Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@12:22:22 GMT

اجمالی/احداث بزرگ‌ترین گلخانه شمال کشور در رشت

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۴۷۷۵۷

اجمالی/احداث بزرگ‌ترین گلخانه شمال کشور در رشت

در جلسه شورای اسلامی شهر رشت از احداث بزرگ‌ترین گلخانه شمال کشور در شهر رشت باهدف تأمین گل و گیاهان موردنیاز به‌منظور کاشت در بلوارها، میدان‌ها شهر خبر داده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت امشب در یک‌صد و بیست و دومین جلسه علنی شورای شهر رشت در ساختمان جلسات شورا با تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح اظهار کرد: این روز را به‌تمامی هم‌وطنان بالأخص همشهریان مسیحی تبریک عرض می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیل حاجی پور با گرامیداشت حماسه هشتم و نهم دی‌ماه افزود: مردم گیلان در هشتم دی‌ماه و یک روز زودتر از دیگر شهرها در دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب به خیابان‌ها آمدند و امیدوارم دولتمردان قدردان این مردم باشند.

وی به احداث بزرگ‌ترین گلخانه شمال کشور در رشت اشاره کرد و گفت: با توافقات انجام‌شده و با تعامل شهرداری و شرکت تعاونی با احداث بزرگ‌ترین گلخانه شمال کشور در  رشت پس‌ازاین گل و گیاهان موردنیاز شهر  به‌منظور کاشت در میدان‌ها و بلوارها در همین گلخانه تأمین می‌شود و حتی توان صدور گل و گیاهان موردنیاز برای دیگر شهرها نیز با این اقدام فراهم می‌شود.

تعیین تکلیف رانندگان استیجاری شهرداری رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه با حکم شورای حل اختلاف بالاخره رانندگان استیجاری شهرداری رشت پس از سال‌ها انتظار تعیین تکلیف می‌شوند، تصریح کرد: برخی از این رانندگان بالغ‌بر ۱۶ سال است که در شهرداری و شورا مشغول خدمت هستند اما تاکنون وضعیت قراردادی آنان مشخص نشده بود و به لطف الهی و با پیگیری‌های انجام‌شده رانندگان استیجاری شهرداری رشت به‌زودی تعیین تکلیف می‌شوند و تحت پوشش بیمه و دیگر مزایای قانونی قرار می‌گیرند.

تقدیر از پاکبان پاکدست رشتی در صحن شورای شهر رشت

اسماعیل حاجی پور با اشاره به  تجلیل از پاکبان پاکدست شهرداری رشت که اخیراً مبلغ یک میلیارد دلار را پیداکرده بود و به صاحب آن بازگرداند، افزود: علی انصافی  پاکبان پاکدستی است که با تمام مشکلاتی که با آن مواجه است پول پیداشده را به صاحبش بازگرداند و در این راستا شورای شهر رشت قصد تجلیل از این پاکبان خدوم و زحمتکش را دارد.

اهدای یک واحد مسکن مهر به پاکبان پاکدست رشتی

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه به چهره ورزشی این شهر بابت حضور در مسابقات جام جهانی فوتبال یک واحد در مسکن مهر رشت هدیه دادیم، اظهار کرد: در شرایطی که مباحث اقتصادی موجب بروز مشکلات مختلفی در جامعه شده است این پاکبان پاکدست مبلغ هنگفتی که پیداکرده بود را به صاحبش بازگرداند.

بهراد ذاکری با بیان اینکه انتظار دارم از این اقدام شایسته پاکبان رشتی به نحو شایسته تجلیل شود، افزود: پیشنهاد می‌کنم یک واحد از مسکن مهر رشت که متعلق به شهرداری است را به این پاکبان پاکدست هدیه کنیم.

وی با تأکید به انتشار آرای کمیسیون ماده پنج گفت: بسیاری از مشکلاتی که در کمیسیون ماده صد ایجاد می‌شود به دلیل بسته بودن درب‌های کمیسیون ماده پنج است و امیدوارم آرای کمیسیون‌های ماده صد و ماده پنج شفاف‌سازی و به اطلاع شهروندان رسانده شود.

ذاکری با ابراز گلایه از سرازیری کشتارگاه سفیدرود رشت به رودخانه زرجوب رشت بیان کرد: این مسئله زنگ خطر برای سلامت شهروندان است و انتظار ورود مسؤولین مربوطه  به‌منظور جلوگیری از این اقدام را دارم

فاطمه شیرزاد عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز با اشاره به اینکه بازگرداندن مبلغ هنگفتی از پول توسط پاکبان شریف رشت به صاحبانش اقدامی بسیار شایسته است، اظهار کرد: به احترام این پاکبان شریف از جا برمی‌خیزیم و امیدوارم به نحوی شایسته از وی تجلیل شود.

محمدحسن علیپور یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اقدام پاکبان پاکدست رشتی موجب افتخار است، اظهار کرد: اشک شوق به‌واسطه این عزت و مناعت طبع همکار عزیزم در چشمانم جمع شده است و از این بابت به خود می‌بالم.

به گزارش فارس اعضای شورای شهر رشت با اهدای یک واحد مسکن مهر رشت به علی انصافی پاکبان پاکدست رشتی موافقت کردند.

