Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۱۰ هزار واحد مسکونی که قرار است توسط بنیاد مسکن و کمیته امداد احداث شود، در ۶۰۰ روستای خراسان جنوبی پراکنده است.

علیرضا تابش، عصر جمعه ۶ دی، در آیین بهره برداری از دو هزار مسکن روستایی خراسان جنوبی با اشاره به امضای تفاهم نامه برای ساخت مسکن محرومان، اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که ۲۰ اسفندماه سال گذشته بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان برنامه و بودجه به امضا رسید، قرار شد با اعتبار تسهیلات و یارانه سازمان برنامه و بودجه پنج هزار واحد مسکن ویژه محرومان در این استان ساخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: براین اساس روستای هج و نج به عنوان نمونه انتخاب و کلنگ اولین واحد سال گذشته به زمین زده شد که تاکنون ۲۲ واحد در این روستا توسط بنیاد مسکن ساخته شده است.

به گزارش ایسنا، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: طرح هادی این روستا نیز با اجرای راه روستایی، گازرسانی، برق رسانی، آسفالت و سنگ فرش، زیرسازی معابر و احداث پارک محله اجرا شده است.

تابش ادامه داد: تاکنون ۱۵۰۰ واحد سهم بنیاد مسکن به بهره‌برداری رسیده و تا دهه فجر نیز ۱۵۰۰ واحد دیگر به اتمام خواهد رسید و تا پایان سال نیز بخش عمده‌ای از پنج هزار واحد به بهره‌برداری می‌رسد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به هم افزایی دستگاه‌ها در خراسان جنوبی، بیان کرد: به جوانانی که بخواهند در روستا ساکن شوند، وام روستایی به مبلغ ۴۰ میلیون تومان داده و همچنین زمین رایگان و کمک بلاعوض به مبلغ ۱۰ میلیون تومانی از سوی حساب ۱۰۰ امام نیز به انان تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۶۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲هزار مسکن فرسوده روستایی قم نوسازی می‌شود

محمد اطهری گفت: با روند نوسازی واحد‌های فرسوده روستایی پیش‌بینی می‌شود جشن نوسازی این واحد‌ها قبل از زمان‌بندی ملی آن تا سال ۱۴۱۰ برپا گردد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم بیان کرد: برای بازسازی و نوسازی واحد‌های فرسوده روستایی و یا ساخت مسکن جدید، تسهیلات بانکی ۳۵ میلیاردریالی با کارمزد پنج درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم بیان کرد: متقاضیان ساخت مسکن پس از کسب مجوز از دهیاری‌ها می‌توانند جهت دریافت تسهیلات بانکی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم مراجعه کنند.

اطهری همچنین با اشاره به روند اجرای طرح‌های هادی روستایی، اضافه کرد: تمامی روستا‌های بیشتر و کمتر از ۲۰ خانوار این استان دارای طرح هادی مصوب است و از سال ۱۴۰۰ بازنگری طرح هادی در ۷۹ روستا انجام و امسال نیز بازنگری در طرح هادی ۲۰ روستا جهت توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها انجام می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم با اشاره به بازنگری طرح هادی ۲۰ روستای استان طی سال ۱۴۰۳،تصریح کرد: تأیید کارگروه‌های کارشناسی لازمه هرگونه بازنگری و تغییر در طرح‌های هادی روستایی است و روستائیان می‌توانند نظرات و پیشنهاد‌های خود را در این موضوع از طریق دهیاری‌ها پیگیری کنند.

طبق آخرین برآوردها، جمعیت قم یک میلیون و ۴۳۵ هزار نفر است. جمعیت شهری استان یک میلیون و ۳۷۵ هزار نفر معادل ۹۵.۸ درصد و جمعیت روستایی نیز ۶۰ هزار نفر معادل ۴.۲ درصد جمعیت کل استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • ۲هزار مسکن فرسوده روستایی قم نوسازی می‌شود
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی
  • سقز نیازمند افزایش سهمیه مسکن محرومان است
  • حساب ۱۰۰ امام منطبق بر ایدئولوژی انقلاب است
  • ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳۷ هزار و ۸۳۲ میلیارد ریال با تسهیلات بانک مسکن در سال۱۴۰۲
  • تکمیل و تحویل ۲۴۱ هزار و ۵۲۵ واحد روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
  • تحویل ۱۰۰۰ واحد مسکونی به محرومان در اردبیل