Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطیب جمعه زنجان با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به ژاپن گفت: هر چند این سفر در پاسخ به سفر نخست وزیر این کشور به ایران بود، اما کشور ما نباید معطل گشایش اقتصادی از طریق کشورهای دیگر از جمله ژاپن و اتحادیه اروپا باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زنجان با تاکید بر اهمیت تقوای الهی اظهار کرد: رعایت این مهم عواید ویژه‌ای را برای جامعه اسلامی دارد که تقوای سیاسی و سخن‌چینی نکردن از انسان‌های خوشنام از جمله آن‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل در هفتم دی‌ماه اشاره و تصریح کرد: تشکیل نهضت سوادآموزی برکات فراوانی دارد و با توجه به اینکه بی‌سوادی زیبنده مسلمان نیست باید از این فرصت برای سوادآموزی استفاده شود.

وی نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت را از دیگر مناسبت‌های این ماه اعلام کرد و افزود: حوادث سال 88، نتیجه کینه و عداوت دیرینه دشمنان از سال 57 بود، چرا که انقلاب ایران در مقابل دولت‌هایی که دنیا را در بین خود تقسیم کرده بودند، ایستاد.

آیت‌الله خاتمی به انواع توطئه‌های دشمنان علیه نظام جمهوی اسلامی بعد از رحلت امام راحل اشاره کرد و گفت: دشمنان بعد از ناکامی توطئه‌های دوران حیات امام، وقایع 78، 88 و  96 و 98 را رقم زدند که اول با لطف خداوند و سپس با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و بصیرت مردم شکست خوردند.

امام جمعه زنجان شاخصه 9 دی را بصیرت و ولایتمداری مردم ایران دانست و ادامه داد: با توجه به عیان شدن بصیرت مردم در حوادث مختلف، خداوند نیز وعده خود را در یاری ملت ایران محقق کرده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری 9 دی را شناخت لحظه و نیاز عنوان کرده‌اند، افزود: با خروش غیرت دینی مردم به ویژه جوانان در 9 دی سال 1388، حجت بر همه تمام شد.

آیت‌الله خاتمی به سابقه فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد لزوم توجه به تولیدات داخلی اشاره و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری چهار سال پیش فرمودند، که کلید حل مشکلات اقتصادی لوزان ژنو و نیویورک نیست و همه باید ظرفیت‌های خود را در تولید داخلی به کار گیریم. 

خطیب جمعه زنجان با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به ژاپن گفت: هر چند این سفر در پاسخ به سفر نخست وزیر این کشور به ایران بود، اما کشور ما نباید معطل گشایش اقتصادی از طریق کشورهای دیگر از جمله  ژاپن و اتحادیه اروپا باشد.

انتهای پیام/73004/ق/30

منبع: فارس

کلیدواژه: خاتمی نماز جمعه چین زنجان ژاپن اروپا اتحادیه تولیدات داخلی اقتصادی 9 دی حجت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۳۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است

اسماعیل آقاجانلو مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: استان زنجان در شاخص های مربوط به بازار کار بر اساس داده های مرکز آمار ایران، رتبه های خوبی در بین استان ها دارد.

وی اظهار کرد: سال گذشته زنجان بیشترین میزان مشارکت نیروی کار، بیشترین نسبت اشتغال در فعالیت‌های اقتصادی و کمترین نرخ بیکاری را در بین استان‌های کشور کسب کرد.

نرخ مشارکت اقتصادی (نرخ فعالیت)، عبارت از نسبت جمعیت فعال(شاغل و بیکار) به جمعیت در سن کار است، نرخ مشارکت اقتصادی به متغیرهایی چون جمعیت فعال و جمعیت در سن کار که در دل خود جمعیت غیر فعال را دارد، وابسته است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: کاهش نرخ بیکاری و از طرفی افزایش نرخ مشارکت اقتصادی نشانه خوبی است چرا که در این شرایط با اینکه میزان جمعیت زیادی وارد بازار کار شده ولی از آن سو با فراهم بودن زمینه اشتغال، افراد جویای کار توانسته اند برای خود شغل پیدا کنند.

آقاجانلو از تحقق ۱۲۰ درصدی اشتغال هدفگذاری شده سال گذشته در استان با ایجاد ۱۷ هزار و ۵۰۰ شغل خبر داد و گفت: برای سال جاری نیز سهم استان ایجاد ۱۱ هزار و ۵۷ اشتغال جدید تعیین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نماد اقتدار ایران
  • سپا پاسداران انقلاب اسلامی،نماد اقتدار ایران
  • رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین
  • «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» بازنگری و به شبکه بانکی ابلاغ شد
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • چگونه بصیرت امام خمینی (ره) موجب تقویت بنیان ارتش شد؟
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • توجه به تعاونی‌ها و مبارزه با انحصارگرایی در مازندران؛ راهکار اجرایی شدن شعار سال
  • توجه به تعاونی ها و تولید آزاد راهکار تحقق شعار سال است