Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: برقراری امنیت کامل خطوط کشتیرانی در منطقه اقیانوس هند، به ویژه در محدوده بین تنگه هرمز، تنگه مالاگا و تنگه باب المندب که به مثلث طلایی مشهور است، ضامن حفظ منافع اقتصادی در صحنه جهانی است. ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱ سیاسی نظامی | دفاعی | امنیتی نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر دریادار دوم غلامرضا طحانی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جلسه توجیهی رزمایش مرکب دریایی ایران، روسیه و چین که با حضور فرماندهان یگان‌های روسی و چینی شرکت‌کننده در این رزمایش برگزار شد، با تبریک ایام میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) و سال نوی میلادی به مسیحیان جهان، اظهار داشت: شمال اقیانوس هند یکی از مهم‌ترین آبراه‌های جهان بوده و نقش مهمی در تجارت بین‌الملل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برقراری امنیت کامل خطوط کشتیرانی در این منطقه، به‌ویژه در محدوده بین تنگه هرمز، تنگه مالاگا و تنگه باب‌المندب که به مثلث طلایی مشهور است، از یک سو، ضامن حفظ منافع اقتصادی در صحنه جهانی بوده و از سوی دیگر، همکاری و همگرایی نیروهای دریایی مختلف را می‌طلبد.

ورود ناوشکن چینی Xining به بندر چابهار برای انجام رزمایشرزمایش مرکب دریایی ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند آغاز شدبه‌منظور اجرای رزمایش؛ استقبال از یگان‌های شناور روسیه و چین در چابهارامیر حاتمی: رزمایش‌های نیروهای مسلح طبق برنامه انجام می‌شود

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه رزمایش مرکب دریایی سه کشور از اهمیت خاصی برخوردار است، اظهار داشت: کشورهای بسیاری در منطقه دریای عمان و اقیانوس هند که از مناطق کلیدی تجارت جهانی محسوب می‌شود، تردد دارند و به همین جهت حفظ امنیت دریایی در آن بسیار مهم و حیاتی است.

 امیر دریادار طحانی ادامه داد: ماهیت مشترک تهدیدات دریایی و تحولات سیاسی بین دولت‌ها برای انجام اقدامات هماهنگ، باعث شده که نیروهای دریایی سه کشور بیش از گذشته با یکدیگر همکاری کنند.

وی با بیان اینکه بالا بردن آمادگی رزمی، دستیابی به امنیت جمعی و تبادل تجربه در حوزه مقابله با تروریسم و دزدی دریایی از اهداف مهم این رزمایش است، گفت: امیدوارم به نحو مطلوب و شایسته بتوانیم مراحل مختلف طرح‌ریزی و اجرای این رزمایش مشترک سه‌جانبه را انجام دهیم.

انتهای پیام/

R1542/P/S1,11/CT11 واژه های کاربردی مرتبط رزمایش‌های ارتش نیروی دریایی ارتش ارتش جمهوری اسلامی ایران اخبار نظامی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رزمایش های ارتش نیروی دریایی ارتش ارتش جمهوری اسلامی ایران اخبار نظامی رزمایش های ارتش نیروی دریایی ارتش ارتش جمهوری اسلامی ایران اخبار نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۰۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود

رئیس جمهور روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد: ارتش روسیه به سامانه اس-۵۰۰ و موشک‌های قاره پیمای «سرمت» مجهز می شود.

به گزارش مهر به نقل از اینترفکس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز دوشنبه در دیدار با فارغ التحصیلان دانشگاه های نظامی روسیه اعلام کرد که ارتش کشورش به زودی به مجموعه های پدافند موشکی اس- ۵۰۰ و موشک های قاره پیما مجهز می شود.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، رئیس جمهور روسیه در این باره گفت: موشک های قاره پیمای «سرمت» (Sarmat)، موشک های مافوق صوت «تسیرکون» (Tsirkon) و مجموعه های پدافند موشکی اس -۵۰۰ از تسلیحات جدیدی هستند که به زودی به ارتش روسیه تحویل داده می شود.

وی خاطرنشان کرد که این تسلیحات در واحد های ارتش روسیه به کار گرفته می شوند.

این در حالیست که بزرگترین رزمایش مشترک آمریکا و متحدان این کشور تحت عنوان «نسیم دریا» (Sea Breeze) در حالی در دریای سیاه آغاز می‌شود که از ورود غیرقانونی ناوشکن انگلیسی به آب‌های سرزمینی روسیه و شلیک هشدار آمیز این کشور، بیش از چند روز نمی‌گذرد.

علیرغم انتقادات و هشدارهایی که از جانب روسیه نسبت به برگزاری این رزمایش مطرح شده بود؛ از امروز، مجموع ۳۲ کشور از جمله اعضای ناتو، این رزمایش را در آب‌های دریای سیاه آغاز کردند.

آمریکا و اوکراین در رأس رزمایش نسیم دریا هستند که طبق زمانبندی اعلام شده توسط ارتش آمریکا، قرار است دو هفته به طول بینجامد.

به گزارش مهر، وزارت امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود که رزمایش مشترک اوکراین و ناتو تحریکی در جهت ایجاد بی ثباتی مداوم در امتداد مرزهای روسیه است.

تحرکات ناتو در مرزهای روسیه در اروپای شرقی علی الخصوص به بهانه برگزاری رزمایش‌های مشترک با اوکراین افزایش چشمگیری داشته است. اخیراً یک فروند ناوچه گشت ساحلی روسی به سوی ناوشکن انگلیسی «دیفندر» به دلیل نقض حریم دریایی روسیه در نزدیکی دماغه «فیولنت» در دریای سیاه، تیراندازی کرد. یک فروند شکاری سوخو «۲۴ ام» روسیه نیز به این ناوشکن انگلیسی به صورت هشدار آمیز تیراندازی و مسیر حرکت آن را بمباران کرد.

وزارت دفاع روسیه نیز حدود یک ماه پیش در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که ارتش این کشور از نزدیک رزمایش دریایی اوکراین و آمریکا را رصد خواهد کرد و در صورت لزوم برای محافظت از امنیت ملی خود واکنش نشان خواهد داد. همچنین در واکنش به این قبیل اقدامات حدود ۲۰ تشکیلات و واحد نظامی جدید در منطقه نظامی غربی تا پایان سال ۲۰۲۱ ایجاد خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سامانه موشکی اس-500 ؛ شکارچی روس بلای جان جنگنده های رادارگریز آمریکا می شود (+فیلم و عکس) روسیه پایگاه نظامی خود در سوریه را حفظ می كند

دیگر خبرها

  • پوتین: نظم نوین جهانی باید منافع اکثر کشورها را تأمین کند
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • سفر رئیس جمهور به پاکستان ثبات، امنیت و منافع متقابل را تقویت می‌کند
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت/ آمریکا در قبال فلسطین بر خلاف منافع ملی خود عمل کرد
  • مذاکرات ایران و کویت برای تضمین امنیت مرزهای دریایی
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد