Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: همزمان سه پروژه یادمان زمین فوتبال چوار، گلزار شهدا امامزاده علی صالح(ع) و گلزار شهدا گمنام شهر ایلام در حال احداث، تکمیل و یا مرمت است.

«اسدالله تولیده» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در  نشست  شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان،  اظهار کرد: خدمت به شهدا اگر با اخلاص و اعتقاد انجام شود، نتیجه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۱۱۸ گلزار منور در استان وجود دارد که پیکر مطهر ۲۷۷۵ شهید والامقام در گلزارهای استان زیارتگاه مردم شهیدپرور استان است، گفت: تعداد گلزارهای شاخص استان ۱۹ گلزار که  گلزار شهدای امامزاده علی صالح (ع) مهمترین گلزار استان محسوب می‌شود.

مدیرکل بنیاد ایلام به برخی اقدامات در حال انجام اشاره کرد و ادامه داد: همزمان سه پروژه یادمان زمین فوتبال چوار، گلزار شهدا امامزاده علی صالح(ع) و گلزار شهدا گمنام شهر ایلام در حال احداث، تکمیل و یا مرمت است.

دبیر شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان ایلام از دستگاه های مربوطه خواست با جدیت و اهتمام بیشتر نسبت به اتمام عملیات مرمت و ساماندهی گلزار شهدا امامزاده علی صالح(ع) تا دهه فجر تلاش نمایند و تعهدات خود را به انجام رسانند.

تولیده به برگزاری یادواره ها و مراسمات در جهت تجلیل از مقام والای شهدا اشاره کرد و افزود: محوریت برگزاری یادواره شهدا بر عهده بنیاد است و  در برگزاری هر یادواره ای، باید با بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان متولی اصلی این امر هماهنگی صورت گیرد.

«محمد نوذری»  معاون سیاسی و امنیتی استاندار با تاکید بر مردمی برگزار کردن یادواره های شهدا ، اظهار کرد: آنچه که ما در بحث یادواره‌ها باید به دنبال آن باشیم تبیین پیام شهدا در بطن جامعه است.

وی با بیان اینکه گفتار و سیره شهدا راه سعادت اخروی همه ماست و در یادواره‌ها  باید بیشتر به این مفاهیم پرداخته شود، گفت: پیام دیگر برگزاری یادواره‌های شهدا افزایش وحدت و برادری در جامعه است چون امروز نیز برای غلبه بر مسائل و مشکلات پیش روی کشور بیش از پیش نیازمند وحدت و همدلی هستیم.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: گسترش فرهنگ ایثار و شهادت نیاز همیشگی جامعه است و در این راستا تکریم خانواده شهدا در اولویت برنامه های مسئولان استان است و استاندار و دیگر مسئولان استان در  تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران اهتمام ویژه دارند و بر اساس برنامه ریزی انجام شده تمام مسئولان استان موظف هستند به دیدار خانواده معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران بروند و ضمن بررسی مسائل و مشکلات آنان نسبت به مقام شامخ شهدا و خانواده محترم آنان ادای احترام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۸۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ستارگان خاک به آغوش دیارشان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ رضا علیجانی اظهار کرد: پیکر مطهر این شهداء طی روز‌های گذشته در منطقه عملیاتی فکه در جغرافیای شهرستان دهلران پیدا شده است.
وی افزود: این شهدا سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده اند.
علیجانی ادامه داد: این شهدای تازه تفحص شده همگی دارای پلاک هویتی هستند.
وی ادامه داد: پیکر مطهر این شهدا برای تشخیص هویت به معراج شهدای تهران و انجام آزمایش تخصصی دی. ان.‌ای و استان محل اعزام فرستاده می‌شوند.

۹۲ شهید گمنام در ۴۲ یادمان استان ایلام به خاک سپرده شده اند.
استان ایلام دارای بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده است که در مقایسه با کل جمعیت استان در دهه ۶۰ (۲۵۰ هزار نفر) بیشترین تعداد ایثارگر کشور را به خود اختصاص داده است.
مناطق مسکونی استان ایلام بیش از ۳۰۰ بار مورد حمله هوایی رژیم بعث قرار گرفت و تا پایان جنگ تحمیلی و هنگام عملیات مرصاد در محاصره نیرو‌های عراقی بود.
شرهانی، نقطه ایثار، قلاویزان، سه راهی جندالله، قرارگاه بانروشان، کانال کمیل، قرارگاه شهید باقری، زمین فوتبال چوار، میمک و کوشک از جمله یادمان‌های دوران دفاع مقدس استان ایلام هستند.

دیگر خبرها

  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • بازگشت ستارگان خاک به آغوش دیارشان
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام
  • امروز همه چشم‌ها به یاد خاطره‌ای سرخ، بارانی شدند
  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد
  • برگزاری یادواره شهدا نیاز امروز جامعه ما است