Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: زلزله یکی ازحوادث ناگواری است که طی دوره‌های مختلف درکشورما هموطنان بسیاری را درکشورمان را دچاراندوه کرده است.

حادثه‌ای که با برنامه ریزی مناسب ومقاوم سازی ساخت وسازها می‌توان آن را کنترل وازتبعات تلخ آن کاست.

به همین علت روزپنجم دی ماه درتقویم، روزملی ایمنی دربرابرزلزله وکاهش اثرات بلاهای طبیعی نامگذاری شده تا با بیان اهمیت کنترل و برنامه ریزهای به موقع بتوان ازتبعات این حادثه ویرانگر کم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان فارس ازاستان های زلزله خیر کشورمحسوب می‌شود لذا آگاهی سازی عمومی وارتقا فرهنگ عمومی درمواجه با زلزله ضرورت دارد.

مدیرکل بحران: ساخت وسازهای فارس باید پنج و نیم تا شش ریشتر مقاومت زلزله داشته باشند

مدیرکل بحران استانداری فارس در خصوص مقام سازی ساختمان‌های استان فارس گفت: تمام ساخت وسازهای کشورواستان فارس باید توانایی تحمل پنج و نیم تا شش ریشتر زلزله را داشته باشند.

رحیم آزادی درمورد اقدامات لازم براغی این مقاوم سازی گفت: دو اقدام اساسی دربحث مقام سازی و وقوع زلزله باید انجام گیرد، یکی شناسایی گسل‌های سطح استان و جلوگیری ازساخت و سازها بر روی این گسل‌ها است به طوری که این گسل‌ها شناسایی وازساخت و ساز برروی این گسل‌ها جلوگیری شود ودوم دربحث مقاوم سازی، هماهنگی‌های لازم برای استفاده ازبهترین مصالح درساخت و سازها انجام شود.

وی اضافه کرد: اجرای طرح‌های مقاوم سازی زلزله بستگی به متولیان امر دارد که بتوانند درساخت وسازهای جدید برنامه ریزی کنند.

رحیمی ازمقاوم سازی ۶۰ درصدی ساختمان‌های روستایی خبرداد.

اجرای طرح مقاوم سازی مدارس استان فارس در حال اجراست

در این رهگذر مدیر کل نوسازی مدارس درگفتگو با خبرنگارمهرگفت: درحال حاضردراستان فارس هفت هزارو ۵۰۰ واحد آموزشی داریم که ۷۵ درصد این مدارس در برابر زلزله مقاوم سازی شده‌اند و مقاوم سازی ۲۵ درصد ازاین مدارس باقیمانده که ۱۰ درصد ازاین ۲۵ درصد نیز در حال بازسازی ومقاوم سازی هستند و براساس اولویت بندی، ارزیابی فنی و تأمین اعتبارات در دستورکارسالیانه قرار می‌گیرند.

سرفرازموصلی گفت: قسمت زیادی ازمدارس درحال بازسازی ومقام سازی هستندهمچنین آموزش‌های ایمنی به مناسبت‌های مختلف به دانش آموزان داده می‌شود.

وی درمورد بحث مقام سازی وایمنی ساختمانهای جدید آموزشی گفت: مطابق آئین نامه‌های ساختمانی جدید، مدارس جدید با رعایت نکات ایمنی طراحی می‌شوند.

موصلی در مورد برخی ازمدارس قدیمی و رعایت نکات ایمنی دراین مدارس گفت: ۵ درصد از مدارس عمربالای ۳۰ سال عمردارند وبا آئین نامه همان سال ساخته شده و رویکرد ما در قبال این مدارس این است که آن مدارس را تخریب نمی‌کنیم بلکه با برنامه ریزهای انجام گرفته، مقام سازی این مدارس انجام می‌گیرد.

مدیر کل نوسازی مدارس درخصوص اعتبارات لازم برای اجرای این طرح گفت: در کل کشوریک هزارمیلیارد تومان بودجه برای این طرح اختصاص یافته که سهم استان فارس ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد تومان است و درمجموع برای اجرای این طرح ما نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبارهستیم.

پرداخت ۴۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره برای مقاوم سازی واحدهای روستایی

در عین حال مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز درگفتگو با خبرنگارمهر گفت: هرساله سهمیه‌ای درخصوص مقاوم سازی مسکن روستایی در نظرگرفته می‌شود که این واحدها می‌توانند ۴۰ میلیون وام کم بهره با سود چهاردرصد برای مقام سازی در مقابله ایمنی، ازطریق بانک‌ها دریافت کنند.

عطاالله زمانی بیان گفت: ما حدود ۴۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در استان فارس داریم که ۲۱۳ هزارواحد آن مقاوم سازی شده وبقیه واحدها نیزبا دریافت تسهیلات کم بهره و با نرخ چهار درصد می‌توانند مقاوم سازی شوند.

زمانی درخصوص مقاومت ساختمان‌های روستایی درمقابل زلزله گفت: مقاوم سازی ها براساس آخرین آمارزلزله اتفاق می‌افتد وبسته به نوع زلزله متفاوت است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: دوره‌های آموزشی مقابله با زلزله، درمناطق روستایی هم به نیروهای مهندسی وهم به کارگرهای ساختمانی این مناطق داده شده است.

کد خبر 4807375

منبع: مهر

کلیدواژه: رحیم آزادی بنیاد مسکن فارس زلزله بوشهر ایلام آلودگی هوا تعطیلی مدارس شهرکرد گرگان بیرجند قزوین شب یلدا انتخابات مجلس شورای اسلامی شیراز آبگرفتگی معابر استانداری تهران استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۱۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال

محمد اطهری، مدیرکل بنیاد مسکن استان قم به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن در جمع خبرنگاران گفت: از سال ۱۴۰۰ در سطح استان ۷ هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که ۴ هزار واحد آن امسال تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۳۰۰ واحد از این تعداد اردیبهشت ماه امسال و مابقی در مناسبت‌های مختلف تا دهه فجر به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قم اشاره به فعالیت بنیاد مسکن در حوزه نوسازی و مقاوم سازی خانه‌های روستایی داشت و افزود: در سطح استان ۹ هزار و ۴۵۰ خانه روستایی نوسازی و مقاوم سازی شده که این تعداد معادل ۵۳ درصد از خانه‌های روستایی استان است.

اطهری درباره مقاوم سازی خانه‌های روستایی ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت خانوار‌های روستایی می‌توانند از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۲۰ ساله و سود ۵ درصد برای مقاوم سازی منازل خود استفاده کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن از دیگر خدمات این اداره کل را صدور ۱۱ هزار پروانه ساخت به روستاییان، صدور سند‌های اراضی شهری و روستایی و واگذاری ۴۵۲ قطعه زمین در سال گذشته به روستاییان عنوان کرد و گفت: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن از سال ۵۸ تا به امروز ۶ هزار و ۸۱۵ قطعه زمین به روستاییان واگذار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مقاوم‌سازی ۶۴ درصدی مسکن روستایی در استان بوشهر
  • مقاوم سازی حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی البرز
  • اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت و تسهیلات مسکن روستایی در شهرستان اسکو
  • اختصاص قطعه زمین مسکونی به زوج های جوان در سهند
  • مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل
  • مقاوم سازی ۷۵ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی لرستان
  • واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • میانگین مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل به ۶۴ درصد رسید
  • مقاوم سازی ۲۵۰۰ واحد مسکن روستایی در آذربایجان‌غربی