Web Analytics Made Easy - Statcounter

وجود ۲۷ هزار کندوی زنبورعسل، ۱۴۰۰ بیمار صعب‌العلاج زیر پوشش کمیته‌ امداد، فعالیت ۱۴۸ واحد عطاری دارای مجوز،افتتاح فاز نخست موزه دفاع مقدس دردهه فجر،ارزیابی ۱۶۰ هزار تن از نظر بیماری‌های غیرواگیر، ۲۰۹ روز هوای پاک درقم، انجام تصمیمات کارشناسی دردستگاه‌های اجرایی، مهیا شدن شرایط توسعه کشاورزی در قمرود، سرمایه‌گذاری یکهزار میلیارد تومان درمنطقه نمونه گردشگری نایه، صادرات ۱۵۴ میلیون دلار کالا، اجرای ۶ هزار هکتار طرح اصلاح الگوی کشت، ۱۹۴ میلیارد تومان برای اشتغالزایی روستایی و اجرای ۲۱ طرح شاخص اقتصادی مقاومتی ازدیگر اخبار هفته گذشته این استان می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وجود ۲۷ هزار کندوی زنبورعسل  

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت:‌ بر اساس سرشماری انجام‌شده در امسال، ۲۶ هزار و ۹۰۰ کندو زنبورعسل دراین استان موجود است.

علی‌اصغر همت درگفت‌وگو با ایرنا افزود:‌ از این تعداد کندو زنبورعسل،‌ ۳۲۴ هزار ۳۲۲ کیلوگرم عسل و نزدیک به ۱۳۷ کیلوگرم ژل ارزشمند رویال تولید می‌شود.

۱۴۰۰ بیمار صعب‌العلاج زیر پوشش کمیته‌ امداد  

رییس اداره درمان کمیته‌امداد امام خمینی(ره) قم گفت: یک هزار و ۴۰۰ بیمار صعب‌العلاج نیازمند زیرپوشش این نهاد هستند که از این تعداد ۶۸۶ نفر از پوشینه استفاده می‌کنند.

مهدی عسگری فردویی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بیماران صعب‌العلاج مجموعه‌ای از بیماران خاص هستند که مبتلا به بیماری‌هایی ازجمله هموفیلی، تالاسمی و ام.‌اس، یا پیوندی و دیابتی می‌باشند و یا به دلیل سکته مغزی قادر به حرکت نیستند.

نقش ساخت فرودگاه در توسعه شهر قم  

رییس کمیسیون برنامه‌وبودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم، با تاکید بر ضرورت حل موانع موجود در احداث طرح فرودگاه بین‌المللی قم گفت: یکی از ابزارهای مهم و تاثیرگذار درتوسعه این شهر، ساخت فرودگاه است.

مجید اخوان درگفت‌وگو با خبرنگاران افزود:این طرح به‌واسطه محکومیت قضایی برای زمین‌های واگذارشده به سرمایه‌گذاران، دچار بحران شد.

استفاده از پهپاد در مزارع کشاورزی  

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت:‌استفاده از پهپاد با فراهم ساختن امکان دقیق بررسی شاخص‌های کشاورزی، مدیریت مزارع استان را متحول می‌کند.

عباس پورمیدانی هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار افزود: باید برای مدیریت مزارع کشاورزی تحلیل دقیقی از وضعیت آن دربخش‌های گوناگون همچون دمای محیط، میزان نیاز به آب،‌ نور،‌ آفت‌هایی که زمین را تهدید می‌کند و غیره وجود داشته باشد.

۴ برابر شدن چاقی کودکان  

رییس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت قم گفت: در۱۰ سال گذشته،‌ اضافه‌ وزن و چاقی درکودکان و نوجوانان این استان سه تا چهار برابر افزایش‌یافته، درحالی‌که این عدد درسطح کشور ۲ تا سه برابر است.  

علی‌اکبر حق‌ویسی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: به‌طور میانگین در سطح کشور،‌ پنج درصد دانش آموزان چاق هستند و حدود ۲۰ درصد نیز اضافه‌وزن دارند.

احصای ۸۳ طرح شاخص آماده سرمایه‌گذاری  

استاندار قم، هفته گذشته با اشاره به ظرفیت‌های ویژه این استان برای جذب سرمایه‌گذاری گفت: ۸۳ طرح شاخص سرمایه‌گذاری درقم برای ارائه به سرمایه‌گذاران احصا شده‌است.

