Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، حجت الله میرزایی عصر امروز چهارشنبه ۴ دی ماه، در حاشیه نشست مشترک شرکت ها و سازمان های مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی که در استانداری خوزستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه به بررسی مسائل شرکت های وابسته به صندوق های بازنشستگی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداختیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی پیگیری های محلی و برخی دیگر به پیگیری های استانی نیاز دارد و بخشی دیگر از این مشکلات نیز نیاز به برگزاری جلسات چند جانبه با سهامداران و مدیران دارد.

وی در خصوص همسان سازی مستمری بازنشستگان، تصریح کرد: مسئله اصلی بازنشستگان موضوع همسان سازی مستمری است که در سال ۹۸ اعتباری حدود ۳ هزار میلیارد تومانی داشته و در سال ۹۹ به ۶ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. صندوق های کشوری و نیروهای مسلح به تدریج حقوق بازنشستگانی که دریافتی پایینی دارند را ارتقاء می دهند تا در یک دوره زمان بندی تعیین شده به سطح حقوقی کارکنان شاغل برسند.

میرزایی در خصوص میزان تأثیر تحریم ها در حل مشکلات اقتصادی مطرح شده در نشست، عنوان کرد: تحریم ها برای بخشی از بنگاه های خوزستان فرصت جدیدی ایجاد کرده و بخش بزرگتری از بنگاه ها داخلی است و قابل حل است و بخشی دیگر الزامات زیست محیطی دارند که باید رعایت شود.

وی تنها صنعتی که با مشکل مواجه است را صنعت سیمان عنوان کرد و گفت: صدور خارج از ظرفیت مجوز های اصولی برای ایجاد کارخانه های سیمان از علل این مشکل است. شاید حدود نیمی از ظرفیت اسمی کارخانه های سیمان در حال تولید است که آن هم به دلیل رکود جدی در صنعت ساختمان به عنوان مهمترین تقاضا کننده آن است؛ همچنین صرفه های صادراتی به دلیل هزینه های گران حمل و نقل وجود ندارد.

معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار امیدواری کرد و افزود: مسائلی که بنگاه های اقتصادی وابسته به صندوق ها در حال حاضر با آن مواجه هستند زیاد جدی نیست یا از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان قابل حل است و یا در جلسات سه جانبه ای با سهامداران و مدیران استان و بنگاه ها بر گزار می کنیم، مرتفع خواهد شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: حجت الله میرزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۸۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکارهایی برای خرید و فروش انرژی توسط بخش خصوصی در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی‌پور شامگاه چهارشنبه در حاشیه ستاد عالی رشد اقتصادی استان افزود: با توجه به میزان سرمایه گذاری که در حوزه انرژی توسط سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در استان صورت گرفت مقرر شد که اشکالات فراری برطرف شود و راهکارهای مناسبی برای خرید برق توسط بخش خصوصی صورت گیرد.

استاندار مازندران همچنین اظهار کرد: قرار شد برنامه‌ریزی صورت گیرد تا بخش خصوصی بتواند برق تولیدی را به مشتریان خاص خود بفروشند و همچنین بخش خصوصی با توجه به سال شعار سال جاری در زمینه تولید انرژی مشارکت کند.

وی نقش برق منطقه را برای ثروت افزایی در استان مازندران مهم ارزیابی کرد و گفت: در حوزه شرکت زیرساخت نیز مجموعه آورده‌های شرکت زیرساخت در سال گذشته ۱۰۷ با رشد روبرو بود و قرار شد که امسال به صورت جهشی در زیرساخت‌ها مشارکت صورت گیرد.

حسینی پور تکمیل زیرساخت‌ها را در هوشمندسازی استان مؤثر دانست و گفت: امیدواریم سال جاری سال جهش در این بخش باشد.

استاندار مازندران گفت: همچنین قرار شد تراکنش مالی بنگاه‌های اقتصادی خرد و بزرگ در استان صورت گیرد و اگر مجموعه ذخایر دستگاه پوز این بنگاه در استان صورت نگیرد خدمات ارائه شده به این بنگاه‌ها قطع می‌شود و باید ذخیره مالی بنگاه‌های اقتصادی فعال استان در داخل استان باشد.

کد خبر 6081516

دیگر خبرها

  • رها سازی آب سد گلستان از فردا
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ هزینه عقد قراردادهای اجاره بین مالک و مستاجر به صفر رسید
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ با سامانه خودنویس هزینه عقد قراردادهای اجاره بین مالک و مستاجر به صفر می‌رسد
  • گلزن جوان گل‌گهر مانند برق و باد!
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند
  • راهکارهایی برای خرید و فروش انرژی توسط بخش خصوصی در مازندران
  • توسعه درآمدها و خنثی سازی تحریم های فروش نفت و گاز با پیگیری دیپلماسی فعال انرژی محقق شد
  • کیهان: عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور، پدرخوانده‌ های حامی برجام هستند!
  • اعلام جزئیات تأمین مالی زنجیره تأمین در سال ۱۴۰۳