Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تراشه‌ها با وجود اندازه بسیار کوچک خود یکی از مهم‌ترین اعضای یک دستگاه هوشمند هستند. در واقع این بخش مغز یک دستگاه محسوب می‌شود که برای انجام پردازش‌های مختلف به آن وابسته است. به همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده تراشه‌ هر سال در حال بهبود بخشیدن به پردازنده‌های خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مهم‌ترین شرکت‌های تولیدکننده تراشه مدیاتک است که محصولات باکیفیتی تولید و روانه بازار می‌کند.

معرفی جدیدترین ساخته مدیاتک

شرکت مدیاتک (MediaTek) میزبان یک کنفرانس مطبوعاتی در پکن بود که در آن به معرفی تراشه Dimensity 800، با هدف تولید تلفن‌های هوشمند میان‌رده در سال ۲۰۲۰، پرداخت. این یک مودم یکپارچه 5G بوده و یک راه حل مقرون به صرفه‌تر نسبت به Dimensity 1000/L شناخته می‌شود. اگر به‌خاطر داشته باشید تراشه Dimensity 1000/L را در تلفن هوشمند Oppo Reno3 دیده بودیم.

این شرکت هیچ گونه مشخصاتی را فاش نکرده، اما اعلام کرده است که این پلتفرم در اولین روز‌های سال جدید در CES 2020 لاس وگاس به بازار عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: معرفی گوشی ارزان‌قیمت سامسونگ با دوربین دوگانه 

از Dimensity 800 چه انتظاری داریم

انتظاری که از Dimensity 800 داریم این است که برای رقابت با تلفن‌های هوشمند مجهز به تراشه‌های سری Kirin 800 و Snapdragon 7 کوالکام آماده باشد. در حالی که برگه مشخصات این تراشه بعداً فاش می‌شود، ما مودم واقعی را می‌شناسیم و آن Helio M70 نام دارد که در اوایل سال جاری معرفی شده است. این تراشه می‌تواند به ۴.۷ گیگابیت در ثانیه در downlink و ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه در Uplink برسد، از شبکه‌های SA و NSA نیز پشتیبانی می‌کند و دارای NR 2 Component Carrier است.

در حال حاضر، تنها تراشه Dimensity 1000/L دارای این مودم است. سیستم روی تراشه، چهار هسته Cortex-A77 و چهار هسته Cortex-A55 را به ارمغان می‌آورد و مدیاتک تا ۲۰ درصد بهبود در عملکرد و عمر باتری را در مقایسه با تراشه‌های واحد Cortex-A76 را به کاربران خود نوید می‌دهد. اینکه این اطلاعات درست هستند یا خیر در ماه ژانویه مشخص می‌شود، زیرا در این ماه اولین گوشی دارای این تراشه در بازار دیده می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت مدیاتک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۱۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی توانمندی‌های صادراتی همدان در اکسپو ایران

مصطفی حقیقی گفت: در حال حاضر با ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی در حال رایزنی برای حضور هستیم و تاکنون ۵ واحد تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان نیز در این نمایشگاه حضورشان قطعی شده است.

اوافزود: امسال با هدف افزایش تعاملات صادراتی استان تمرکز ویژه بر سه زنجیره ارزشی منتخب سفال، چرم، کشمش و پوشاک شده است.

او تصریح کرد: تعداد بالایی از واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی همدان محصولات خود را به خارج از کشور صادر می‌کنند و در تلاش هستیم با ایجاد و توسعه کنسرسیوم‌های صادراتی و کمک به حضور در نمایشگاه‌های خارجی از طریق پرداخت یارانه و برگزاری تور‌های صنعتی و آشناسازی آنها با بازار‌های هدف صادرات صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی همدان را تقویت کرده و افزایش دهیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان همچنین از پرداخت ۵۰ تا ۸۰ درصدی یارانه هزینه ساخت غرفه و قرارداد‌های پرداخت توسط این شرکت به واحد‌های تولیدی شرکت کننده در نمایشگاه اکسپو خبر داد و افزود: سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیون یارانه کمک حضور به واحد‌های تولیدی توسط شرکت شهرک‌های استان همدان پرداخت شده و پیش‌بینی ما برای امسال نیز حدود ۹۰۰ میلیون تومان است.

حقیقی عنوان کرد: باتوجه به اینکه تخمین زده شده بیش از ۱۰۰ کشور در نمایشگاه امسال حضور داشته باشند این شرایط فرصت مناسبی است برای مسیر‌های تازه حضور همدان در بازار‌های جهانی که با محوریت صادرات شکل خواهد گرفت.

او در پایان افزود: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران از ۸ لغایت ۱۳ اردیبهشت برپاست و باتوجه به دغدغه استان همدان برای توسعه روابط دیپلماتیک اقتصادی در تلاش هستیم ظرفیت‌های صادراتی استان بیشتر و گسترده‌تر از سال‌های گذشته معرفی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • چرا به‌زودی تمام گوشی‌ها گران می‌شوند؟
  • تسریع توسعه فیبر نوری در تهران/ بسته‌ فیبر رایگان و مودم اقساط ارائه خواهدشد
  • مدیاتک چیپ دایمنسیتی ۶۳۰۰ را معرفی کرد؛ ۵۰ درصد عملکرد گرافیکی بهتر نسبت به نسل قبل
  • معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی
  • دستگاه‌های پوشیدنی را متا توسعه می‌دهد
  • معرفی توانمندی‌های صادراتی همدان در اکسپو ایران
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • تاریخچه شرکت موتورسیکلت سازی یاماها؛ از تولید آلات موسیقی تا ویلچر و اسکوتر
  • شرکت‌های دانش‌بنیان راهی میان‌بُر برای رشد تولید هستند
  • توزیع ۱.۵ میلیون لیتر سوخت میان ناوگان هوایی منطقه بوشهر در ایام نوروز