بهرام سرمست در دیدار با تعدادی از سرمایه‌گذاران خارجی افزود: تلاش می‌کنیم، این تعداد فرصت در قالب مجوزهای بی‌نام آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی شود.

فعالیت ۱۴۸ واحد عطاری دارای مجوز

فرمانده انتظامی شهرستان قم، بابیان اینکه حدود ۲۸۰ واحد عطاری در این استان وجود دارد که قابل قیاس با سایر استان‌ها نیست، گفت: از این تعداد عطاری درسطح استان، ۱۴۸ مورد دارای مجوز است.

سرهنگ مراد حسین جعفریان هفته گذشته درهمایش «یاریگران زندگی» با عنوان «هر عطار، یک یاریگر زندگی»، با تاکید بر لزوم آشنایی صنوف گوناگون با قانون افزود: وظیفه ما در نیروی انتظامی، تحقق تامین امنیت پایدار برای تک‌تک افراد جامعه است.

افتتاح فاز نخست موزه دفاع مقدس در دهه فجر

استاندار قم گفت: باید فاز نخست موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دهه مبارک فجر امسال آماده بهره‌برداری شود.

بهرام سرمست در بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: این طرح ازنظر تاثیرگذاری ارزشمند و دارای اهمیت است که باید همه دستگاه‌های اجرایی استان تمام تلاش‌شان را برای بهره‌برداری هر چه سریع‌تر آن به‌کارگیرند.

ارزیابی ۱۶۰ هزار تن از نظر بیماری‌های غیرواگیر  

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم گفت: ۱۶۰ هزار تن از نظر احتمال ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر در قالب طرح ایراپن در این استان ارزیابی شدند.

محمد نیک‌پور درگفت‌وگو با ایرنا افزود: طرح ایراپن از سال ۹۵ آغازشده و هدف از آن خطرسنجی سکته‌های قلبی و مغزی دربازه زمانی ۱۰ ساله در افراد بالای ۳۰ سال است.

نظارت در اجرای طرح‌های شهرداری   

رییس شورای اسلامی شهرقم،با اشاره به تصویب اصلاحیه و متمم بودجه سال ۹۸ شهرداری گفت: با توجه به این اقدام مهم نظارت بیش از پیش بر اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری ضروری است.

عبدالله جلالی هفته گذشته درجلسه رسمی شورای شهر قم افزود: با تعامل وهمکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری ، اصلاحیه و متمم بودجه امسال شهرداری با رقمی بالغ بر۲۳ هزار میلیارد ریال تصویب شد.

۲۰۹ روز هوای پاک درقم

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: تعداد روزهای هوای پاک درقم ازابتدای امسال تا پایان آذرماه، ۲۰۹ روز ثبت شده، این درحالیست که درمدت مشابه سال گذشته ۲۵۵ روز بوده‌است.

سید رضا موسوی در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم افزود: درهمین مدت تعداد روزهای هوای ناسالم برای گروه‌های خاص نیز از ۱۷ روز به ۴۸ روز افزایش پیدا کرده‌است.

کاهش دفن مستقیم زباله 

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: با بهره‌برداری از کارخانه تولید کود آلی ورمی کمپوست میزان دفن مستقیم روزانه زباله در قم ۲۵۰ تن کاهش پیدا کرد.

سید امیر سامع هفته گذشته درجلسه رسمی شورای اسلامی شهرقم افزود:درحال حاضر کل حجم‌ زباله و پسماند جمع‌ آوری‌شده درقم طی شبانه‌روز ۷۰۰ تن است که بخشی از آن بدون دفن مستقیم و با تبدیل‌شدن به کود آلی ساماندهی می‌شود.

انجام تصمیمات کارشناسی در دستگاه‌های اجرایی  

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: مدیران جدید دستگاه‌های اجرایی استان قم نسبت به پختگی و کارشناسی کافی تصمیمات دقت داشته باشند.

آیت الله سید محمد سعیدی دردیدار مدیران کل بنیاد شهید و بهزیستی قم افزود: مدیرانی که به تازگی در مسئولیت‌های جدید منصوب شده‌اند، نسبت به توصیه‌های اطرافیان درتصمیم‌گیری حساس شده و به عمق و علت خواسته‌های آنها علم پیدا کنند.

