Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@00:34:00 GMT

سند آمایش آذربایجان‌غربی تصویب شد

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۵۷۶۶۳

سند آمایش آذربایجان‌غربی تصویب شد

در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان‌غربی، طرح سند آمایش استان مطرح و با اکثریت آرای اعضای این شورا، تصویب و برای نهایی شدن در شورای عالی آمایش کشور مطرح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدمهدی استاندار آذربایجان‌غربی امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با قدردانی از تلاش دو ساله رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و تیم تدوین سند آمایش سرزمینی استان اظهار کرد: در تدوین این سند نظرات تمامی کارشناسان، نخبگان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه های اجرایی استان، دانشگاهیان، اعضای شوراهای شهر، فرمانداران، فعالان سیاسی و بخش خصوصی  مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه منظور از آمایش سرزمین، رسیدن به مطلوب‌ترین توزیع ممکن جمعیت، توسط بهترین شکل توزیع فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی در پهنه سرزمین است، تصریح کرد: با وجود تلاش‌های انجام شده برای تدوین این سند، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند نکته نظرات خود را در اصلاح این سند ارائه کنند چرا که سند آمایش استان قابلیت اصلاح و اعمال تغییرات را دارد.

ناصر حضرتی‌پر رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره به تدوین سند آمایش استان در بیش از ۵۰۰۰ صفحه در قالب ۲۳ جلد کتاب، اظهار کرد: اجرای این طرح به بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های استان در حوزه های مختلف و تلفیق آنها در پهنه کمک شایانی خواهد کرد تا استان بتواند در فضای توسعه‌ای کشور نقش در خوبی را ایفا کند.

حضرتی با اشاره به اینکه در تدوین سند آمایش سعی شده نظرات تمامی گروه‌ها جلب شود، ادامه داد: در سند آمایش به عنوان یک سند بالادستی، قابلیت‌ها، محدودیت‌ها و نقشه راه استان را برای ۲۰ سال آینده ترسیم شده و وضعیت توسعه کشورها همسایه و استانهای همجوار نیز مورد توجه قرار گرفته است. 

وی در ادامه سخنان خود به تشریح لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور و جایگاه استان در آن پرداخت و گفت: منابع درآمدی استان در لایحه بودجه سال آینده یک هزار و 688 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که رشد ۱۹ درصدی نسبت به درآمدهای امسال دارد. البته با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه آذربایجان‌غربی، درآمد حاصل از منابع استان بیشتر از این رقم است که به خزانه ملی واریز و صرف پروژه‌های کلان استان و نیز اداره امور عمومی و حاکمیتی می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ادامه داد: خوشبختانه با وجود تنگناهای موجود حدود ۹۵ درصد از درآمدهای پیش‌بینی شده امسال محقق شده و این نوید خوبی برای تحقق درآمدهای سال آینده است و در عین حال به منظور رونق تولید و بهبود فضای کسب کار تلاش شده میزان رشد درآمدهای مالیاتی استان کمتر از رشد میانگین کشور باشد.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان غربی مجلس شورای اسلامی توسعه آمایش سرزمین فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۷۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی آذربایجان‌غربی برای میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ استاندار آذربایجان‌غربی در دیدار با معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به زیرساختهای خوب ورزشی و نیز تجربه برگزاری رویدادهای ملی و جهانی، از آمادگی استان برای میزبانی رویدادهای ورزش دانش آموزی خبر داد.

محمدصادق معتمدیان افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته و حمایتهای دولت مردمی، شاهد ارتقای سرانه های آموزشی هستیم.

معتمدیان گفت: برای پوشش دادن خلاهای موجود، در دولت سیزدهم کارگروهها و برنامه‌های مختلفی طراحی و نقشه راه را تدوین کردیم تا در زمینه شاخص‌ها رشد مطلوبی داشته باشیم.

وی، با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و کمتربرخوردار از مهمترین محورهای اقدامات دولت در استان است، افزود: برای جبران عقب افتادگی‌ها برنامه داریم و هر مسیری را که برای ارتقای سطح آموزش و پرورش ممکن باشد، می‌پیماییم تا به بهترین سطح برسیم.

معتمدیان، بهینه سازی دارایی‌ها و مولد سازی را جزو اولویتهای استان برشمرد و گفت: یکی از راهبردهای جبران سرانه های آموزشی، بهره گیری از ظرفیت قانونی مولدسازی است.

استاندار آذربایجان‌غربی، کیفیت بخشی آموزشی را مهم دانست و گفت: عدالت محوری در حوزه آموزش و پرورش را از طریق سفرهای شهرستانی و حضور میدانی پیگیری می کنیم چرا که آموزش و پرورش پله نخست شناسایی جوانان مستعد است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش هم در این دیدار ضمن قدردانی از حمایتهای ویژه استاندار آذربایجان‌غربی از فعالیت‌ای دانش آموزشی، ورزش دانش‌آموزی این استان را دارای ظرفیت بالایی دانست و گفت: آذربایجان‌غربی به دلیل برخورداری از ظرفیت های کم نظیر ورزشی، همواره یکی از ارکان اصلی ورزشهای پایه در سطح ملی است.

دیگر خبرها

  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی ۳۱ فروردین
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • تدوین ۳۵ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی برای روز مراغه
  • تدوین برنامه های فرهنگی هنری و ورزشی در مراغه
  • تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار در ۱۱ استان
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت در آذربایجان غربی رفع شود
  • آمادگی آذربایجان‌غربی برای میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزی
  • توسعه متوازن آذربایجان شرقی اتفاق نیفتاده است
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی ۲۹ فروردین
  • آیین گرامیداشت روز ملی گندم و نان در آذربایجان غربی برگزار می شود