Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان آخرین وضعیت آتش‌سوزی جنگل‌ گلستان که در روز گذشته «افزایش دما و گرما» باعث آتش‌سوزی در جنگل‌های گلستان شد، اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط‌عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با توجه به تغییر اقلیم و گرم شدن هوا و کاهش رطوبت نسبت به افزایش احتمال آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد بزی در خصوص آخرین جزئیات حریق در جنگل‌های استان اظهار کرد: در منطقه خیرات توسکستان ۵۰۰ متر، ۱/۵ هکتار در پارک النگدره و همچنین در منطقه «برنجه‌زرین» گل علی‌آبادکتول نیز آتش‌سوزی داشتیم که سطحی بوده است و با تلاش نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اطفاء شده است.

وی تصریح کرد: در شهرستان مینودشت منطقه «مبارک‌آباد» یک‌هزار و ۵۰۰ متر مربع و منطقه «بلم جرک» ۶۰۰ مترمربع و منطقه «چراغ‌تپه» ۵۰۰ متر مربع و همچنین گالیکش منطقه «قزلق آبپران» مساحت ۲ هزار و ۳۵۰ مرتع مربع طعمه حریق شد که با تلاش نیروهای حفاظت مهار و اطفاء حریق انجام شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: تغییر اقلیم و گرم شدن کره زمین و همچنین کاهش منابع آبی یک چالش مهم جهانی است که مهمترین راهکار حفظ و حراست از منابع ملی و جنگل‌ها است.

بزی تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه دود یا آتش در صورت توان آتش را خاموش و در صورت گسترده بودن آتش بلافاصله ماموران منابع طبیعی یا دیگر ارگان‌ها را از طریق تلفن ۱۵۰۴ مطلع کنید.

انتهای بیام/2307/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان گلستان آتش سوزی دما منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۱۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطعانه با متصرفین اراضی ملی در جنوب کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم رحیمی نیا، ظهر پنجشنبه نهم فروردین در حاشیه بازدید از اراضی ملی منطقه سرگز اسفندقه با اشاره به اهمیت ویژه و جایگاه منابع طبیعی، بر جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی تأکید کرد و گفت: پیشگیری و جلوگیری از هرگونه تخریب و تصرف عرصه‌های ملی در اولویت اقدامات این اداره کل قرار دارد.

وی، با اشاره به ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و گشت و مراقبت مستمر نیروهای یگان حفاظت این اداره کل در راستای حفاظت از عرصه‌های منابع ملی افزود: برخورد قاطع با متخلفین و متصرفین به عرصه‌های منابع طبیعی یکی دیگر از اقدامات بازدارنده در دست درازی متجاوزین به منابع ملی می‌باشد.

قاسم رحیمی نیا، ضمن پایش عرصه‌های منابع طبیعی منطقه سرگز اسفندقه با پهپاد، از نزدیک با کشاورزان، مرتعداران و مردم این منطقه گفتگو و ضمن اشاره به لزوم مشارکت جوامع محلی در حفاظت و حمایت از عرصه‌های ملی، حاضرین را نسبت به اطفا به موقع حریق‌های احتمالی در این منطقه توجیه کرد.

کد خبر 6064278

دیگر خبرها

  • علت آتش‌سوزی منابع طبیعی راین چه بود؟
  • با متصرفین اراضی ملی، قاطعانه برخورد می شود
  • برخورد قاطعانه با متصرفین اراضی ملی در جنوب کرمان
  • آبگیری ۵۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری منابع‌طبیعی استان
  • مهارآتش سوزی عرصه های منابع طبیعی در راین کرمان
  • آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین
  • بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین در آتش سوخت
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد افتاد
  • مهار آتش سوزی یک هکتار از جنگل های تالش
  • آتش سوزی جنگل‌های مرزن آباد چالوس مهار شد