مهیا شدن شرایط توسعه کشاورزی در قمرود  

رییس مرکز جهاد کشاورزی قمرود قم گفت: ۱۸ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین زراعی دراین منطقه وجود دارد و شرایط برای توسعه کشاورزی درآن مهیاست.

حسن سفیدگر درگفت‌وگو با ایرنا افزود: با وجودآنکه از قمرود به‌عنوان منطقه کمتر توسعه‌ یافته یاد می‌شود، اما کشاورزی درآن با روند رو به رشدی جریان دارد و ظرفیت‌های بالقوه منطقه دراین حوزه درحال شناسایی برای استفاده حداکثری است.

تحقق طرح‌های اقتصاد مقاومتی در زمان‌بندی مشخص شده

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: باید طرح‌های اقتصاد مقاومتی در زمان‌بندی مشخص شده، محقق شوند و عقب ماندن از برنامه زمانبندی قابل قبول نخواهد بود.

مهرداد غضنفری امرایی در جلسه کارگروه تولید و اشتغال افزود: سند مادر استان در مسیر توسعه، اقتصاد مقاومتی است و باید بقیه اسناد توسعه‌ای بر محور اقتصاد مقاومتی تعریف و برنامه‌ریزی شود.

سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان در منطقه نمونه گردشگری نایه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، با اشاره به روند عمرانی طرح منطقه نمونه گردشگری روستای نایه گفت: برای بهره برداری از این طرح اقتصاد مقاومتی یکهزار میلیارد تومان سرمایه گذاری به عمل آمده است.

حمید یزدانی هفته گذشته در جلسه کارگروه تولید و اشتغال افزود: با بهره برداری کامل از این طرح گردشکری ۲۵ شغل به صورت مستقیم در روستای نایه بخش خلجستان ایجاد می شود.

اجرای ۶ هزار هکتار طرح اصلاح الگوی کشت  

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: اصلاح الگوی کشت در دشت‌های شریف آباد و ساوه در۶ هزار و ۲۵۰ هکتار از طرح‌های برجسته اقتصاد مقاومتی اجرا شده استان درامسال است.

عباس پورمیدانی هفته گذشته درجلسه کارگروه اشتغال وتولید قم افزود: تا پایان سال ۲ هزار و ۸۸۱ هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز می‌شوند.

۱۹۴ میلیارد تومان برای اشتغالزایی روستایی  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم، با اشاره به اختصاص ۱۹۴ میلیارد تومان برای طرح‌های اشتغالزایی روستایی استان گفت: تاکنون ۱۴۱ میلیارد تومان از این اعتبارات جذب‌شده و به مرحله پرداخت رسیده است.

مصطفی کاویانی در کارگروه تولید و اشتغال قم افزود: ۴۳ میلیارد تومان از این اعتبارات در بخش حمایتی و بقیه اعتبارات در حوزه غیرحمایتی به طرح‌های اشتغال آفرینی روستایی پرداخت‌شده است.

اجرای ۲۱ طرح شاخص اقتصادی مقاومتی  

رییس سازمان برنامه‌وبودجه قم گفت: ۲۱ طرح شاخص اقتصاد مقاومتی از تابستان امسال در این استان در حال اجراست.

محمود نوربخش در کارگروه تولید و اشتغال قم افزود: طرح‌های اقتصاد مقاومتی قم در بخش‌های کشاورزی، صنعت، گردشگری، کمیته امداد، اشتغال روستایی، پارک علم و فناوری، جهاد دانشگاهی، امور اقتصاد و دارایی و شرکت شهرک‌های صنعتی در حال اجراست.

صادرات ۱۵۴ میلیون دلار کالا  

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای امسال تا آبان‌ماه ۱۸۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۵۴ میلیون دلار از قم صادر شده که این رقم نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ارزی کاهش، ولی از نظر وزنی ۲۴ درصد افزایش داشته‌است.

محمود سیجانی هفته گذشته درآیین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده قم افزود: هدف‌گذاری میزان صادرات استان در امسال رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته‌است که درتلاش برای تحقق این هدف تا پایان امسال هستیم.

