Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@23:01:53 GMT

کتاب‌های آموزش شهروندی در تبریز رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۵۰۸۱۳

کتاب‌های آموزش شهروندی در تبریز رونمایی شد

با رونمایی از مجموعه کتب فرهنگ شهروندی، برای نخستین بار در کشور تدریس آموزش های شهروندی در تمام مقاطع تحصیلی در تبریز آغاز شد. ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، شامگاه روز گذشته مجموعه 26جلدی کتب فرهنگ شهروندی که توسط شهرداری تبریز گردآوری و چاپ شده است، با حضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، مهدی جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با رونمایی از این کتب، برای اولین بار در کشور تدریس مجموعه کتاب آموزش های شهروندی در سطح مدارس تبریز امسال در 2هزار و 249 مدرسه تبریز و 13هزار کلاس درس توسط مربیان و معلمان آموزش دیده آموزش و پرورش و شهرداری تبریز به دانش آموزان ارائه خواهد شد.

شهردار تبریز: برای تکمیل پروژه مقبره الشعرا به اعتبارات دولتی نیاز داریمشهردار تبریز: تمام اقدامات سال آینده شهرداری با محوریت کاهش آلودگی هواست‌شهردار تبریز: خط یک متروی تبریز تکمیل می‌شود

353هزار و 700جلد کتب فرهنگ شهروندی شامل 322هزار جلد کتاب آموزش شهروندی ویژه دانش آموزان کلیه مقاطع تحصیلی و 32هزار جلد تسهیلگری ویژه معلمان و مربیان در نواحی 5گانه آموزش و پرورش، تالیف و توزیع شده است.

برای تدریس این کتب حدود 1هزار و 20نفر در مدارس از معلمان و مربیان مدارس ابتدایی و پیش دبستانی آموزش و پرورش و مربیان مراکز فرهنگی شهرداری آموزش دیده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر، شهردار تبریز و جمعی از مسئولان استانی و شهری از مهمانان ویژه مراسم رونمایی از کتب فرهنگ شهروندی بودند که در باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/115/ش

R7887/P/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۰۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز

به گزارش خبرنگار مهر، پیرو انتشار تصاویری از آگهی فروش چند جلد کتاب چاپ قدیمی متعلق به کتابخانه تربیت تبریز در یک کانال تلگرامی، با پیگیری مسئولین کتابخانه‌های عمومی از فروش این کتاب‌های کمیاب جلوگیری شده و به کتابخانه بازگردانده شد.

اسد بابایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به سوءاستفاده سودجویان بازار کتاب قدیمی از امانت کتاب کتابخانه‌های عمومی گفت: هر چند پس از تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، استفاده از کتب قدیمی و ارزشمند تابع مقررات و دستورالعمل‌های ابلاغی این نهاد است، پیش از آن بعضاً کتاب‌های کمیاب توسط افراد سودجو از کتابخانه خارج می‌شد. بر اساس اطلاعات مهرهای درج شده در کتاب‌ها و بررسی سامانه‌ها، خروج آنها (به دلیل عدم بازگشت از امانت یا سرقت) به پیش از تأسیس نهاد (در سال ۱۳۸۲)، برمی‌گردد.

وی افزود: با هماهنگی مراجع قضائی و پیگیری سریع از فرد آگهی‌دهنده، نسبت به عودت ۸ نسخه کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز اقدام شد.

گفتنی است، کتابخانه تربیت، اولین کتابخانه عمومی و دولتی ایران است که در سال ۱۳۰۰ به همت محمدعلی تربیت در شهر تبریز ایجاد شد. ساختمان این کتابخانه پس از بازسازی کلی در دهه فجر سال ۱۴۰۱ در چهار طبقه بازگشایی شد و به علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خدمات ارائه می‌کند.

کد خبر 6081408

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش و فرهنگ در تربیت انسان بسیار تأثیرگذار هستند
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • احداث سالن ورزشی در محله جروکان
  • کتاب «سه چهارده» رونمایی شد
  • ۶۷ مجموعه ورزشی در تهران بازسازی و فعال شدند | جزییات ساخت سه دهکده جدید ورزشی در شهر
  • جای‌گذاری ۴۵ قفسه کتاب کانون پرورش فکری در مدارس ۱۰ استان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده