Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در دیدار با دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه جهان استکبار به دنبال تصاحب، اسارت و انحصار علم است، گفت: علم اقتدار با خود به همراه خواهد آورد و تردیدی نیست اگر یک کشور می خواهد اقتدار جامع پیدا کند، یکی از پایه های اقتدار جامع رشد و پیشرفت بنیادین فناوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله صفایی بوشهری افزود: اگر می خواهیم در نظم آینده جهان تأثیرگذار باشیم، باید نه تنها در علوم خودکفا بوده، بلکه باید مرجعیت نیز پیدا کنیم، استقلال واقعی سیاسی و حتی استحکام فرهنگی به این حوزه متصل است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه با جهل جزء عمل جاهلانه و حرکت های غیر اصولی عملی صورت نمی گیرد، گفت: امام صادق (ع) می فرماید: شخص جاهل در مسیری حرکت می کند که گمراهی است و هرچه سریعتر حرکت کند دیرتر به نتیجه خواهد رسید.

آیت الله صفایی بوشهری اظهار داشت: علم در شرایط کنونی که جهان به سمت دانش بنیان محور در حال پیشرفت است، بسیار ضروری است و دانشگاه در کنار آموزش و پرورش و مدیریت علمی خانه نقش فوق العاده ای در این مقوله دارد و هر سه حلقه ها به هم پیوسته هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در متن جامعه است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برخلاف دانشگاه های دیگر که دولت پایه هستند، تقریباً دانشگاهی مردم پایه است و این ویژگی دانشگاه آزاد است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: این یک فرصت مناسب برای دانشگاه است که با گسترش کمی و کیفی، در طول سال ها همواره مورد استقبال بوده است.

آیت الله صفایی بوشهری اظهار داشت: نگرش و رشد همه جانبه دانشگاه با فضای جغرافیای مردمی مد نظر بوده است که با رویکرد جدید دانشگاه، این پیوند مردم با دانشگاه دو طرفه شده و دانشگاه نیز با مردم ارتباط پیدا کرده است. ایفای نقش دانشگاه در توسعه، پیشرفت، اشتغال زایی و رونق اقتصادی در طرف دوم امکان پذیر است.

وی یکی از مهمترین مشکلات آموزش در کشور را فهمیدن بدون مهارت دانست و افزود: رویکرد در مراکز آموزشی باید از فهم عبور کند و به مهارت بیانجامد.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه یکی از عوامل مهم بیکاری، عدم توانایی در مهارت و کارآفرینی است، گفت: عدم مهارت سبب انباشت جمعیت برای انجام کارهای غیر مهارتی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در حوزه کارآفرینی برنامه های اصولی و دانش پایه وجود ندارد، تصریح کرد: در حوزه کارآفرینی باید به سمت رشد توسعه ناخالص ملی، ثروت ملی و اقتدار در عرصه نظام بین الملل حرکت کرد.

وی تأکید کرد: باید بانک اطلاعات جامعی از ظرفیت های موجود استان ها ایجاد کرد و به سمت پیشرفت ایران اسلامی با دانش و با نگاه مقام معظم رهبری حرکت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه این استان توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان الگوی تنظیم سند دانش بنیان اقتصاد آمایشی ایران انتخاب شده است، گفت: بوشهر می تواند منطقه آزاد فناوری شود و دانشگاه آزاد اسلامی می تواند مرکز و کانون تولید نرم افزار پیشرفت از یک سو و گسترش سخت افزارها و ایجاد حرکت های توسعه به اشکال مختلف از سوی دیگر باشد.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه بوشهر از دیرباز از جهت علمی و به ویژه علوم انسانی در جنوب ایران و حوزه خلیج فارس مرکزیت داشته است، تصریح کرد: بوشهر می تواند مرکز کانون و دبیرخانه دائمی مراکز دانشجویی حوزه خلیج فارس و جهان اسلام باشد و اتحادیه اسلامی دانشگاه های خلیج فارس و جهان اسلام تشکیل شود که این مسئله با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی قابل انجام است.