نداشتن کمبود در عرضه گاز مایع   

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم، کمبود عرضه گاز مایع در استان را رد کرد و از افزایش ۲۵ درصدی آن نسبت به سال گذشته خبر داد.

محسن وزارتی افزود: توزیع گاز مایع بر اساس روند قبل انجام می‌شود و کمبودی در این زمینه وجود ندارد و به هیچ عنوان کاهش عرضه نداشته‌ایم.

اشتغالزایی عامل تثبیت جمعیت روستایی  

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: باوجوداینکه قم دارای جمعیت روستایی کم است، اما رویکرد اشتغالزایی روستایی در این استان سبب تثبیت جمعیت و مهاجرت معکوس به روستاها شده است.

محسن بهشتی هفته گذشته در نشست مدیران کل امور روستایی و شوراهای استانداری‌های کشور افزود: توسعه روستایی سهم مهمی در رونق اقتصادی کشور دارد.

جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: تلاش برای جلوگیری ازبازماندن دانش آموزان ازتحصیل یکی از وظایف و ماموریت مهم سوادآموزی این استان به شمار می‌آید.

بیژن سلیمان‌پور  هفته گذشته درجلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی قم افزود: خوشبختانه در عرصه سوادآموزی موفقیت‌های خوبی را به‌دست آوردیم، ولی همچنان باید دراین زمینه به کوشش‌های خود تا نابودی کامل معضل بی‌سوادی در جامعه ادامه دهیم.

لزوم نصب نرخ‌نامه در مرکزهای عرضه گوشت  

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار، تمام قصابی‌ها و مراکز عرضه گوشت سنگین استان ملزم به نصب نرخ‌نامه هستند.

محمود سیجانی هفته گذشته در جلسه کارگروه تنظیم بازار قم افزود: نرخ نامه انواع گوشت دام نیز از در کشتارگاه‌ها در بسته‌بندی گوشت سنگین جانمایی می‌شود.

تهدید دفع پسماند در منطقه سلفچگان   

فرماندار قم گفت: سایت بازیافت پسماند ویژه که در منطقه سلفچگان و بالادست قم قرار دارد،‌ تهدید جدی برای استان به شمار می‌آید.

مرتضی حیدری در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم افزود: پسماندهای ویژه از اطراف قم، اصفهان، همدان و تهران در سایت سلفچگان انباشت می‌شود.

برچسب‌ها پهپاد تفکیک زباله از مبدا مزرعه قم کشاورزی دفع زباله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پهپاد تفکیک زباله از مبدا مزرعه قم کشاورزی دفع زباله پهپاد تفکیک زباله از مبدا مزرعه قم کشاورزی دفع زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۹۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول زراعی را در این شهرستان داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، جبار ولی‌پور امروز _ پنجشنبه سی‌ام فروردین _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان گیلانغرب یکی از قطب‌های تولید محصولات زراعی در استان است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۷۰ هزار تن کلزا، گندم و جو از مزارع این شهرستان برداشت شود.

وی افزود: در سال زراعی جاری ۳۶ هزار و ۳۵۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت انواع محصولات زراعی اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود به طور تقریبی ۷۶ هزار تن گندم و جو از این مزارع برداشت شود.

ولی‌پور با اشاره به رشد قابل توجه سطح زیر کشت محصول کلزا، گفت: ۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت کلزا اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود به طور تقریبی یک‌هزار و ۳۰۰ تن محصول از این اراضی استحصال شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۴ سیلوی فعال و مرکز خرید در دهستان حومه، گواور، حیدریه و حیدریه شهرستان آماده تحویل محصول گندم، جو و کلزا است.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب ادامه داد: عملیات برداشت غلات توسط ۷۰ دستگاه کمباین بومی و ۸۰ دستگاه کمباین مهاجر انجام می‌شود.

کد خبر 745681

دیگر خبرها

  • با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود
  • خسارت بارش‌های بهاره به ۶ هزار هکتار از مزارع استان
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • تخریب مزارع کشاورزی جیرفت بر اثر سیلاب
  • تخریب مزارع کشاورزی جیرفت توسط سیلاب
  • آبگیری و راه‌اندازی مزارع پرورش آرتمیا در مجتمع فسندوز چهار برج آغاز شد
  • خسارت باران به مزارع کشاورزی لامرد
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی استان همدان