لایحه کمک ۴۵۰ میلیون تومانی به تیم فوتبال سپیدرود رشت

فرهام زاهد نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت که پس از خروج اسماعیل حاجی پور از صحن شورا ریاست جلسه امروز شورای شهر رشت را بر عهده گرفت با اشاره به لایحه کمک مالی به تیم فوتبال سپیدرود رشت به‌منظور تأمین هزینه‌های لجستیک اظهار کرد: در این لایحه پیشنهاد پرداخت مبلغ چهار صد و پنجاه میلیون تومان کمک نقدی به تیم فوتبال سپیدرود رشت مطرح‌شده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با حمایت از پرداخت کمک مالی به تیم فوتبال سپیدرود رشت اظهار کرد: حمایت از این تیم‌ها که موردعلاقه جوانان این شهر هستند سرمایه‌گذاری است.

احمد رمضانپور به چهره‌های مطرحی همچون مرحوم سیروس قایقران، غفور جهانی و غیره اشاره کرد و گفت: از اعضای شورای شهر رشت تقاضا دارم با توجه به اینکه تیم سپیدرود و داماش در حال حاضر با مشکلات مالی فراوانی مواجه هستند با موافقت با این لایحه با این دو تیم مردمی همراهی کنند.

گزارش شفافی از کمک‌های مالی به سپیدرود و داماش به شورا ارسال نشد

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت به‌عنوان مخالف با لایحه پرداخت کمک مالی به تیم سپیدرود رشت اظهار کرد: هیچ‌گاه گزارش مشخص و شفافی از روند پرداخت کمک‌های مالی به دو تیم سپیدرود و داماش به شورا ارسال نشد.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه شهرداری رشت با مشکلات مالی فراوانی مواجه است، افزود: در شورا و شهرداری افرادی به نحوی در این دریافتی‌های ذینفع محسوب می‌شوند و باید بر اساس قانون این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی با تأکید بر اینکه در برخی از مصاحبه‌ها مباحثی مطرح می‌شود که ممکن است با قانون مصوب دراین‌باره تناقض داشته باشد، گفت: تیم‌های ورزشی دیگری نیز وجود دارند که در انتظار حمایت شورا و شهرداری رشت هستند.

سید امیرحسین علوی با ابراز گلایه از اینکه حوزه ورزش شهرداری رشت را با دستور سازمان بازرسی تعطیل کرده‌اند، بیان کرد: تناقض عملکرد دراین‌باره نقض عدالت است و اگر قرار بر حمایت بود چرا تیم فوتسال بانوان شهرداری رشت را که با مبلغ بسیار اندکی قرار بود به مسابقات اعزام شود تعطیل کردند.

در حال بروزرسانی...

منبع: فارس

کلیدواژه: رشت گلخانه مسکن مهر شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۷۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۸ ظرفیت جدید سرمایه گذاری در بخش آب استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان در این نشست گفت: اجرای این طرح‌ها ۲۰۰ مگاوات برق و دست کم ۴۰۰ شغل ایجاد می‌کند.
مصلح افزود: با وجود استعداد بالای استان در زمینه تولید انرژی برق ازآب ولی تاکنون فقط ۵ نیروگاه به ظرفیت تولید ۳۵ مگاوات برق در استان احداث شده است.
در این نشست زمینه سازی برای احداث ۲ نیروگاه بزرگ خورشیدی درگردنگاه لوداب و آبدهگاه باشت تصویب شد.
این نیروگاه‌های بزرگ مقیاس در قالب دو مجتمع صنعتی و در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار با سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی احداث می‌شود.
استاندار در این نشست گفت: برای شکوفایی ظرفیت‌های استان در زمینه تولید انرژی‌های پاک ردیف بودجه‌ای ویژه‌ای در منابع بودجه کل استان اختصاص می‌یابد.
احمد زاده افزود: سرمایه گزاری در صنایع تبدیلی، سردخانه، کارخانه‌های روغن کشی زیتون و رب گوجه فرنگی همچنان درالویت است.
معاون امور اقتصادی استاندار هم به افزایش ۲ برابری ظرفیت ذخیره سازی محصولات دامی و کشاورزی اشاره کرد و گفت: با توسعه سردخانه‌ها، شرایط انبار نگهداری گوشت از یک روز به ۲ ماه رسیده است.
عسکری افزود: ظرفیت ذخیره سیب هم از ۲ هزار به ۲۰ هزارتن رسیده است. 
در این نشست ۳ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و بروز رسانی و تجهیز سردخانه دو هزارتنی تعاون روستایی استان اختصاص یافت.
قبادی رئیس اتاق بازرگانی وکشاورزی یاسوج هم به لزوم فرهنگسازی برای افزایش نقش مردم در سرمایه گذاری در طرح‌های بزرگ اقتصادی اشاره کرد و گفت: برای تحقق شعار سال باید مشوق‌هایی برای مشارکت طبقات متوسط و حتی ضعیف مردم در سرمایه گذاری طرح‌ها اقتصادی بزرگ از طریق خرید سهام اعمال شود.
قبادی گفت: آسیب شناسی وحذف گلوگا‌های مشکل ساز در سرمایه گزاری حذف دستورالعمل‌ها و آئین نامه‌های دست و پاگیر از مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بود.

دیگر خبرها

  • دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان
  • داستان جالب زباله گردی که پاکبان شهرداری شد | رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند
  • شناسایی ۱۸ ظرفیت جدید سرمایه گذاری در بخش آب استان
  • پاکبان مشهدی که نوازندگی دوتار را با قوطی روغن نباتی شروع کرد
  • اراک؛ مقصد بعدی اتوبوس های برقی/ درخواست از دولت برای احداث ایستگاه های شارژ
  • پیگیری وضعیت پاکبان حادثه دیده شهرداری مشهد
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • نیروهای مسلح کشور در بهترین شرایط آمادگی و دفاعی قرار دارند