Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: آموزش ‌های جبرانی، برنامه‌های پرورشی و توانبخشی به 200 دانش‌آموز دیرآموز پایه اول دوره ابتدایی مدارس عادی در سنندج ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خلیل رنجبر صبح امروز در حاشیه بازدید از کلاس‌های مکمل آموزشی دانش‌آموزان دیرآموز پایه اول دوره ابتدایی مدارس عادی سنندج اظهار داشت: تلفیق دیرآموزان در کلاس‌های عادی و انجام مداخلات بهنگام تحول در توسعه آموزشی، پرورشی و حمایتی برای دانش‌آموزان دیرآموز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی با بیان اینکه این کلاس‌ها از 21 آذرماه جاری شروع و تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده ادامه خواهد داشت، افزود: تعداد دانش‌ آموزان در این کلاس‌ها حداکثر 10 نفر است و  در روزهای پنج شنبه هر هفته برای دانش‌آموزان دیرآموز به مدت سه ساعت تشکیل می‌شود. 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بر ارائه محتوای مکمل و تدوین برنامه جامع متناسب با نیازهای آموزشی و روانی دانش‌آموزان دیر آموز تاکید کرد و گفت: بسته تخصصی آموزشی 38 جلسه‌ای ویژه دانش‌آموزان دیرآموز پایه اول دوره ابتدایی مدارس عادی توسط آموزش و پرورش استثنایی و معاونت آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان تهیه و تدوین شده است. 

رنجبر یادآور شد: از سال 95 که برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش‌دبستانی در استان آغاز شده مداخلات بهنگام و برنامه‌های آموزشی ارزشمندی برای دیرآموزان با هدف ارتقای توانایی‌های یادگیری و ارائه راهکارهای جلوگیری از تکرار پایه برای آنان اجرا شده است.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در دوره ابتدایی حضور دانش‌آموزان دیرآموز در این دوره تحصیلی است که با برنامه‌ریزی‌های اجرایی و تأمین هزینه‌های جانبی اقداماتی در راستای بهبود کیفیت آموزشی و ارائه حمایت‌های تکمیلی به این دانش‌آموزان با هدف تسهیل فرآیند و ارتقای ظرفیت یادگیری صورت پذیرفته است. 

وی به اهمیت برگزاری کلاس‌های جبرانی، مراقبت‌های آموزشی برای دانش‌ آموزان دیرآموز و تعیین سطح توانایی‌ها و ضعف‌های آنان اشاره و تصریح کرد: دانش‌آموزان دیرآموز در مقایسه با همسالان خود در مهارت‌های شناختی، روانی و حرکتی ضعیف‌تر عمل می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان اعلام کرد: مداخله‌های اولیه بیانگر یک نظام حمایتی- آموزشی است که می‌کوشد از نخستین فرصت ممکن پس از شناسایی کودک دارای نیازهای ویژه، کودک و خانواده‌اش را مورد حمایت، توان بخشی و آموزش قرار دهد. 

رنجبر با بیان اینکه دانش‌آمـوزان دیرآمـوز از لحـاظ ظاهـری بـا دانش آمـوزان عـادی تفاوتـی ندارنـد و ماننـد دانش آمـوزان عـادی در مدارس عادی پذیرفتــه می شــوند، اعلام کرد: بدین ترتیب دانش‌آمــوزان دیرآمــوز در برنامــه آموزشــی مــدارس عــادی بــا مشــکلات زیادی مواجــه شــوند مگــر ایــن کـه تحـت نظـارت و راهنمایـی ویـژه قـرار گیرنـد و جهت‌گیـری برنامــه درســی آنهــا بــه ســمت فعالیت‌هــای کاربــردی و واقعــی زندگــی روزمــره باشــد. 

وی افزود: یکی از مؤثرترین را ههای تحقق عدالت اجتماعی تأمین فرصت‌های یکسان برای دسترسی عموم افراد جامعه به آموزش و پرورش است چون این دانش‌آموزان با هر میزان بهره هوشی پس از پایان تحصیلات به جامعه‌ای وارد می‌شوند که دیگر هیچ مرزی میان افراد کشیده نمی‌شود وهمه باید دریک جامعه گسترده با هم به تفاهم برسند.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان آموزش سنندج کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۲۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در جمع دانش‌آموزان پایگاه مطالعاتی نوروزی آیت‌الله ادیب ناحیه ۴ شهر اصفهان گفت: نتایج کنکور، نشان می‌دهد تغییرات انجام‌شده آن را به عدالت آموزشی نزدیک‌تر کرده است، چرا که دانش‌آموزان‌مان در مناطق کمتربرخودار به رتبه‌های خوبی رسیدند و موفقیت‌های چشمگیری داشتند؛ برای مثال در استان‌های محروم رتبه‌های زیر ۱۰۰ بین ۱۵۰ تا ۲۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

کاظمی توجه به دانش در کنار دیگر شایستگی‌ها را مسئولیت امروز دانش‌آموزان دانست و افزود: تلاش می‌شود فرصت مطلوب آموزشی و زمینۀ عدالت آموزشی فراهم شود که تغییر سبک پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در نتیجۀ کنکور در همین راستا انجام می‌شود.

معاون آموزش متوسطۀ وزارت آموزش و پرورش گفت: در پویش جهاد علمی زمینۀ آموزش برخط بهترین دبیران تهران را که در دبیرستان ماندگار البرز مشغول تدریس هستند، فراهم شد؛ این طرح در سال گذشته منحصر به دانش‌آموزان پایه‌های دوازدهم و یادزهم مدارس شبانه‌روزی بود، اما امسال امکان دسترسی به این محتوا‌ها برای تمامی دانش‌آموزان فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • اردوهای مطالعاتی نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی دانش‌آموزان دارد
  • راهیابی ۱۵۷ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی و نانو
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم
  • افتتاح فضای آموزشی و پرورشی در نقطه صفر مرزی شهرستان دشتیاری
  • راه اندازی هشت پایگاه اعتکاف علمی ویژه دانش آموزان در شهرستان سبزوار