Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: تولیدات فرهنگی و هنری با محوریت امام رضا(ع) مورد حمایت قرار می‌گیرد. ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

ابراهیم زره‌ساز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: نخستین مهرواره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در موضوعات مختلف فرهنگی و هنری در مشهد برگزار و 20 اجرای برتر از 14 گروه مشهد و 7 شهرستان قوچان، تایباد، بردسکن، خواف، نیشابور، جغتای و تربت حیدریه در این رویداد هنری داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مهرواره با سه هدف شاخص حوزه کودک و نوجوان و با شعار آینده ساختی‌نیست برگزار شده و شرکت‌کنندگان در گروه سنی 6 تا 18 سال هستند؛ در دنیای امروز هنر از جذابیت بسیار برخوردار است و می‌خواهیم از هنرمندان موسیقی‌های سنتی و مقامی در مسیر افزایش تولیدات امام رضایی حمایت لازم را داشته باشیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با بیان اینکه تعداد گروه‌های شرکت‌کننده از 7 تا 20 نفر هستند، خاطرنشان کرد: 70 درصد شرکت‌کنندگان پسران و 30 درصد دیگر دختران هستند و 3 اثر برتر هر گروه با رای اعضای هیئت داوران به مرحله کشوری که در نیمه اول اسفند ماه 98 به میزبانی استان گیلان در رشت برگزار می‌شود راه می‌یابند.

پنج نوجوان عضو کانون پرورش فکری، داور جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شدنددست پر کانون پرورش فکری در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک همدانمذاکره کانون پرورش فکری با 15 ناشر خارجی

زره‌ساز تصریح کرد: به واسطه همجواری با بارگاه منور رضوی همه مدیران و اعضای کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور از میزبانی مرحله کشوری رویدادها در مشهد استقبال کرده‌اند و ما نیز این آمادگی را داریم و در جهت تحقق آن نیازمند حمایت مسئولان هستیم.

وی تاکید کرد: برنامه بعدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور برگزاری نمایشگاه اسباب‌بازی در تهران بوده، نمایشگاهی که در ایام‌الله دهه مبارک فجر برگزار و در نظر داریم با همکاری مسئولان استانی و شهری مشابه این نمایشگاه را پس از رویداد تهران در مشهد برگزار کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه از ظرفیت‌های بسیارخوبی در سطح استان در حوزه اسباب بازی برخوردار هستیم، گفت: در حوزه محصولات فرهنگی و اسباب بازی‌ها تولیدات بسیارخوبی داریم، اما ضعف‌هایی در عرصه عرضه این محصولات وجود دارد که امیدواریم با همکاری مسئولان برطرف شود.

زره‌ساز گفت: از مسئولان مختلف کشوری، استانی و شهری به‌ویژه مدیران ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  درخواست داریم که حمایت لازم و کافی را از هنرمندان کودک و نوجوان سراسر کشور به‌ویژه خراسانی که صاحب سبک در عرصه‌های مختلف هنری هستند داشته باشند.

انتهای پیام/281

R41347/P/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۰۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگسازی و ترویج کتابخوانی میان کودکان ضروری است

 غلامعلی حیدری در نشست با معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: برخی آمار حکایت از آن دارد که سرانه مطالعه و فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین خانواده‌های ایرانی بالا نیست و باید این فرهنگ از سنین کودکی نهادینه شود.

وی گفت: بی‌توجهی و کمرنگ شدن حوزه مطالعه و تالیف کتاب کودک یکی از مهمترین دغدغه‌های مسوولان فرهنگی است که باید با ترویج کتابخوانی در خانواده‌ها، فرهنگ کتابخوانی را از سنین کودکی نهادینه کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهترین مکان برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و باید ارتباط بین خانواده‌ها و کانون تقویت شود.

وی با اشاره به برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای گروه‌های سنی مختلف و همچنین پیوند بین خانواده و کانون اظهار داشت: باید برای افزایش ارتباط بین کودکان و نوجوانان با مراکز فرهنگی کانون از تمام ظرفیت‌ها و فناوری روز برای تهیه تولیدات و محصولات فرهنگی استفاده شود.

استاندار چهارمحال وبختیاری با اشاره به محرومیت‌های تاریخی که در این استان وجود دارد، گفت: مردم استان با بصیرت و بیداری بدون توجه به این محرومیت‌ها همیشه پای نظام و انقلاب هستند و باید برای پاسداشت از تلاش مردم همه مدیران و دولت‌مردان از تمام توان خود برای توسعه و آبادانی استان استفاده شود.

بیشتر بخوانید

آغاز دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در چهارمحال و بختیاری

وی با اشاره به حضور پرشور مردم چهارمحال و بختیاری در آیین استقبال از رییس‌جمهور در دور دوم سفر هیات دولت به استان و حضور ۵۲ درصدی مردم در پای صندوق‌های رای افزود: مردم با بصیرت استان به خصوص عشایر غیور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی درتاریخ ۱۹ بهمن ماه ساال ۵۷ نیز به تهران رفتندو با امام راحل بیعت کردند.

حیدری با اشاره به نقش تاریخی بزرگ‌مردان و شیر زنانی از جمله علی‌مردان خان و سردار بی‌بی‌مریم گفت: قبل از انقلاب این افراد در مقابل رژیم شاهنشاهی و انگلیسی ایستادگی کردند و این امر باعث شده بود که رضاخان اجازه ندهد که رفاهیات وارد استان شود.

وی به ظرفیت‌های خوب استان از جمله گردشگری، تالاب‌ها و چشمه‌سار‌ها اشاره کرد و اضافه کرد: در دولت سیزدهم برای توسعه استان گام‌های بزرگی برداشته شد و زیرساخت‌های توسعه استان فراهم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پویش آمد بهار جان‌ها تا پایان فروردین تمدید شد
  • فرهنگسازی و ترویج کتابخوانی میان کودکان ضروری است
  • ۱۰۰۰ کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گرد هم می‌آیند
  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان معرفی شد
  • اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان
  • برگزاری ویژه برنامه‌های مناجات‌خوانی، نقالی و پرده‌خوانی در محوطه کانون پرورش فکری
  • مدیر کل ارشاد قم رفتنی شد
  • مدیر کل ارشاد قم رفتنی شد 
  • سند فرهنگ نوجوان در همدان نگارش می‌شود