Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در حاشیه بازدید از تصفیه خانه آب بندرعباس، اظهار داشت: در استان هرمزگان پروژه‌های زیادی انجام شده یا در دست اجراست که مهمترین آن فاز دوم آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس است.

حمید رضا جانباز با اشاره به تأسیسات آب شیرین کن بندرعباس گفت: علاوه بر تکمیل فاز اول و دوم پروژه مذکور به ظرفیت ۴۰ هزار مترمکعب و تأمین آب شهر بندرعباس، طرح انتقال آب از آب شیرین کن به مخازن آب داماهی به طور ۳۳ کیلومتر از جمله اقداماتی است که از سوی آبفای هرمزگان در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، با تنوع بخشیدن به منابع تأمین آب شرب در هرمزگان و شهر بندرعباس از طریق سدها، اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد و دغدغه کمبود آب به ویژه در سال‌های خشک سالی کاهش می‌یابد که اطمینان پذیری بیشتری از بابت تأمین آب با کیفیت و پایداری را شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های در حال اجرا در استان هرمزگان گفت: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به بازسازی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس، انتقال آب سرنی به شهر بندرعباس، پروژه‌های آبی شهرستان بشاگرد و همچنین جزایر استان اشاره کرد که در آینده نزدیک موضوع آب هرمزگان و بویژه مرکز استان به پایداری لازم خواهد رسید و مردم این استان مزد صبوری و نجابت شأن را خواهند گرفت.

مدیرعامل آبفای هرمزگان نیز با اشاره به پروژه تأمین برق اضطراری تصفیه خانه بندرعباس گفت: این پروژه با هدف تأمین برق اضطراری فاز اول و دوم تصفیه خانه آب بندرعباس و جلوگیری از هدر رفت آب در مواقع قطعی برق اجرا شده است.

امین قصمی افزود: این پروژه شامل دو دیزل ژنراتور در مجموع با ظرفیت ۲.۲ مگاوات است و با اعتباری برابر ۶۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

وی همچنین به اهمیت انتقال و توزیع مناسب و منطبق با استاندارد آب تولیدی از طریق منابع سطحی, زیرسطحی و آب شیرین کن به شهر بندرعباس، اشاره کرد و گفت: آبفای هرمزگان در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است. به طوری که علی رغم مشکلات مالی, توانست با بهترین زمان بندی، کار بازسازی تأسیسات آب شهر بندرعباس را انجام دهد.

کد خبر 4807789

منبع: مهر

کلیدواژه: آب و فاضلاب شهری هرمزگان تصفیه خانه بوشهر ایلام آلودگی هوا تعطیلی مدارس شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه قزوین بیرجند انتخابات مجلس شورای اسلامی شب یلدا شیراز آبگرفتگی معابر استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۸۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست بزرگ‌ترین پروژه انرژی تجدیدپذیر تاریخ

بزرگ‌ترین پروژه انرژی‌های تجدیدپذیر در مراکش که وعده تغییر تاریخ را می‌داد، به‌دلیل به توافق نرسیدن طرفین درگیر در آن متوقف شد و تنها از خود یک ضرر مالی دو میلیارد دلاری برجای گذاشت.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، انسان در حال گذراندن دوره انتقال انرژی است. زندگی شهری به انرژی نیاز دارد و چندین ابتکار در حال حاضر ایجاد شده که نوید بهره‌برداری از انرژی بی‌نهایت و تجدیدپذیر را می‌دهد. با این حال همه پیشنهادهای ارائه‌شده برای برآوردن این نیاز موفق نیستند و گاهی به دلیل کمبود بودجه، نبود امکان بهره‌برداری از منابع یا وجود اختلاف‌نظر میان عوامل درگیر، در حاشیه قرار می‌گیرند.

بزرگ‌ترین پروژه انرژی تجدیدپذیر با پتانسیل بالا در تاریخ که نوید تغییر در چگونگی بهره‌گیری از انرژی را می‌داد، به‌دنبال این دلایل به حالت تعلیق درآمد. شکست این پروژه با میلیاردها دلار ضرر مالی همراه بود و از خود تنها یک بیابان خالی برجای گذاشت.

چرایی شکست بزرگ‌ترین پروژه انرژی تاریخ

بزرگ‌ترین پروژه خورشیدی برنامه‌ریزی‌شده مراکش به دلیل اختلاف بر سر نوع منابع انرژی و امکانات مورد استفاده به تعویق افتاد. قرار بود این نیروگاه ۸۰۰ مگاواتی در سال جاری شروع به کار کند، اما هنوز مراحل ساخت آن آغاز هم نشده است.

مدیران پروژه این نیروگاه درخواست کردند که از فناوری فتوولتائیک (PV) برخوردار باشد که هرچند ظرفیت کمی برای ذخیره انرژی دارد، مقرون‌به‌صرفه‌تر است‌. آن‌ها همچنین خواهان فناوری برق خورشیدی متمرکز (CSP) یا انرژی حرارت خورشیدی بودند که گران‌تر است اما تا ساعت‌ها پس از تاریک شدن هوا به تأمین شبکه ادامه می‌دهد، با این حال از زمان انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاران اعلام کردند که تنها در صورتی با خرید برق موافقت خواهند کرد که از CSP استفاده نشود یا ذخیره انرژی به باتری تغییر پیدا کند.

مراکش به‌رغم توقف کامل پروژه مصمم است تأسیسات یادشده را با ترکیبی از فتوولتائیک، انرژی حرارت خورشیدی و ذخیره‌سازی باتری به‌نحوی از سر بگیرد که از نظر هزینه، پایداری و ایمنی مطمئن باشد. در خصوص تأمین مالی پروژه نیز بانک جهانی و بانک سرمایه‌گذاری اروپا اعلام کردند که شرایط تأمین مالی آن‌ها همچنان معتبر است، اما به این شرط که طرفین درگیر در پروژه ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه انرژی جهان به تفاهم برسند.

کد خبر 745494

دیگر خبرها

  • شکست بزرگ‌ترین پروژه انرژی تجدیدپذیر تاریخ
  • ۶۰۰ هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا
  • بهره‌برداری از مخزن‌ ذخیره ۱۰هزارمترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • روزنامه‌نگاران رکن اصلی جهاد تبیین هستند
  • بهره مندی ۳۹۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی مراکز تامین اجتماعی زنجان
  • مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان آماده بهره برداری
  • بهره برداری از بیمارستان اسلامشهر ۵۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد
  • بهره‌برداری از مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • غرب سمنان سیراب می‌شود/ طرح ملی آبرسانی به گرمسار در یک قدمی بهره‌برداری
  • زمینه تکمیل و بهره‌برداری از مونوریل قم فراهم شده است