انتهای پیام/

167 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۶۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه مشکلی برای برگزاری کنسرت و برگزاری جشنواره موسیقی وجود ندارد، گفت: اکنون استان بوشهر از ۹ تا ۱۱ اردیبهشت میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس است. - اخبار استانها -

عبدالرحیم افروغ در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا اشاره به وضعیت فعالیت‌های حوزه فرهنگ و هنر استان بوشهر در سال گذشته اظهار داشت: در این سال 100 برنامه و رویداد فرهنگی در استان بوشهر ثبت شد.

وی تعداد فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر در سال 1402 را افزون بر 185 رویداد اعلام و تصریح کرد: تعداد برنامه‌ها و رویداد رسانه‌ای 5 مورد و تعداد اجراهای موسیقی حدود 100 برنامه و 600 تئاتر بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه مشکلی برای برگزاری کنسرت و برگزاری جشنواره موسیقی وجود ندارد گفت: برخی از کنسرت‌ها نیاز به هماهنگی بین دستگاهی است که کنسرت آرمان گرشاسبی‌ مجوزهای لازم را دریافت کرده بود، ولی لغو آن مشکلات هماهنگی بین دستگاه‌ها بود و این سوء‌تفاهم با صحبت برطرف شد.

افروغ با بیان اینکه مشکلی برای صدور مجوز برگزاری کنسرت وجود ندارد گفت: برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس 9 تا 11 اردیبهشت یکی از برنامه‌های ماه جاری است.

وی سال 1402 در حوزه فرهنگ و هنر استان بوشهر را سالی فعال، پویا و پر از اجرایی شدن برنامه‌های متنوع دانست و بیان کرد: این مهم با مجموعه همکاران، هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه و فعالان حوزه قرآن در سطح استان بوشهر برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: تابلو و نمایی که از این حوزه در استان بوشهر وجود دارد قطعاً نمایی پویا و پر از تحرک، جنب و جوش و پر از نوآوری است و این مهم همه کسانیکه با حوزه فرهنگ و هنر استان ارتباط دارند شاهد و ناظر هستند و بر این فعالیت گواهی می‌دهند.

افروغ بیان کرد: مصادیقی از این مهم در تعداد برنامه‌های برگزار شده گویای این موضوع است.

وی جمیع این برنامه‌ها را گویای فعال بودن حوزه فرهنگ و هنر استان بوشهر دانست و اضافه کرد: این حوزه با همت، تلاش و نوآوری نوجوانان، جوانان، دانشجویان، دانش‌آموزان و همه هنرمندان در سطوح جامعه که نقش‌آفرین هستند انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تدوین برنامه‌های سال جاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از برنامه‌های خیلی خوب استان بوشهر برگزاری جشنواره موسیقی خلیج‌فارس در ایام 9 تا 11 اردیبهشت است.

افروغ اختتامیه جشنواره ملی رضوی در بوشهر را از دیگر برنامه‌ها دانست و بیان کرد: این جشنواره در رشته‌های نقالی، پرده‌خوانی، چاووش‌خوانی و امثال آن و امسال ضمن میزبانی از هنرمندان ملی، برنامه‌هایی هم در حوزه قرآنی و هنرهای نمایشی، تجسمی و دیگر عرصه‌ها تدوین شده است.

وی یکی از برنامه‌های خوب و ستودنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تشکیل قرارگاه شهید آوینی دانست و گفت: در دل این قرارگاه رویدادهای مختلفی تشکیل شد که برای این اتفاق برای همه شهرستان‌ها برنامه‌ریزی شده و برای هر شهرستان حداقل یک رویداد طراحی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: در این راستا برای هر انجمن هنری و فرهنگی حداقل یک رویداد تعریف شده و غیر از آن چند رویداد در حوزه‌های رسانه، نوجوان و فضای مجازی تدوین شده که ان‌شاءالله با همکاری موسسات، آموزشگاه‌های مختلف و فعالان حوزه فرهنگ تقدیم مردم هنردوست استان بوشهر می‌شود.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس ایجاد می شود
  • برگزاری کنفرانس هوش مصنوعی در بوشهر+ تصویر
  • تولید برق هسته‌ای به بیش از ۳۰۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد
  • رونمایی از دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای
  • ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌ فارس
  • اسلامی: تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی ایران افزایش خواهد یافت
  • دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای به‌زودی رونمایی می‌شود
  • افزایش تولید رادیو داروها در سازمان انرژی اتمی ایران
  • واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس غیرقانونی است