Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر اپوزیسیون روسیه تأکید کرد، خدمت نظامی اجباری یکی از متحدانش در یکی از پایگاه‌های هوایی دورافتاده در قطب شمال برابر با "آدم‌ربایی و حبس غیرقانونی" است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، روسلان شاودینف، مدیر پروژه در بنیاد مبارزه با فساد الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه روز دوشنبه پس از آنکه در آپارتمانش شکسته شد، برق خانه‌اش قطع شد و تلفن همراهش از دسترس خارج شد، در آپارتمانش در مسکو بازداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاودینف عصر سه‌شنبه در یکی از پایگاه‌های نظامی دورافتاده در قطب شمال ظاهر شد.

ناوالنی گفت: شاودینف که پیش‌تر تلاش کرده بود تا به دلایل پزشکی از سربازی معاف شود، روز چهارشنبه توانست با تلفن فرد دیگری با من تماس بگیرد.

وی افزود:‌ شاودینف به من گفت که در دوره یک سال سربازی‌اش اجازه استفاده از تلفن همراه را ندارد و سرباز دیگری موظف شده تا همیشه و همه جا مراقب عملکرد او باشد.

ناوالنی افزود: وکلای شاودینف خدمت سربازی او را به چالش خواهند کشید و تأکید خواهند کرد که او به صورت غیرقانونی ربوده و زندانی شده است.

ناوالنی در پیامی در رسانه‌های اجتماعی گفت: خدمت در ارتش خیلی راحت به راهی برای حبس مردم تبدیل شده است.

فعالان اپوزیسیون برخورد صورت گرفته با شاودینف را به شیوه‌های رفتاری در روسیه تزاری و جماهیر شوروی سابق که مخالفان سیاسی را به نقاط دورافتاده تبعید می‌کردند، تشبیه کردند.

شاودینف یکی از اعضای کمپین ناموفق ناوالنی در برابر ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ میلادی بود. وی به عنوان یک مجری تلویزیونی برای کانال آنلاین ناوالنی نیز خدمت کرده و به مدیریت پروژه‌ها در بنیاد ناوالنی که تحقیقات فساد در خصوص مقامات و مدیران دولتی را منتشر می‌کنند، کمک کرده است.

والنتینا ملنیکووا، رئیس اتحادیه کمیته‌های مادران سربازها به خبرگزاری رویترز گفت: من نسبت به شیوه برخورد با شاودینف کاملا مشکوک هستم. بدون شک این یک برخورد غیرقانونی است.

اما سرهنگ ماکسیم لوکتف، معاون کمیسر ارتش مسکو به خبرگزاری تاس گفت: شاودینف مدت طولانی از خدمت اجباری فرار کرده و یکی از دادگاه‌های روسیه روز دوشنبه دستور قانونی بودن سربازی او را صادر کرد.

خدمت سربازی یک ساله در روسیه برای تمام مردان بین ۱۸ تا ۲۷ سال اجباری است که استثناهای بسیار اندکی در این زمینه وجود دارد.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت:‌ اگر شاودینف یک سرباز فراری بوده، برخورد صورت گرفته با او کاملا قانونی است.

وی افزود: اگر شاودینف از سربازی فرار کرده در نتیجه قوانین مربوطه فدرال روسیه را نقض کرده است. اگر او از سربازی فرار کرده و در حال حاضر در حال گذراندن دوره خدمت خود است، پس همه چیز طبق قانون صورت گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۳۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروط کرملین برای مذاکره با آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به استقبال روسیه از مذاکرات با آمریکا، تاکید کرد که این مذاکرات تنها زمانی صورت خواهد گرفت که درباره تمام مسائل مربوطه مباحث جامعی انجام شود.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا دیروز گفت که سفارت مسکو از زمان حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به مسکو، به تماس‌های «موقت» با دولت آمریکا بسنده کرده است اما هفته آینده درباره «روابط دوجانبه و اینکه آیا هیچ بختی برای از بین نرفتن تمام و کمال روابط روسیه-آمریکا وجود دارد یا خیر»، رایزنی خواهد کرد.

پسکوف دراین‌باره گفته است: مسکو برای مذاکره با واشنگتن، به حد کفایت «تمایل سیاسی» دارد اما فقط در صورتی که بحث و تبادل نظر به طور تمام و کمال درباره تمام مسائل دخیل صورت گیرد.

وی ادامه داد: ولادیمیر پوتین به دفعات گفته است که ما از مذاکرات استقبال می‌کنیم و اعتقاد داریم که رایزنی جامع درباره تمام موضوعات ضروری است. البته نمی‌توان برخی مسائل که هم‌اکنون در اولویت روابط دوجانبه ما قرار دارد را جدا کرد و صرفا به آنها پرداخت!

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز در نوامبر ۲۰۲۳ گفته بود که مسکو در تلاش است تا به این موضوع پی ببرد که در شرایط موجود، آیا مذاکره با آمریکا هیچ معنایی دارد یا خیر.

واشنگتن پس از آغاز جنگ در اوکراین، تقریبا تمام روابط خود با مسکو را قطع کرد. آنتونوف آگوست پارسال گفت که تنها «خرده موضوعاتی» در روابط دو کشور وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به خط اضطراری تنش‌زدایی در سوریه، اکتشافات فضایی و همچنین کار روی مساله عدم اشاره تسلیحات کشتار جمعی اشاره کرد.

کد خبر 6063458

دیگر خبرها

  • این افراد از خدمت سربازی معاف شدند
  • کرملین: همه عاملان جنایت‌های اوکراین باید مجازات ‌شوند
  • شرایط جدید اعزام به خدمت چیست؟
  • جزئیات جدید ثبتنام امریه سربازی و شرایط جدید آن
  • شروط کرملین برای مذاکره با آمریکا
  • جزئیات ثبت نام امریه سربازی و شرایط جدید معافیت
  • ۲ عضو جدید ناتو خواستار تحریم‌های بیشتر علیه روسیه شدند
  • جزئیات ثبت نام امریه سربازی
  • جزئیات ثبت نام امریه سربازی و شرایط جدید معافیت اعلام شد
  • کرملین: مذاکرات صلح اوکراین بدون روسیه شکست می‌خورد