Web Analytics Made Easy - Statcounter

در راستای تسهیل امور مربوط به تشخیص آفات، سم پاشی و پایش زمین ڪشاورزی با استفاده از تڪنولوژی‌های پیشرفته برای افزایش بهره وری بخش کشاورزی سامانه جامع اگدرون توسط شتابدهنده تخصصی آراد افتتاح شد .

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بهرام سرمست استاندار قم در حاشیه این مراسم طی گفت‌وگویی با بیان لزوم نهادینه ساختن فرهنگ ایده پروری و علم باوری در بدنه دستگاه‌های اجرایی استان گفت: فکر و دانش در عصر دانایی عامل پیشران جوامع است و در این راستا مدیران استان باید حمایت حداکثری را از نخبگان  و نیروهای جوان و خلاق در اولویت کار خود قرار دهند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم ضمن دستور ایجاد کارت ویژه ملاقات بدون واسطه به مدیران مرکز تخصصی شتاب دهنده آراد، ایجاد مجامع مشورتی در حوزه‌های مختلف کاری را بعنوان بازوهای کمکی در ارائه راهکارهای عملیاتی دانست و افزود: با تعامل بخش‌های دولتی و خصوصی مسیر توسعه استان قطعا هموارتر خواهد شد .

مدیر تعاون روستایی استان قم نیز بر ضرورت استفاده از تکنولوژی پیشرفته در بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: سامانه پایش هوایی با استفاده از سنسوری که زیر پهپاد نصب می‌شود، تصویر هوایی از مزرعه گرفته و گزارش کاملی به تولید کننده و کشاورز می‌دهد .

حسین کوه خضری اظهار کرد: کاهش آلودگی محیط زیست، کاهش مصرف آب تا 95 درصد، کاهش مصرف سم تا 40 درصد، کاهش ورود کشاورز و ماشین آلات به مزرعه از مهمترین مزایای استفاده از سامانه جامع اگدرون است.

وی کمک به توسعه کشاورزی از طریق بهینه سازی روش‌هایی که در گذشته کارآمد بوده و امروز کارایی خود از دست داده است را یکی از اهداف اصلی این تفاهم نامه دانست .

مجید هدایت‌جو مدیرعامل مرکز شتاب دهنده آراد نیز در این خصوص عنوان کرد: شتاب دهنده آراد سعی دارد با فراهم کردن فضای نوآوری و تفکر خلاق در استان قم و کم ریسک دوره ابتدایی شروع کسب و کار به تجاری سازی ایده‌ها کمک کند.

وی گفت: این مرکز که در حوزه هوا و فضا و هوشمند سازی بخش‌های کشاورزی فعال است، محلی برای توسعه فعالیت‌های 73نفر فعال در قالب تیم‌های استارت آپ در سه شیفت حوزه فناوری‌های جدید و عملیاتی است.

وی در ادامه در خصوص سامانه جامع اگدرون تصریح کرد: در حال حاضر هر 15 روز سه هزار هکتار از مزارع کشاورزی زیر پوشش این سامانه خواهد رفت و در صورت حمایت می‌تواند بیش از 30 هزار هکتار از مزارع استان را پایش و نسبت به سم پاشی آن اقدام کند.

در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری بین تعاون روستایی استان قم و مرکز تخصصی شتاب دهنده آراد امضا شد .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بخش کشاورزی بهره وری زمین قم کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۹۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۳۱ میلیون کارت سوخت فعال در کشور وجود دارد

محمد صادقی مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: از ابتدای فروردین  ۱۰۵ هزار درخواست بابت دریافت کارت سوخت ثبت شده که همه این آمار در روند تولید قرار گرفته است.

او افزود:در حال حاضر حدود ۳۱ میلیون کارت سوخت فعال در کشور وجود دارد و هیچ گونه مشکلی در تولید کارت سوخت وجود ندارد.

صادقی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار درخواست برای دریافت کارت سوخت در سامانه هوشمند سوخت به ثبت رسید که تعداد کارت‌های تولید شده بیش از ثبت نام بوده است یعنی باید گفت که سال ۱۴۰۲ حدود ۴ میلیون کارت سوخت تولید شده است.

او گفت: با توجه به ظرفیت تولید کارت سوخت باید گفت سال گذشته روزانه توان ۲۰ تا ۲۵ هزار کارت وجود داشت. اما با ورود تجهیزات جدید این ظرفیت به حدود ۸۰ هزار کارت در روز می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام آموزشی در دولت سیزدهم شتاب گرفتند
  • افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار
  • ۲۶۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده‌های مازندران نصب می‌شود
  • ثبت لرزه‌ نگاری در مرکز اورژانس همدان برای نخستین بار
  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت
  • آیین بهره برداری از ۴۰ اتوبوس برقی در کرج با حضور وزیر کشور
  • آیین بهره برداری از 40 اتوبوس برقی در کرج با حضور وزیر کشور
  • حدود ۳۱ میلیون کارت سوخت فعال در کشور وجود دارد
  • طرح ساماندهی و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی اعلام وصول شد
  • هوشمند سازی 13 گله شتر استان یزد