Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان زنجان روز شنبه در این خصوص به خبرنگاران گفت: کودکان آسیب پذیرترین گروه جامعه هستند که  در معرض بیماری ها و هجوم انواع ناگواری ها، فشارها و مشکلات ناشی از سبک  زندگی کنونی و تطبیق ناپذیری لطافت کودکانه با برخی شرایط موجود قرار دارند.

محمد محمدی قیداری افزود: در این میان کودکانی که در شیرخوارگاه ها و خانه های کودکان و نوجوانان شبه خانواده اقامت دارند به دلیل شرایط خاص، به مراقبت های ویژه بهداشتی و سلامت نیازمند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: کودکانی که بنا به هر علت بطور دائم یا موقت سرپرست خود را از دست می دهند و با معرفی مقام قضایی به سازمان بهزیستی سپرده می شوند دوران سختی را به واسطه تاملات روحی سپری می کنند که برای تمامی آنان در مراکز شبه خانواده علاوه بر توجه به رشد جسمانی و تغذیه آنها، در مورد مهارت های زندگی و توانمندسازی همه جانبه، اطلاعات و آموزش های لازم ارائه می شود و علاوه بر آن، خدمات روانشناسی و توجه به رشد روحی کودکان نیز در دستور کار قراردارد.

این مسؤول ادامه داد: شیرخوارگاه و تمامی خانه های کودکان و نوجوانان تحت نظارت بهزیستی در محدوده مناسب فرهنگی، اجتماعی شهر با امکان دسترسی سریع و آسان به مراکز پزشکی، درمانی، آموزشی، انتظامی، و آتش نشانی قرار گرفته تا فرزندان از آسیبها و مشکلات جسمی و روحی در امان بوده و بستر مناسبی برای تعالی و رشد همه جانبه آن ها فراهم شود.

محمدی  افزود:   بهزیستی، کودکان و نوجوانان واجد شرایط را با شیوه‌های مختلف مورد حمایت قرار می‌دهد که شامل مواردی چون رها شدن توسط والدین یا بدسرپرست و بی‌سرپرست بودن است که در این صورت حضانت آنان با بهزیستی بوده و به صورت شبانه روزی در مراکز تحت پوشش بهزیستی نگهداری می‌شوند.

وی اظهار داشت: مشوق هایی که هر ماه به کودکان ارائه می شود، هزینه ای تحت عنوان یارانه مراکز به صورت ماهیانه نزدیک به پنج میلیون ریال برای هر کودک تحت پوشش در نظر گرفته شده و به مراکز پرداخت می شودو در این میان نقش کمک های مردمی و مشارکت خیرین نیز بسیار مهم اثر گذار است.

این مسؤول در ارتباط با ترخیص فرزندان از بهزیستی نیز گفت: این افراد، پس از رسیدن به سن ۱۸ سالگی و رفتن به سربازی(فرزندان پسر) و یافتن شغل با درآمد مناسب،  بیمه و توانایی روحی و روانی جهت تشکیل زندگی مستقل از بهزیستی ترخیص می شوند و بعد از ترخیص نیز تا پنج  سال از خدمات پس از ترخیص بهره مند می شوند.
 

برچسب‌ها آموزش زنجان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آموزش زنجان سازمان بهزیستی کشور آموزش زنجان سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۹۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی اصفهان با اشاره به شناسایی ۲ هزار و ۶۱۳ کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان گفت: حدود ۴۷۷ نفر کودک از خدمات ۱۳ مرکز روزانه توانبخشی طیف اوتیسم استفاده می‌کنند.


پژمان پورشبانان افزود: یک مرکز شبانه روزی بستری موقت برای این بیماران فعال است اما سیاست بهزیستی مبنی بر افزایش مراکز شبانه روزی نیست زیرا معتقد به استفاده از مراکز روزانه و آموزش از طریق خانواده است.


وی گفت: براساس بررسی ها شمار این اختلال در حال افزایش و در پسرها چهار برابر بیشتر از دخترها رخ می‌دهد.


معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی اصفهان ادامه داد: در کنار ارائه خدمات مراکز بهزیستی، روش‌های متمرکز فردی و چهره به چهره و در برخی موارد برگزاری کلاس دو یا سه نفره به صورت گفتار درمانی و کار درمانی با هدف بهبود فرد صورت می‌گیرد.


وی گفت: سن ۲ تا ۵ سالگی دوران طلایی یک فرد اوتیسمی است که باید مداخلات درمانی و آموزشی برای فرد انجام شود که این امور از سال ۱۳۸۰ وارد فرایند توانبخشی بهزیستی و از آن زمان این اختلال درمان می‌شود.


پورشبانیان با اشاره به اینکه عمده برنامه های آموزشی بهزیستی متمرکز بر ایجاد تعاملات اجتماعی فرد است، بیان داشت: یکی از روش‌ها برنامه جامع (ABA) است که حوزه‌های مختلفی از جمله مهارت‌های آموزشی، مهارت‌های اجتماعی، شناخت، کارکردهای اجرایی، حرکت، مهارت‌های انطباقی، بازی و زبان را شامل می‌شود که اگر به تعداد ساعات لازم انجام شود، برای یک کودک مبتلا به اوتیسم کافی است و این کودکان نیازی به شیوه‌های دیگر ندارند.


اختلال طیف اوتیسم یک اختلال نورولوژیکی است که خودش را در سال‌های اولیه رشد کودک نمایان می‌کند.


این اختلال در بیماران اوتیستیک موجب می‌شود که مغز فرد مبتلا به اوتیسم نتواند در زمینه رفتارهای اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی به‌درستی عمل کند و مزاحم او برای یادگیری چگونگی ارتباط و تعامل با دیگران به ‌طور اجتماعی می‌شود.
کودکان و بزرگسالان دارای اختلال طیف اوتیسم در زمینه ارتباط کلامی و غیر کلامی، مهارت‌های شناختی معمول، رفتارهای اجتماعی، فعالیت‌های سرگرم‌کننده و بازی دارای مشکل می‌باشند.

دیگر خبرها

  • شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • افزایش نگرانی‌ از نیازهای ۲۵۰ هزار کودک اخراجی از پاکستان
  • وجود ۴۱۵ پرونده در انجمن اتیسم همدان
  • بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس
  • بیش از ۶۰۰ خانواده متقاضی فرزند خواندگی هستند
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • تهیه و نگهداری جوجه‌های رنگی در منازل خطرآفرین است
  • هزینه نگهداری یک اوتیسمی در ماه چقدر است؟/ کلینیک‌های توانبخشی قصد تعطیلی این مراکز را دارند
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد