Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سوادآموزی مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان با اشاره به اینکه یک مرحله از حق‌الزحمه آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی پرداخت‌شده، گفت: طبق پیگیری‌های صورت‌گرفته مرحله دوم از حق‌الزحمه آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی نیز پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، سیروس محمدی عصر امروز در جلسه کارگروه بهبود کیفیت نهضت سوادآموزی این شهرستان در محل سالن جلسات آموزش‌وپرورش شهرستان آستارا اظهار کرد: در 10 سال اول انقلاب، کار نهضت سوادآموزی کمی بود که پس از پایان جنگ به سمت کیفی‌سازی رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان وجود یک پست اداری خالی و نبود دو راهبر آموزشی را ازجمله مشکلات پیش‌‌روی نهضت سوادآموزی شهرستان آستارا دانست و گفت: امیدواریم مشکلات مذکور در شورای معاونین و شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی این شهرستان مطرح و برطرف شود.

وی با بیان اینکه آستارا از دیریاز جزء شهرهای باسواد کشور محسوب می‌شد و دیگر شهرستان‌های کشور معلمین خود را از این شهرستان تأمین می‌کردند، افزود: در سال 87 جشن ریشه‌کنی بی‌سوادی در شهرستان آستارا برگزار شد، اما به دلیل مهاجر بودن این شهرستان، آمار 100 درصد باسوادی آن به 88 درصد کاهش پیدا کرد.

معاون سوادآموزی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با اشاره به اینکه یک مرحله از حق‌الزحمه آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی استان پرداخت‌شده است، گفت: طبق پیگیری‌های صورت‌گرفته مرحله دوم از حق‌الزحمه آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی نیز در آینده‌ای نزدیک پرداخت می‌شود.

گیلان به لحاظ جذب اولیای بی‌سواد جزء استان‌های برتر کشور است

رئیس اداره سنجش و ارزیابی معاونت سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان گیلان نیز در جلسه گروه بهبود کیفیت در محل آموزش‌وپرورش اظهار کرد: کلاس‌های سوادآموزی برای بی‌سوادان زندان تنها در سه شهرستان آستارا، رشت و صومعه‌سرا تشکیل‌شده است.

غلام‌رضا لاله‌دوست با بیان اینکه سال گذشته شهرستان آستارا به لحاظ ارزشیابی در بین مناطق 34 گانه استان گیلان، رتبه دوم را کسب کرده بود که امسال به جایگاه چهارم تنزل پیداکرده است، گفت: اعضای گروه بهبود کیفیت، موظف هستند دلیل تنزل دو پلکانی نهضت سوادآموزی آستارا را بررسی و نتیجه را به استان اعلام کند.

به‌گفته رئیس اداره سنجش و ارزیابی معاونت سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان گیلان، هر آموزش‌دهنده می‌تواند 25 سوادآموز را در طول سال تحت‌پوشش قرار دهد که آستارا به لحاظ هر آموزش‌دهنده، 10 سوادآموز جذب کرده که با این اوصاف بعد از نهضت سوادآموزی رودبنه، در جایگاه دوم قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان به لحاظ جذب اولیای بی‌سواد جزء استان‌های برتر کشور است، افزود: شهرستان آستارا به لحاظ شناسایی و تحت‌پوشش قرار دادن اولیای بی‌سواد بعد از تالش، ناحیه دو رشت و فومن در جایگاه چهارم قرار دارد و تاکنون 48 اولیای بی‌سواد در این شهرستان شناسایی و تحت‌پوشش قرارگرفته‌اند.

لاله‌دوست با بیان اینکه 98.8 درصد از سوادآموزان در امتحان پایانی شرکت می‌کنند که متأسفانه 32.1 درصد از آن‌ها موفق به قبولی در امتحان می‌شوند، گفت: آموزش نادرست به سوادآموزان، سخت‌گیری در برگزاری امتحان و تصحیح اوراق و سخت بودن سؤالات امتحان ازجمله دلایل آمار پایین قبولی‌ها می‌تواند باشد.

