Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@20:14:07 GMT

بعد از زلزله بم، مهندسی کشور تغییر کرد

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۶۹۲۷۹

بعد از زلزله بم، مهندسی کشور تغییر کرد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بعد از زلزله بم، مهندسی کشور تغییر کرد و اراده مردم هم کمک کرد تا شهری مستحکم ساخته شود، اما آنچه در این میان کمتر به آن توجه شده، سیما و منظر شهر بم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد شکرچی‌زاده در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان زلزله 5 دی ماه 1382 بم اظهار داشت: بم سرمایه ارزشمند جهانی است و ریشه در تاریخ بزرگ این سرزمین دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بعد از زلزله بم، مهندسی کشور تغییر کرد و اراده مردم هم کمک کرد تا شهری مستحکم ساخته شود، اما آنچه در این میان کمتر به آن توجه شده، سیما و منظر شهر بم است.

شکرچی‌زاده بیان کرد: ارزش این شهر بزرگ فقط به ساختمان بزرگ و فلزی نیست، بلکه نخلستان‌ها، ارگ بم و سیمایی که صدها سال وجود داشته باید حفظ شوند. وی خاطرنشان کرد: طرح جامع و تفصیلی شهر بم سال گذشته بعد از بازدید این شهرستان در دستور کار قرار گرفت تا به شکل ویژه با محوریت مرکز تحقیقات راه و شهرسازی تدوین شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم به نحوی با در نظر گرفتن همه ارزش‌های شهر، طرح ویژه‌ای دیده شود و ضمن تامین زمین مناسب برای جمعیت در حال رشد، نخلستان‌ها را نیز حفظ کنیم. شکرچی‌زاده اظهار داشت: آیین‌نامه‌های طراحی ساختمان بعد از زلزله بم مورد بازبینی قرار گرفت و نقطه عطفی را در این زمینه شاهدیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: راه و شهرسازی زلزله زمین معاون وزیر راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۹۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۵۰۰۰ روستای کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در بابل با بیان اینکه وزارت نیرو برای اجرای طرح‌های فاضلاب طرح‌های آبرسانی روستایی نگاه ویژه‌ای دارد، گفت: آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در قالب طرح جهاد آبرسانی به عنوان یکی از برنامه‌های وزارت نیرو در دستور کار قرار گرفته بود که که پارسال ۵۰۰۰ روستا‌ها وارد مدار بهره‌برداری شدند.

ذولفقار مهدی زاده افزود: مقرر شده امسال هم ۵۰۰۰ روستای دیگر در کشور با حمایت‌های دولت وارد مدار بهره‌برداری شود. 

او گفت: اجرای یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز به عنوان طرح‌های اولویت دار تصفیه فاضلاب به عنوان برنامه به مجلس شورای اسلامی اعلام شده است.

ذولفقار مهدی زاده با بیان اینکه این طرح‌ها به صورت مستمر و هفتگی در وزارتخانه رصد و کنترل می‌شود، افزود: تعدادی از این طرح‌ها مانند تصفیه خانه فاضلاب شهر‌های چالوس و نوشهر در استان مازندران اجرا می‌شوند. 

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: تصفیه خانه نوشهرو چالوس تا شهریور ماه امسال وارد مدار بهره برداری می‌شود و شبانه روز ۱۲ هزار متر مکعب فاضلاب را تصفیه خواهد کرد.

 مهدی زاده گفت: درمحله شهید کاظم بیگی تصفیه خانه فاضلاب بابل و طرح‌های متنوعی تعریف و قرار شد اقدامات لازم برای تامین اعتبار اجرای این طرح‌ها انجام شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «محسن رضایی» با اعضای شورای نگهبان دیدار و گفتگو کرد
  • دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان
  • آبرسانی به ۵ هزار روستا در کشور
  • آبرسانی به ۵۰۰۰ روستای کشور
  • خاطره جالب محمد بحرانی از ۳۰۰۰ تومان پدر بزرگ که زندگی اش را تغییر داد (فیلم)
  • شکست بزرگ‌ترین پروژه انرژی تجدیدپذیر تاریخ
  • مرحله غیرمتمرکز المپیاد علمی دانشجویی ۳۱ فروردین برگزار می شود
  • برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی قزوین رونمایی می‌شود
  • (تصاویر) تغییر ظاهری بزرگ ابراهیم رئیسی؛ پای عمل پزشکی در میان است؟
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور