Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در شرایطی که قرار است قطعه اول آزادراه تهران-شمال در دهه فجر به بهره برداری برسد، پیشنهاداتی مطرح شده که قطعه دوم این آزادراه نیز تا ابتدای بهار ۱۴۰۰ زیر بار ترافیکی برود اما گویا نه دولت نه بنیاد مستضعفان قرار نیست به این قطعه ۴۷ کیلومتری وارد شوند چرا که معتقدند هزینه بسیار زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان درباره برنامه های این نهاد به عنوان بهره بردار آزادراه تهران-شمال در زمینه همه قطعات آن گفت: در رابطه با آزادراه باید گفت که قطعه چهار آن را بنیاد مستضعفان ساخته است و این آزادراه چند سال است که زیر بار ترافیکی رفته و در حال بهره برداری است. قطعه یک که حساس ترین، مهمترین و پر هزینه ترین قطعه است، به نتیجه رسیده و در دهه فجر با حضور رئیس جمهور آن را افتتاح می کنیم و تا ۱۰ سال بهره بردار بنیاد مستضعفان است و در عوارضی ها حضور داریم و اگر مشکلی به وجود بیاید ما باید آن را درست کنیم چرا که ما سرمایه گذار در این قطعه هستیم.

وی با بیان اینکه دولت تعهدات خودش را در قطعه یک آزادراه تهران-شمال انجام داده است، افزود: در این قطعه از آزادراه نه ما از دولت گله ای داریم نه دولت از ما ناراحت است. قطعه دو را نیز طی توافقی زخمی کرده و ۳۰ درصد پیشرفت داشتیم. اگر بخواهیم همه قطعه دوم را بسازیم با میزان پیشرفت کنونی به عمر این دولت نمی رسد.

موافقت روحانی، نوبخت و وزیر راه درباره قطعه دوم آزادراه

رییس بنیاد مستضعفان ادمه داد: بنابراین پیشنهاد کردیم که نیمی از قطعه دوم را بسازیم یعنی اینکه مسیر رفت آن را بسازیم و با استفاده از جاده قدیم تهران-چالوس به عناون مسیر رفت و برگشت بتوانیم این قطعه نیز تا پایان دولت به بهره برداری رسانده و زیر بار ترافیکی ببریم. این پیشنهاد را وزیر راه و شهرسازی، رییس سازمان برنامه  و بودجه و شخص رییس جمهور پذیرفته اند و مکاتبات لازم را انجام داده ایم و اگر هر چه زودتر این تصمیم اجرایی شود می توانیم تا پیش از پایان دولت دوازدهم یعنی در اوائل بهار سال ۱۴۰۰ قطعه دوم آزادراه تهران-شمال را نیز افتتاح کنیم.

فتاح تصریح کرد: البته اگر دولت در تصویب و اجرای این پیشنهاد تعلل کند زمان کافی برای بهره برداری از قطعه دوم آزادراه تهران-شمال تا تاریخ اعلام شده را نداریم و به این دولت نمی رسد. یعنی مسیر رفت از آزادراه باشد و مسیر برگشت از جاده چالوس باشد. بنابراین هر چه سریعتر باید این برنامه را عملیاتی کرد. البته در قطعه دوم نیز تعهدات ما مشخص است و ۱۰۰ درصد آن انجام می دهیم، البته تعهدی دولت دارد و ما نیز به تعهدات خود در این پروژه عمل خواهیم کرد.

ما وارد قطعه سوم نمی شویم، تحریم ها می رود و چینی ها می آیند

وی درباره قطعه سوم آزادراه تهران شمال گفت که نه دولت نه بنیاد مستضعفان هنوز هیچ عملیات اجرایی در قطعه سوم انجام نداده اند یعنی این قطعه باقی می ماند و به این دولت هم نمی رسد.

رییس بنیاد مستضعفان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شرکت آزادراه تهران-شمال شرکت مختص قطعه یک، دو و چهار نیست که قطعه چهار را رها کند، اظهار کرد: فعلا قصد ورود به قطعه سوم آزادراه را نداریم چرا که در شرایط اقتصادی کنونی زمان بر و هزینه بر است.

