Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@16:09:05 GMT

تداوم خشکسالی در استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۵۳۰۹۲

تداوم خشکسالی در استان اردبیل

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل امروز در همایش نقش هواشناسی در پیشگیری از حوادث در خلخال گفت: برغم افزایش بارندگی‌های ۹ ماه امسال ، کاهش میانگین بارندگی‌ها نسبت به بلند مدت خشکسالی انباشته را ادامه‌دار کرده است.

او با بیان اینکه  امسال میزان بارندگی‌ها در این استان در مقایسه با زمان مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش یافته، گفت: میانگین بارندگی‌ از اول فروردین سال گذشته تا به امروز ۲۰۴ میلیمتر بوده که این میزان امسال به ۲۰۸ میلیمتر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی اظهارداشت: با این حال میانگین بارش امسال در مقایسه با میانگین بلند مدت ۳۳ ساله که ۲۲۹ میلیمتر می‌باشد، ۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

او افزود: امسال بیشترین مقدار بارش‌ها از شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد در شمال استان و ۲۵ درصد شهرستان کوثر در جنوب استان با ۳۰ درصد افزایش نسبت به میانگین بارش‌های پارسال گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از کاهش ۱۴ درصدی میزان بارندگی‌های سه ماهه پاییز امسال در مقایسه با میانگین بارندگی پاییز سال قبل در استان اردبیل خبر داد و گفت: در فصل پاییز امسال بطور میانگین ۶ میلیمتر برف و باران در این استان باریده که در مقایسه با بلند مدت ۳۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

محمدی از افزایش ۲۴ درصدی میزان بارندگی‌ها در شهرستان خلخال در سال جاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد و افزود: در حالی که مجموع بارندگی در خلخال از اول فروردین سال گذشته تا به امروز ۱۵۴ میلیمتر بوده ، در سال جاری ۱۹۰ میلیمتر برف و باران در این شهرستان باریده که این میزان در مقایسه با بلند مدت ۳۳ ساله این منطقه که ۲۳۰ میلیمتر است ۱۷ درصد کاهش دارد.

او با بیان اینکه در حال حاضر علاوه بر ایستگاه خودکار سینوپتیک هواشناسی مرکز شهر خلخال ۱۱ ایستگاه باران‌سنجی سنتی و یک ایستگاه خودکار در گردنه الماس این شهرستان فعالیت دارند، از تلاش برای راه‌اندازی سه ایستگاه جدید هواشناسی در این شهرستان خبر داد.

محمدی اظهارداشت: ایستگاه‌های پایش گرد و غبار ،سنجش باران اسیدی و ایستگاه هواشناسی جاده‌ای در جاده ارتباطی خلخال - اردبیل از جمله ایستگاه‌های در نظر گرفته شده برای راه‌اندازی در این منطقه است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان نقش هواشناسی در کاهش میزان خسارت حوادث غیرمترقبه و طبیعی اظهارداشت: اعلام بموقع پیش‌بینی و شرایط جوی هوا برای کوتاه و بلندمدت می‌تواند به پیشگیری از خشکسالی و سرمازدگی محصولات کشاورزی و یا مقابله با خسارات ناشی از سیل و طغیان رودخانه‌ها به مسوولان دست‌اندرکار کمک کند.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی خشکسالی حوادث بارندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۳۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارندگی در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و مدل‌های پیش‌بینی، از اواخر وقت دوشنبه تا چهارشنبه، باران، رگبار و رعدوبرق و تگرگ، در نواحی کوهستانی و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه باران و برف و احتمال کولاک، باد شدید، کاهش دما بین ۵ تا ۸ درجه در استان سمنان پیش بینی می شود .

 از روز سه شنبه تا پنج شنبه، احتمال رواناب و سیلاب، احتمال خسارت سرمازدگی و تگرگ در بخش کشاورزی وجود دارد و  به همین منظور در این مدت هشدار نارنجی هواشناسی در بخش کشاورزی هم اعلام شده است .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های بی‌سابقه در یزد
  • تداوم بارش‌های بی‌سابقه در استان یزد
  • روستای «استاد» رکورددار بارندگی در شهرستان گناباد
  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • تداوم جریان سیل در استان یزد
  • تداوم بارش‌های اردیبهشتی در سمنان/ بارندگی ۵۰.۳ میلی‌متری در پرور
  • تداوم بارندگی در استان سمنان+ فیلم
  • تداوم بارندگی در سمنان
  • تداوم شرایط جوی ناپایدار و بارش باران در اردبیل