سازمان نهضت سوادآموزی مهارت‌آموزی را در سوادآموزان تقویت می‌کند

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان آستارا نیز در جلسه گروه بهبود کیفیت نهضت سوادآموزی این شهرستان در محل سالن جلسات آموزش‌وپرورش اظهار کرد: سازمان نهضت سوادآموزی دامنه فعالیت خود را از آموزش صرف خواندن و نوشتن فراتر برده و با اجرای طرح‌های مختلف، مهارت‌آموزی را در سوادآموزان تقویت می‌کند.

سید سجاد موسوی با اشاره به برگزاری منظم جلسات گروه بهبود کیفیت و شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی آموزش‌وپرورش شهرستان آستارا تصریح کرد: مشکلات نهضت سوادآموزی این شهرستان در جلسات فوق طرح و با هم‌فکری اعضا برای مرتفع کردن آن‌ها راه‌حل پیشنهاد می‌شود.

مسؤول نهضت سوادآموزی آموزش‌وپرورش شهرستان آستارا نیز در جلسه گروه بهبود کیفیت این شهرستان تعداد شرکت‌کنندگان در جلسات فصلی نهضت سوادآموزی را 108 نفر دانست و اظهار کرد: در قالب طرح نماز کلید بهشت برای 137 نفر از آموزش‌دهندگان گواهی شرکت در جلسه صادر شد.

طاهر ملااحمدی خواستار همکاری و تعامل دستگاه‌های عضو شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی جهت ریشه‌کنی معضل بی‌سوادی شد و تصریح کرد: برای جذب و نگهداشت افراد بی‌سواد باید محرک و الزامات بسیاری قوی وجود داشته باشد تا افراد بی‌سواد انگیزه لازم برای سوادآموزی داشته باشند.

به گزارش فارس، حضور در جشن گرامیداشت هفته نهضت سوادآموزی، غبارروبی و گل‌باران مزار شهدای گمنام و دیدار با مدیر سابق آموزش‌وپرورش این شهرستان از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه «سیروس محمدی» معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان گیلان به شهرستان آستارا بود.

سازمان نهضت سوادآموزی در هفت دی سال 58 به‌فرمان بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی باهدف باسواد کردن خیل عظیم بی‌سوادان کشور راه‌اندازی شده و در قالب سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم افراد بی‌سواد 49-10 را تحت‌پوشش دوره‌های سوادآموزی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/84008

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش نهضت سوادآموزی گیلان کیفیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۷۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان در دومین جلسه شورای مسکن شهرستان کرمان گفت: شروع ساخت طرح نهضت ملی مسکن شهر کرمان در گرو تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات است.

نشست شورای مسکن شهرستان کرمان با حضور رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان، علی بابایی فرماندار شهرستان کرمان، بخشدار‌ها، شهردار‌های شهر‌های شهرستان کرمان و دیگر اعضای جلسه در راستای طرح‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه، رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان ضمن تشکر از فرماندار شهرستان کرمان گفت: متقاضیان شهرستان کرمان نزدیک به چهل درصد از طرح نهضت ملی مسکن در شمال استان کرمان را در بر می‌گیرند که به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: شروع ساخت طرح نهضت ملی مسکن شهر کرمان در گرو تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات است و بانک‌های عامل هرچه سریعتر به کمک این مهم بشتابند.

حافظی با اشاره به اینکه آمار ثبت نامی‌های شهر‌های مختلف این شهرستان ادامه داد، تصریح کرد: ما فقط در چهار شهرستان اندوهجرد، شهداد، راین و گلباف به دلیل شرایط خاص منطقه‌ای و پهنه سیلابی موفق به تامین زمین نشده ایم که در حال بررسی اراضی دیگر هستیم.

در ادامه این جلسه به مسائل این طرح‌ها در شهر‌هایی همچون ماهان، اختیارآباد، باغین، کاظم آباد و زنگی آباد رسیدگی، پیشنهاداتی مطرح و تصمیماتی اتخاذ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • افزایش تک ماده كمكی به آموزش‌وپرورش نخواهد کرد