Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  هوشنگ بازوند در سومین نشست شورای آموزش عالی استان با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در هفته پژوهش با رویکرد تقویت تعامل سازنده دانشگاه و صنعت و تسهیل شرایط استفاده از دستاورد‌های علمی مراکز دانشگاهی در راستای پاسخگویی به نیاز‌های جامعه و صنعت، گفت: نیاز ویژه امروز فارغ التحصیلان دانشگاهی کسب مهارت متناسب با رشته تحصیلی جهت ورود به بازار کار است و انتظار داریم مراکز آموزش عالی استان در ارتقاء سطح کیفیت آموزش اهتمام جدی داشته و با برنامه ریزی مناسب در فرآیند آموزش این موضوع را لحاظ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازوند لزوم ظرفیت سازی در دانشگاه‌ها را بر اساس اولویت‌ها و محور‌های توسعه استان یادآور شد و تأکید کرد: برنامه ریزی آموزشی مراکز علمی می‌تواند سبب جهت دهی به آموزش و پژوهش، فناوری و نوآوری شود و با این گام مهم می‌توانیم دستاورد‌های کاربردی برای حل مسائل و مشکلات فرا روی جامعه داشته باشیم.

او افزود: در شورای سیاستگذاری دانشگاه‌ها باید یک برنامه عملیاتی تدوین و تبیین شود که دانشجویان بتوانند با بکار گرفتن آموخته‌های علمی و پژوهشی در دنیای واقعی نقشی موثر در تعالی و پیشرفت استان داشته باشند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به عدم توجه به رشته‌های مهارتی در بخش آموزش عالی متناسب با سند رونق تولید گفت: یکی از چالش‌های امروزی ضعف ارتباط صنعت و دانشگاه است که تحقق این مهم سبب تقویت ارتباط و کمک به رونق تولید خواهد شد.

بازوند با طرح این سئوال که دانشگاه‌ها چگونه می‌خواهند به بخش صنعت، اقتصاد و گردشگری خدمات ارائه دهند، گفت: باید مشخص شود آیا متناسب با نیاز این بخش‌ها منابع انسانی توانمند و با مهارت را آموزش داده ایم.

او  گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف، دانشگاه‌ها باید برای بالفعل درآوردن این ظرفیت‌ها، دانشجویان را آماده کنند.

استاندار کرمانشاه افزود: در حال حاضر حاشیه نشینی چالش اصلی مدیریت شهری است و برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید بتوانیم طرحی ارائه دهیم که قابلیت اجرا در کرمانشاه داشته باشد که دانشگاهیان می‌توانند در این زمینه نقش آفرینی کنند.


انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه رازی هفته پژوهش آموزش و پرورش صنعت و دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۶۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان با افزایش تعداد دروس تک ماده راه فرار را به دانش آموزان یاد می‌دهند

روزنامه جوان از تصمیم جدید وزارت آموزش و پرورش مبنی بر افزایش تعداد تک‌ماده برای دانش‌آموزان به شدت انتقاد کرده است.

این روزنامه نوشت: تصمیم‌شان شوکه‌کننده است، خودشان هم می‌دانند که چقدر کیفیت آموزش ضعیف است، اما به جای اصلاح آن به دانش‌آموزانی که در چهار درس نمره ۷ و بیشتر از آن بگیرند، اجازه تک‌ماده می‌دهند. این در حالی است که پیش از این دانش‌آموزان در دو درس با امتحانات نهایی و دو درس با امتحانات غیرن‌هایی می‌توانستند از تک‌ماده استفاده می‌کردند.

بر فرض به دانش‌آموزانی که از عهده پاسخ به سؤالات امتحانات نهایی این اجازه را دهند با تک‌ماده، مدرک تحصیلی‌شان را بگیرند و به بی‌توجهی‌ها نسبت به افزایش کیفیت آموزش ادامه داده شود، اما مگر این دانش‌آموز بعد از ورود به جامعه و بازار کار هم می‌تواند خلأ‌های آموزشی خود را تک‌ماده کند؟

اگر نبود عدالت آموزشی مسیر زندگی او را به بیراهه بکشاند، آیا می‌شود با تک‌ماده به مسیر درست زندگی‌اش برگردد؟ به نظر می‌رسد آقایان مسئول اصل ماجرا را که همان کیفیت بخشی به آموزش و توانمند کردن دانش‌آموزان در مدارس است به فراموشی سپرده‌اند.

مسئولان دور هم جمع شده‌اند و به جای تعیین راهکار برای ارائه تدریس اصولی در مدارس و حل مشکلات کمبود کیفیت آموزش و نبود عدالت آموزش در نقاط مختلف کشور، راه فراری را به دانش‌آموزان برای فارغ‌التحصیل شدن یاد داده‌اند؛ اینکه اگر خدمات آموزشی مناسبی نمی‌گیرند و نمی‌توانند درس‌هایشان را به خوبی بیاموزند، به جایش می‌توانند با تک ماده از این مقطع عبور کنند.

این یک پیام مشخصی دارد؛ اینکه آموزش و پرورش به جای دنبال کردن سیاست‌هایی در جهت ارتقای آموزش در همه مدارس کشور و بهبود وضعیت نمرات امتحانات نهایی، شرایط فارغ‌التحصیلی از مدرسه را تغییر داده‌است. شاید به این دلیل است که اگر نتوانست نمرات دانش‌آموزان را ارتقا دهد حداقل آمار فارغ‌التحصیلان را بالا ببرد!

دیگر خبرها

  • مسئولان با افزایش تعداد دروس تک ماده راه فرار را به دانش آموزان یاد می‌دهند
  • مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی
  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • اصلاح حکمرانی آموزشی بر پایه دانش و اخلاق
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی