Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@05:19:07 GMT

بهشت تبهکاران مواد مخدر کجاست؟

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۴۸۳۰۰

به گزارش جام نیوز، یان اشتراوش، رئیس بزرگترین اتحادیه پلیس هلند می‌گوید این کشور تمام مشخصات یک دولت نارکو را دارد.

 

او می‌گوید: "به طور قطع مکزیک نیستیم. ما ۱۴ هزار و ۴۰۰ قتل نداریم. ولی اگر به زیربنا و پول‌های کلان ناشی از جنایات سازمان یافته یعنی اقتصاد موازی و همتراز، نگاه کنید می‌بینید که بله، ما دارای یک دولت نارکو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

 

دولت نارکو اصطلاحی است که به کشورهایی اشاره می‌کند که تجارت غیرقانونی مواد مخدر با استفاده از قدرت و ثروت خود در نهادهای مشروع حکومتی نفوذ می‌کند.

 

 

در گزارشی که دستور تهیه آن را شهردار آمستردام در ماه اوت گذشته داده بود، این شهر "بهشت تبهکاران مواد مخدر" توصیف شده بود.

 

فرد گراپنهاوس، وزیر دادگستری هلند هشدار داده که گرچه این کشور هنوز به دولت نارکو تبدیل نشده، ولی این خطر وجود دارد.

 

او می‌گوید: "در صورت عدم مداخله قاطع، در عوضِ شخصی که از نظر دموکراسی جوابگو باشد، وزیری خواهید داشت که با عینک سیاه اینجا خواهد ایستاد."

 

نتیجه یک نظرسنجی نشان می دهد که ۵۹ درصد مردم معتقدند هلند به یک دولت نارکو تبدیل شده؛ کشوری که اقتصادش به تجارت مواد مخدر غیرقانونی وابسته است.

 

جای تعجب است که ملت بوروکراتی که پرداخت مالیات سگ را به شما یادآوری می‌کنند، یا برای تعویق در پرداخت جریمه پارکینگ باید بلافاصله تاوان آن را بپردازید، تبهکاران همچنان آزادند و تیراندازی باندهای گانگستر مرتب اتفاق می‌افتد.

 

هلند محیط کاملا مناسبی را برای رونق تجارت مواد مخدر ایجاد کرده است.

 

این کشور با داشتن شبکه گسترده حمل و نقل، قوانین مداراپذیر در ارتباط با مواد مخدر و مجازات‌ها و نزدیک بودنش به شماری از بازارهای پرسود، به وضوح کانونی برای نقل و انتقال جهانی مواد مخدر است.

 

در سال ۲۰۱۷ ارزش فروش مواد مخدر تولید شده از ترکیبات شیمیایی در هلند حدود ۱۹ میلیارد یورو بود.

 

امروزه بخش قابل توجهی از مواد مخدر شیمیایی -ال اس دی، آمفتامین‌ها، جی اچ بی (اکستسی مایع) و متامفتامین کریستال (شیشه)_ در هلند ساخته می‌شوند. در حقیقت این کشور از لحاظ مواد مخدر نقش رهبری را در جهان دارد.

 

ممکن است اقتصاد هلند به تجارت مواد مخدر وابسته نباشد یا به عنوان کانون مواد مخدر از این کشور نام برده نشود، ولی تجارت مواد مخدر نفوذ فزاینده‌ای در جامعه این کشور دارد.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: شیشه هلند مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۸۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج

سرهنگ احمدپور گفت: صبح امروز مامورین پلیس مبارزه با مواد مخدر فهرج طی کنترل خودرو‌های عبوری در محور فهرج-زاهدان موفق شدند از یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ مقدار ۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف کنند.

وی افزود: در همین رابطه یک نفر متهم که راننده خودرو بود نیز دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ احمدپور فرمانده انتظامی شهرستان فهرج با اشاره به اینکه برای مبارزه با سوداگران مرگ با هیچ احدی تعارفی نداریم اضافه کرد، با کسانی که از این طریق جوانان ما را مبتلا و به کام مرگ می‌کشانند مبارزه خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مازندران
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف و ضبط ۷۷ کیلوگرم مواد مخدر در راه‌های مواصلاتی استان همدان
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • اقدامات دولت برای کمک به تجارت