Web Analytics Made Easy - Statcounter

تروریست‌های بوکوحرام با حمله مسلحانه به یک دهکده مسیحی‌نشین در نیجریه هفت تن را کشته و یک نفر را ربودند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تروریست‌های  بوکوحرام به یک روستای مسیحی نشین نزدیک شهر «چیبوک» در شمال شرقی نیجریه در ایالت بورنو حمله کرده و هفت تن را کشتند.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» ده‌ها عضو گروه تروریستی بوکوحرام اواخر سه شنبه سوار بر خودرو به دهکده «کوارانگولوم» حمله کرده و پس از تیراندازی و غارت مواد غذایی منازل، آن‌ها را به آتش کشیده و منطقه را ترک کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که بوکوحرام و گروه وابسته به داعش اخیرا حملات خود را به اهداف نظامی و غیرنظامی افزایش داده اند. یکی از نیروهای محلی در این باره  گفت: «اعضای بوکوحرام هفت نفر را کشته و یک دختر نوجوان را ربودند.آن‌ها مواد غذایی را ربوده و بسیاری از خانه‌ها را قبل از فرار آتش زدند.»

این شهر سال 2014 نیز هدف آدم‌ربایی بوکوحرام قرار گرفت که طی آن  276 دختر مدرسه‌ای ربوده شدند. این حادثه خشم جهانی را برانگیخت و از زمان این حادثه فجیع، نیروهایی در چیبوک مستقر شده‌اند، اما حملات مرگبار بوکوحرام در این منطقه کماکان ادامه دارد.

گروهی از معترضان نیجریه‌ای چندی قبل با تجمع مقابل کنسولگری فرانسه دریکی از شهرهای این کشور، رئیس جمهور فرانسه را به دخالت در امور داخلی نیجریه و فروش سلاح به گروه تروریستی بوکوحرام متهم کردند.(جزئیات بیشتر)

به نوشته خبرگزاری فرانسه، براساس اعلام سازمان ملل متحد، درگیری‌های چند دهه‌ای باعث کشته شدن 36  هزار تن شده و حدود 2 میلیون نفر از خانه‌های خود در شمال شرقی نیجریه آواره شده است.

این خشونت‌ها به نیجر، چاد و کامرون نیز گسترش یافته و باعث شده ائتلاف نظامی منطقه‌ای برای نبرد با این گروه تروریستی شکل گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بوکوحرام نیجریه حمله مسلحانه داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۸۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی ضرابی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره بر آخرین وضعیت آب‌وهوای امروز در کشور، گفت: امروز (یکم اردیبهشت) در بخش‌های شرقی استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و همین‌طور استان‌های همدان، مرکزی، قم، شرق لرستان، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق استان فارس، یزد، نیمه غربی کرمان و شمال هرمزگان، در ساعات بعدازظهر بارش پیش‌بینی‌شده است. علاوه بر این در ارتفاعات زاگرس جنوبی در کرمان نیز بارش‌ها شدت خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی در ادامه تاکید کرد: همچنین در روز یکشنبه علاوه بر این مناطق، در ارتفاعات یزد، شمال شرق فارس و کرمان، باز هم بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: طی ۲ روز آینده احتمال بارش تگرگ در مناطق کوهستانی وجود دارد.

کد خبر 6082993 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • جنبش‌های ضد المپیک در فرانسه فعال شدند
  • تشدید بارش‌ها در بسیاری از مناطق کشور
  • هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه
  • رگبار باران و رعد و برق در ۱۵ استان | بارش‌ها در این ۳ استان شدید است
  • بارش پراکنده باران در برخی از مناطق کشور
  • گسترش بارش‌ها در سراسر کشور به جز نوار شرقی
  • گستره بارش‌ها در سراسر کشور به جز نوار شرقی
  • این استان ها منتظر باران باشتد
  • اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه + فیلم