Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید محمد وکیلی گفت: مصرف سیگار، مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی را تا پنجاه درصد افزایش می‌دهد.

او با بیان اینکه سیگاری‌ها نسبت به غیرسیگاری‌ها 24 برابر بیشتر به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا می‌شوند، گفت: آمارها نشان می دهد از هر پنج مرگی که در اثر مصرف سیگار اتفاق می افتد، دو مورد از آن به علت بیماری قلبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پزشک متخصص ادامه داد: مصرف سیگار می تواند خطر بروز سکته قلبی را تا شش برابر در بانوان و تا سه برابر در مردان افزایش دهد.

وی با یادآوری این نکته که بین تعداد مصرف سیگار و خطر بروز بیماری قلبی و عروقی، رابطه مستقیم وجود دارد، گفت: در ازای کشیدن ۱۰ نخ سیگار، خطر مرگ در اثر بیماری قلبی در مردان ۱۸ درصد و در بانوان ۳۱ درصد بالا می رود.

این پزشک متخصص با بیان اینکه قرار گرفتن در معرض دود سیگار دیگران، احتمال گرفتگی قلب و عروق را تا 30 درصد افزایش می دهد، خاطرنشان کرد: مصرف سیگار و قلیان، مهم ترین عامل ایجاد بیماری های قلبی و عروقی و نیز بیماری ‌های تنفسی است.

وکیلی با اشاره به ا ینکه نیکوتین و سایر مواد سمی موجود در سیگار فرآیند سم ‌زدایی در بدن را مختل می ‌کند، گفت: به واسطه اختلال در سم زدایی طبیعی بدن، سلول ‌ها آسیب می ‌بینند و این موضوع عاملی موثر در بروز بیماری ‌های مختلفی مانند سرطان، افزایش کلسترول خون، مشکلات قلبی و عروقی، گردش خون و اختلالات تنفسی است.

این پزشک متخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: مصرف سیگار و دخانیات سبب آسیب به پوشش دیواره رگ های خون رسانی کننده قلب، مغز و دیگر اعضای بدن می‌ شود.

او ادامه داد: مصرف سیگار سبب می‌ شود که خون آسان ‌تر لخته شده و لخته خون در صورت انسداد رگ‌ ها می‌ تواند منجر به بروز حمله قلبی و سکته مغزی شود.

وکیلی با تاکید براینکه ترک سیگار مهمترین مداخله موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی است؛ گفت: ترک سیگار بین 30 تا 40 درصد خطر مرگ و میر به دلیل گرفتگی عروق قلبی را کاهش می دهد.

این پزشک متخصص با یادآوری اینکه افراد در معرض دود سیگار قرار گرفتن با افزایش 25 تا 30 درصدی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی همراه است، گفت: اثرات سودمند ترک سیگار در کاهش حوادث قلبی و عروقی و کاهش مرگ و میر، حتی در سالمندان هم دیده می شود، بنابراین هرگز برای ترک سیگار دیر نیست.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیماری قلبی بیماری های قلبی ترک سیگار سیگار مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۶۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، روح الله زارع خورمیزی به مناسبت هفته زمین پاک گفت: وجود ۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی و ضایعات مختلف واحد‌های صنعتی در کنار انواع پسماندها، وضعیت بسیار نامناسبی و غیر بهداشتی را در شهرستان ایجاد کرده است.


وی فرهنگ سازی و همراهی ادارات را از مهمترین ماموریت‌های این اداره حفظ محیط و زمین پاک عنوان کرد.


رییس اداره حفاظت محیط زیست مهریز ادامه داد: به رغم اینکه طرح مدیریت پسماند در شهرستان مصوب شده ولی هنوز در عمل شاهد اجرای آن نیستیم و این یکی از مشکلات اصلی است.


زارع گفت: حمل و دفن زباله در گودی که به همین منظور در شهرستان وجود دارد اصلا به هیچ وجه مناسب و پذیرفته نیست.


وی تصریح کرد: مدیریت نخاله و پسماند یکی از مطالبات مردم برای حفظ محیط سالم زندگی است که امیدواریم در شهرستان اجرایی شود.

دیگر خبرها

  • نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است