فتاح همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به تحریم ها نیز طرف های خارجی به ویژه چینی ها که در این آزادراه حضور داشتند نیز نمی توانند سرمایه گذاری کنند، آیا این قطعه به حال خود رها شده و مردم باید سال ها منتظر تکمیل آزادراه تهران-شمال باشند؟ گفت: باید پیگیر این مسئله باشیم که طرف های خارجی در این پروژه سرمایه گذاری کنند و انشاالله تحریم ها نیز برطرف خواهد شد و سرمایه گذار چینی یا طرف خارجی به این پروژه وارد شده و آزادراه تهران-شمال تکمیل می شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پرویز فتاح بنیاد مستضعفان آزادراه تهران شمال تکمیل آزادراه تهران شمال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۴۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ مترو تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، یاشار لطفی، مدیر اجرایی خط ۷ مترو تهران در مورد آخرین وضعیت تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی گفت: به دنبال اتمام عملیات حفاری گالری ورودی ایستگاه ورزشگاه تختی، مرحله ساخت و نصب سازه نگهبان کیوسک ورودی این ایستگاه آغاز شده است. از طرفی بخشی از تونل تک خط مابین ایستگاههای آهنگ و بسیج نیز که باید دو خطه شود، در حال تکمیل است و در مجموع ۱۷۰۰ متر دیگر به طول مسیر در حال بهره‌برداری فعلی اضافه خواهد شد.

وی بیان داشت: ایستگاه ورزشگاه تختی به عنوان آخرین ایستگاه باقی مانده خط ۷ مترو تهران (در بخش اصلی)، امسال به بهره برداری می‌رسد. نکته مهم در مورد این ایستگاه آن است که در صورت تأمین ناوگان حمل و نقلی مورد نیاز، با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی در منتهی‌الیه جنوب شرقی خط ۷، امکان کاهش سر فاصله حرکتی قطارها در خط مذکور به مدت زمان ۵ الی ۸ دقیقه فراهم می‌شود.

لطفی در ادامه به اهمیت بهره‌برداری از ایستگاه ورزشگاه تختی اشاره کرد و افزود: نکته مهم در خصوص تکمیل و افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ این است که با اضافه شدن آن به جمع ایستگاههای شبکه مترو پایتخت، با توجه به افزایش ادوات ریلی موجود در این محدوده و تکمیل سامانه سیگنالینگ، در صورت تأمین ناوگان حمل و نقلی مورد نیاز، امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در کل خط ۷ فراهم شده و می‌توان این زمان را به ۵ الی ۸ دقیقه تقلیل داد. تحقق این مساله مهم، دستاوردی مؤثر در زمینه بهبود کیفیت جابجایی مراجعان و کاهش زمان معطلی مسافران به حساب می‌آید.

مدیر اجرایی خط ۷ مترو در پایان صحبت‌های خود گفت: ایستگاه ورزشگاه تختی با توجه به جزیره‌ای بودن به عنوان بزرگترین ایستگاه خط ۷، دارای سکوی پیاده و سوار شدن جزیره‌ای بوده و امکان دسترسی سریع مسافران به این امکان حمل و نقلی را فراهم می‌سازد؛ ضمن اینکه معماری فضای داخلی ایستگاه از حال و هوای ورزشی محدوده پیرامونی خود تأثیر پذیرفته و به لحاظ شکلی، تنوعی در نوع ساخت کیوسک ورودی آن به چشم خواهد آمد.

کد خبر 6080736 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده چالوس و هراز
  • محموله‌های بسته غذایی بنیاد مستضعفان به مناطق سیل‌زده کرمان اعزام شد
  • نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم
  • آخرین وضعیت ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو | این ایستگاه چه زمانی افتتاح می شود؟
  • زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • ۱۶۰ هزار واحد مسکن روستایی در مازندران ساخته شد
  • بودجه مورد نیاز در سال 1403 برای بزرگراه تهران شمال 15000میلیاردتومان، بودجه تخصیصی 165میلیارد تومان
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک نیمه سنگین در جاده‌های چالوس و فیروزکوه
  • مسکن مددجویان کمیته امداد اردبیل افتتاح شد/تکمیل ۹۸واحد تا شهریور