Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، سیان رابرتسون، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون با اعلام اینکه این کشور از برگزاری رزمایش چندجانبه میان ایران، چین و روسیه در اقیانوس هند مطلع است، گفت: «ما آن را زیر نظر داریم و به همکاری با شرکا و متحدان ادامه خواهیم داد تا از آزادی دریانوردی و جریان آزاد تجارت در آب‌های بین‌المللی اطمینان حاصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین امروز جمعه در شمال اقیانوس هند آغاز می‌شود و به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

مسکو تاکید کرد ۳ کشتی ناوگان دریای بالتیک روسیه در رزمایش مشترک دریایی با ایران و چین مشارکت خواهند کرد.

نیروی دریایی روسیه با ۳ فروند شناور شامل یک فروند ناوچه کلاس Neustrashimyy با نام Yaroslav Mudry، یک فروند یدک‌کش با نام Yevgeniy Khorov و یک فروند تانکر سوخت‌رسان با نام Yel'nya در این رزمایش سه‌جانبه شرکت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: گلوبال تایمز: رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه پیام‌هایی برای آمریکا دارد

دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد: «برگزاری رزمایش مشترک با روسیه و چین در شمال اقیانوس هند؛ بزودی این رزمایش با هدف تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و کشور‌هایی که از نظر اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، دفاعی و امنیتی نزدیکی بیشتری با هم دارند برگزار می‌شود.»

دریادار خانزادی افزود: «رزمایش در منطقه چابهار آغاز می‌شود و در شمال اقیانوس هند گسترش خواهد یافت.»

او با اشاره به امنیت منطقه شمال اقیانوس هند گفت: «تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان منطقه امنی است که این امنیت حاصل تلاش نیر‌های دریایی ارتش و سپاه است.»

دریادار خانزادی امنیت دریایی منطقه را پایدار اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد با برگزاری این رزمایش شاهد اقتدار نیروی دریایی ۳ کشور ایران، روسیه و چین در منطقه باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رزمایش مشترک پنتاگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۹۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به تصویب بسته کمکی جدید آمریکا برای اوکراین عنوان کرد که آمریکا در راستای تداوم درگیری‌ها تلاش می‌کند.

به گزارش ایسنا، آنتونوف روز چهارشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: ایالات متحده تصمیم گرفته تا طرف جنگ را انتخاب کند. آمریکا طرف شیطان را انتخاب کرده و از فاشیسم حمایت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا حاضر به فدا کردن جان مردم بی‌گناه است، عنوان کرد: سیاست‌مداران آمریکایی با تصمیم‌شان سرنوشت یک کشور را تعیین کرده و از آن به عنوان «دژکوبی» علیه روسیه استفاده می‌کنند.

بایدن ساعاتی پیش قانونی را امضا کرد که به موجب آن کمک‌های نظامی جدید از سوی واشنگتن به اوکراین ارسال می‌شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • رییس جدید کمیته تخصصی هواشناسی و علوم جوی آیورا منصوب شد
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد
  • مداخله ۹۵میلیارد دلاری آمریکا در معادلات جهانی | واشنگتن استراتژی سدنفوذ را احیا می‌کند؟