Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@14:01:51 GMT

پیتزا بخورید، سرطان نگیرید!

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۶۱۱۵۱

پیتزا بخورید، سرطان نگیرید!

امروزه پیتزا یکی از غذاهای پرطرفدار است که روزانه به تعداد زیادی خریداری یا پخته می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ قطعا بیشترین اخباری که از پیتزا به گوشتان خورده است، در رابطه با مضرات آن است اما پیتزا فوایدی هم دارد. برای مثال پیتزای سبزیجات به دلیل وجود سبزیجات تازه، گوجه فرنگی و سبوس هایی که در خمیر آن وجود دارد باعث پیشگیری از سرطان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرگس جوزدانی متخصص تغذیه گفت: یکی از پر طرفدار ترین و خوشمزه ترین غذا های موجود در جهان پیتزا است که طرفداران زیادی در بین کودکان و بزرگسالان دارد. او در ادامه افزود: مواد به کار برده شده در تهیه پیتزا زمانی که به صورت صحیح در کنار هم چیده شوند، دارای فوایدی برای بدن خواهند بود.

جوزدانی اظهار کرد: پیتزا به دلیل دارا بودن مواد مغذی مانند: گوجه ، فلفل دلمه ای، قارچ، گوشت و... باعث به وجود آمدن انرژی کامل برای انجام دادن کار های روزانه در بدن انسان می شود. افراد با مصرف یک چهارم پیتزا نصف انرژی لازم برای فعالیت های روزانه را کسب می کنند.

او گفت: فروشگاه ها و مراکز تهیه فست فود معمولا پیتزا های یخ زده را به فروش می رسانند که حاوی روغن و نمک بسیار فراوان هستند. روغن و نمک فراوان پیتزاهای یخ زده باعث افزایش کلسترول و فشار خون افراد می شود.

این متخصص تغذیه ادامه داد: برخی از انواع پیتزا مانند پیتزای سبزیجات به دلیل وجود سبزیجات تازه، گوجه فرنگی و سبوس هایی که در خمیر آن وجود دارد باعث پیشگیری از سرطان می شوند.

جوزدانی در پایان یادآوری کرد: توصیه می شود افراد از پیتزا هایی که از مواد تازه و سالم تهیه شده، استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تغذیه سبزیجات سرطان فست فود فلفل دلمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۱۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه پخت پیراشکی سیب زمینی و سبزیجات به سبک زوج غارنشین افغان (فیلم)

 

 

 

منبع :فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پخت یک غذای محلی با مرغ و سیب زمینی توسط یک خانواده غارنشین افغان (فیلم) پخت نان ساجی و دمپخت مرغ توسط یک زوج مسن غارنشین افغان (فیلم) پخت نان و کباب تابه‌ای با گوشت بره و گاو به سبک غارنشین افغان (فیلم)

دیگر خبرها

  • علی ربیعی خطاب به مسئولان: فعلاً تصمیمی نگیرید تا اوضاع بدتر نشود
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • آب نمی‌خورید؟؛ این ۸ سبزی را بخورید
  • نحوه پخت پیراشکی سیب زمینی و سبزیجات به سبک زوج غارنشین افغان (فیلم)
  • شیخ حسین انصاریان: نمازهای جماعت در کشور ما ورشکسته شده است /چهارتا مشجد کنار حرم ها را ملاک نگیرید
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی اعلام شد
  • روزی ۸ عدد از این میوه گران بخورید!
  • برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!
  • تلاش جوان فلسطینی برای تولید نشاء سبزیجات در فلسطین
  • اگر نفخ زیاد می کنید لب به این غذاها نزنید!