Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهاجر در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: منطقه هماگ شامل روستاهای هماگ پایین، هماگ بالا، تو تنگ، جزر آباد، چهال گزی است. این روستاها در فاصله ۱۰۵ کیلومتری شهرستان بندرعباس واقع شده‌اند.

وی با بیان اینکه بلندترین ارتفاع در هماگ مربوط به ارتفاعات تشکرد با سه هزار و ۳۳۰ متر است، عنوان کرد: کوه هماگ، ارتفاعات تشکرد، کلات بوکو، ارتفاعات کوه‌باز از جمله ارتفاعت مهمی است که در این منطقه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای اسلامی هماگ پایین ابراز داشت: منطقه هماگ از جمله مناطق خوش و آب و هوای هرمزگان است که در ایام تعطیلات پذیرای مسافران از شهرستان بندرعباس و دیگر شهرستان‌ها است.

هماگ بانک گیاهان دارویی هرمزگان است

مهاجر با بیان اینکه منطقه هماگ چهار فصل است، تصریح کرد: نارنگی، پرتقال، نخیلات، سیب، انار، گردو و انگور از جمله محصولاتی است که در هماگ به دست می‌آیند.

وی با ذکر این نکته که هماگ با دارا بودن گیاهانی چون زیره، کلپوره، مور و آویشن به عنوان بانک گیاهان دارویی شناخته می‌شود، مطرح کرد: هماگ مستعد پوششی مانند بادام وحشی، ارس، بنه و کسور است.

عضو شورای اسلامی هماگ پایین بیان داشت: با توجه به اینکه ارتفاع این منطقه از سطح دریا از هزار و ۲۰۰ متر شروع می‌شود بارندگی بالایی دارد به خصوص بارندگی‌های موسمی تابستانی در منطقه هماگ نازل می‌شود که باعث ایجاد رودخانه‌ای پر آب و شیرین در این منطقه شده است.

مهاجر ادامه داد: ای‌سی آب این رودخانه حدود ۷۰۰ است در صورتی که این رقم برای برخی از آب معدنی‌ها حدود ۴۰۰ است.

برای تجاری‌سازی دام سبک در هماگ استعداد مناسبی وجود دارد

وی با ذکر این نکته که دامداری بز سیاه و بز بومی در این منطقه وجود دارد، اذعان کرد: برای تجاری کردن دامداری دام سبک در منطقه هماگ استعداد بسیار مناسبی وجود دارد.

عضو شورای اسلامی هماگ پایین با ذکر این نکته که حدود ۵۰ هزار هکتار مرتع در منطقه هماگ وجود دارد، اظهار کرد: دامداران در این منطقه می‌توانند برای پیشرفت دامداری خود از مرتع‌های استفاده کنند.

مهاجر گفت: میوه‌های سر درختی مانند انگور، سیب و انار که در بیشترین نقاط استان قابل رشد نیست در این منطقه به وفور کاشت می‌شود که اگر بتواند سرمایه‌های بخش خصوصی و دولتی را وارد این حوزه کرد می‌توان میوه‌های سردرختی تابستانی استان را از همین منطقه تأمین کرد.

وی عنوان کرد: کشاورزی تمام این منطقه حدود هزار هکتار است اما استعداد این را دارد که تا پنج‌هزار هکتار نیز افزایش پیدا کند.

با تمام توان از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در هماگ حمایت می‌کنیم

عضو شورای اسلامی هماگ پایین با بیان اینکه ما به عنوان شورای منطقه هماگ با تمام توان از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حمایت می‌کینم ابراز داشت: از سرمایه‌گذارانی که بتوانند در حوزه‌های کشت‌های متراکم و گلخانه‌ای، دامداری دام سبک و سنگین و تولید مرغ گوشتی سرمایه‌گذاری کنند حمایت و استقبال می‌کنیم.

مهاجر گردشگری را یکی از استعدادهای هماگ دانست و تصریح کرد: با توجه بخ اینکه زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه ایجاد نشده است اما همچنان گردشگرانی برای استفاده از آب و هوای این منطقه به هماگ سفر می‌کنند.

بهسازی جاده هماگ باعث رونق سرمایه‌گذاری و گردشگری در این منطقه خواهد شد

وی مهم‌ترین مشکل منطقه هماگ را جاده آن داسنت و مطرح کرد: حدود هشت کیلومتر از جاده‌ای که منشعب از جاده سیاهو و احمدی می‌شود نیاز به زیر سازی دارد. حدود ۲۲ سال است که این جاده احداث شده است و اکنون نیاز به بهسازی در آن حس می‌شود تا گردشگری و سرمایه‌گذاری در این منطقه رونق پیدا کند.

عضو شورای اسلامی هماگ پایین آبیاری تحت فشار و متراکم کردن کشت‌های گلخانه‌ای در منطقه هماگ را بسیار مهم دانست و بیان داشت: کشت‌های گوجه‌فرنگی، خیار سبز، فلفل و گیاهان دارویی اگر به صورت کشت گلخانه‌ای و متراکم در بیایند دارای ارزش افزوده مناسبی خواهد بود.

کد خبر 4808334

منبع: مهر

کلیدواژه: هرمزگان گردشگری بوشهر ایلام آلودگی هوا شهرکرد تعطیلی مدارس خطبه های نماز جمعه بیرجند قزوین انتخابات مجلس شورای اسلامی گرگان شب یلدا شیراز بارش برف آبگرفتگی معابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۸۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: توانمندی‌های صادراتی چهارمحال و بختیاری در حوزه زنجیره ارزش بادام و ماهیان سردآبی و دیگر ظرفیت‌ها در نمایشگاه اکسپو به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، محمدکاظم منزوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال برای دومین سال متوالی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو (نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران) شرکت می‌کند، اظهار داشت: بیش از 2500 نفر از مهمانان کشورهای خارجی در قالب سفرا و سرمایه‌گذاران در مدت 5 روز از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

وی بیان کرد: نمایشگاه اکسپو (نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی کشور) از روز شنبه 8 اردیبهشت کار خود را آغاز خواهد کرد و استان در غرفه 41، نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان سرمایه‌گذاران خارجی برای ارائه توانمندی‌های صادراتی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه توانمندی‌های صادراتی چهارمحال و بختیاری در حوزه زنجیره ارزش بادام و ماهیان سردآبی و دیگر ظرفیت‌ها در نمایشگاه اکسپو به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین در این نمایشگاه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری به‌ویژه ظرفیت‌هایی که در سال گذشته رونمایی شد به اطلاع سرمایه‌گذاران می‌رسد.

منزوی بیان کرد: امیدواریم رسانه‌های چهارمحال و بختیاری و فضای مجازی پوشش لازم را در خصوص فعالیت‌های استان در سال‌های اخیر برای سرمایه‌گذاران محلی داشته باشند.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است