «نظام دموکراتیکی که دولت و پارلمان را تشکیل داده است، همان نظام دموکراتیک به شهروندان حق اعتراض و برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز به منظور اصلاح روند امور و تحقق اصلاحات را اعطا کرده است.»

وی با بیان اینکه هیچ راهکاری برای بحران کنونی جز با شنیدن مطالبات به حق مردم و عملی کردن آن، نمی توان متصور بود، ابراز امیدواری کرد گام‌هایی که اخیرا برداشته شده است به ویژه انتخاب کمیساریای جدید انتخابات و تصویب قانون انتخابات مبتنی بر دایره‌های انتخاباتی متعدد و نامزدی فردمحور در تحقق آرمان‌ها و خواسته‌های مردم عراق نقش‌آفرین باشد و بر اساس این قانون، افراد انتخاب شده نمایندگان واقعی مردم باشند و بیشترین ارتباط میان نمایندگان و مردم به وجود آید.
 
رهبر جریان حکمت ملی در رابطه با تشکیل دولت آتی، تاکید کرد: «جریان حکمت ملی از دیدگاه خود در نیاز کشور به دولتی با نخست‌وزیر مورد پذیرش مردم، شایسته، پاکدست و معروف به حُسن مدیریت و قادر به بسترسازی برای برگزاری انتخابات زودهنگام و آماده‌سازی بهترین زمینه برای آن، عقب نخواهد نشست.»

حکیم در پایان ضمن درخواست از همه کشورها برای استفاده از فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری موجود در عراق به ویژه در زمینه توسعه و بازسازی، ابراز امیدواری کرد که شرکت‌های ژاپنی در این باره نقش‌آفرینی داشته باشند.

انتهای پیام/

R36355/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۷۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر بر اساس گزارش خبرنگار شبکه المیادین، در جریان حمله نظامیان صهیونیست به اردوگاه جدید عسکر در شرق نابلس نیروهای مقاومت با این عناصر وارد درگیری شدند. منابع خبری گزارش دادند که اشغالگران مانع ورود خودروهای امدادرسان به این اردوگاه شدند.

همچنین وقوع درگیری‌های شدید میان جوانان فلسطینی و اشغالگران صهیونیست در شهر حلحول واقع در شمال الخلیل گزارش شده است.

گردان‌های قدس شاخه نابلس اعلام کردند که نیروهای فلسطینی با عناصر صهیونیست در محور اردوگاه عسکر وارد درگیری شدند.

در جریان این درگیری‌ها نیروهای فلسطینی موفق شدند با استفاده از چندین بمب و نارنجک تجهیزات نظامیان صهیونیست را هدف قرار دهند.

علاوه بر این درگیری‌هایی نیز در جریان حمله نظامیان صهیونیست به منطقه عزون واقع در شرق قلقیلیه به وقوع پیوست که به دنبال آن جوانان فلسطینی با یک بمب قدرتمند عناصر صهیونیست را هدف قرار دادند.

کد خبر 6087220

دیگر خبرها

  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • عملکرد موثر صدا وسیمای گلستان برمشارکت خوب مردم در انتخابات اسفند
  • عملکرد خوب صدا وسیمای گلستان، موثر برمشارکت خوب مردم در انتخابات اسفند
  • مردم اصفهان در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری
  • عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه
  • تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی به انتقال تجربیات منجر شود
  • ابراز امیدواری سفیر ایران از تداوم جریان آب هیرمند به سیستان