Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیادمسکن گلستان با بیان اینکه حدود نیمی از واحدهای مسکونی در روستاهای استان غیرمقاوم است، گفت: در این سال‌ها ۷۵ هزار واحدمسکونی مقاوم‌سازی شده است. ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

محمدتقی زمانی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهارداشت: در روستاهای استان براساس آخرین آمار و اطلاعات حدود 229 هزار واحدمسکونی وجود دارد که بیش از نیمی از آنها غیرمقاوم و ناایمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود 128 هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در روستاها افزود: از اواسط دهه 80 تا کنون 75 هزار واحدمسکونی در روستاهای استان در قالب طرح نوسازی و بازسازی، مقاوم‌سازی شد.

مدیرکل بنیادمسکن استان با بیان اینکه در قالب این طرح دولت تسهیلات ارزان قیمت در اختیار روستاییان قرار می‌دهد، گفت: سهمیه امسال در استان برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی 6 هزار واحد است که 40 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت 15 ساله در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

1700 واحد مسکونی در طرح «اقدام ملی مسکن» برای لرستانی‌ها ساخته می‌شودبیرجند| رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی: 22 هزار واحد مسکونی در مناطق محروم درحال ساخت استگلستان| 20 واحدمسکونی تحویل سیل‌زدگان کلاله شد

وی بیان داشت: کسانی که نتوانند با مبلغ تسهیلات خانه خود را بسازند به صورت موردی از کمک‌های بلاعوض بنیادمسکن و همچنین تسهیلات مکمل برخوردار می‌شوند.

زمانی‌نژاد در ادامه با اشاره به روند مطلوب بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق سیل‌زده استان گفت: 14 هزار و 476 واحدمسکونی تعمیر و تحویل مردم شده و همچنین از مجموع 7 هزار و 707 واحد تخریبی نیز پی کنی 7 هزار و 248 واحد انجام شده است.

وی ادامه داد: در این مدت 28 هزار و 683 مالک خسارت‌دیده برای دریافت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به بانک معرفی که از این تعداد 27 هزار و 600 نفر موفق به انعقاد قرارداد شده‌اند.

مدیرکل بنیادمسکن استان گفت: از ابتدای بازسازی مناطق سیل‌زده تا کنون 152 میلیارد و 300 میلیون تومان کمک بلاعوض به 29 هزار و 684 مالک واحد خسارت دیده پرداخت شد.

وی افزود: هم چنین 6 هزار و 384 واحد در مرحله فونداسیون، 5 هزار و 554 واحد در مرحله اجرای اسکلت، 4 هزار و 153 واحد در مرحله اجرای سقف و 2 هزار و 943 واحد نیز در مرحله دیوارچینی و اتمام عملیات ساختمانی قرار دارند.

انتهای پیام/582/ ت

R41471/P/S6,70/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۱۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی مسکن روستایی در گیلان به ۵۹ درصد رسید

ایسنا/گیلان مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از افزایش شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی از ۵۳ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۵۹ درصد در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: ۴۱ درصد از خانه‌های روستایی کم دوام و بی دوام هستند.

حامد دائمی امروز، ۲۶ فروردین ماه در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه استان گیلان دارای ۲۹۰۵ روستاست، اظهار کرد: ۲۰۶۰ روستای دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار داریم که از این تعداد، برای ۲۰۲۰ روستا طرح هادی مصوب شده است.

وی شاخص تهیه و بازنگری طرح هادی در گیلان را ۹۸.۳ درصد دانست و افزود: از مجموع ۲۰۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت استان گیلان تاکنون در ۱۱۶۰ روستا طرح هادی اجرا شده و شاخص اجرای طرح هادی استان به ۵۶.۳ درصد رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از افزایش شاخص مقاوم‌سازی مسکن روستایی از ۵۳ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۵۹ درصد در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: ۴۱ درصد از خانه‌های روستایی کم دوام و بی دوام هستند.

دائمی ادامه داد: در راستای احیاء بافت فرسوده روستایی و تامین مسکن متناسب با نیاز روستاییان، طی سال های ۱۴۰۲-۱۴۰۰، ۲۲ هزار و ۴۷۰ فقره تسهیلات در راستای خودمالکی به بنیاد مسکن گیلان ابلاغ شد و تاکنون موفق به شناسایی ۹۵ درصد متقاضیان و معرفی آنان به بانک‌های عامل شدیم.

وی سهمیه سال ۱۴۰۲ را ۱۱ هزار فقره تسهیلات خودمالکی دانست و تاکید کرد: ۵۱۰۷ واحد را به مرحله بهره‌برداری رساندیم که ۹۵۵ واحد در دهه حساب ۱۰۰ با اعتبار ۷۱۵ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه بنیاد مسکن در راستای طرح نهضت ملی مسکن متولی تولید مسکن در روستاها بوده و به قائم مقامی راه و شهرسازی، ساخت و ساز در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت را بر عهده دارد، گفت: به عنوان کارگزار راه و شهرسازی پروژه‌های مسکن سازی در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت را در دستور کار داریم و لذا کل پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال ۱۴۰۲ به تعداد ۱۶۲۷ واحد است که ساخت ۵۴۳ واحد در شهرهای لنگرود، آستارا و صومعه سرا را آغاز کردیم.

وی یادآور شد: بنیاد مسکن استان در راستای نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و همچنین شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت تاکنون به میزان ۲۴ هکتار زمین در ۱۰ شهر در قالب ۱۷ پروژه با ظرفیت ۲۵۳۳ واحد را تامین کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مددجویان روستایی کمیته امداد گلستان دارای مسکن هستند
  • ۵۱ واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستایی شهرستان گناوه افتتاح شد
  • مقاوم‌سازی بیش از پنج هزار واحد مسکونی در ایلام
  • مقاوم‌سازی ۶۷ درصد مساکن روستایی زنجان در سال ۱۴۰۳
  • ۱۱ هزار واحد مسکونی در زنجان مقاوم‌سازی می‌شود
  • امسال ۱۱هزار واحد مسکونی روستایی در زنجان مقاوم سازی می شود
  • امسال ۱۱هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم در زنجان مقاوم سازی می شود
  • مقاوم‌سازی بیش از ۹۰ هزار مسکن روستایی در خوزستان
  • مقاوم سازی مسکن روستایی در گیلان به ۵۹ درصد رسید
  • کیفیت، خط قرمز بنیاد مسکن است/ مردم از فرصت تسهیلات مقاوم‌سازی استفاده کنند