Web Analytics Made Easy - Statcounter

وقتی عظم جدی در شناسایی افراد بی‌سواد در استان کرمان وجود ندارد و دهیاران زیادی حتی جواب‌ نامه استانداری نسبت به شناسایی افراد بی‌سواد را ندادند. ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، شورای سوادآموزی استان کرمان صبح امروز با حضور محمدجواد فدائی استاندار کرمان، زهرا موسی‌پور مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان و احمد اسکندری‌نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه زهرا موسی‌پور مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه نامه‌ای در تاریخ 21 شهریور به تمام فرمانداران استان ارسال شده تا دهیاران و بخشداران نسبت به شناسایی بیسوادان استان همکاری کنند اظهار داشت: در تاریخ 7 مهر این نامه مجدد پیرو خورده است.

وی با عنوان اینکه تاکنون تعداد کمی از شهرستان‌ها به این نامه جواب داده‌اند عنوان کرد: در مجموع 15 فرمانداری استان جواب نامه را دادند که در این فرمانداری‌ها هزار و 291 نفر بیسواد شناسایی شدند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان افزود: متاسفانه بعضی از دهیاران در جواب این نامه عنوان کردند که امکانات لازم برای شناسایی خانه به خانه افراد روستا را ندارند.

وی در پاسخ به این مسئله که مرکز آمار مشخصات دقیق افرادی که خود را بیسواد اعلام کردند را در اختیار آموزش و پرورش نمی‌گذارد می‌گوید که آمار محرمانه است گفت: اگر این آمار در زمانی که نیاز است به درد نخورد دیگر چه فایده‌ای دارد که سرشماری انجام شود.

موسی‌پور با بیان اینکه این افراد در خوداظهاری اعلام کردند که بیسواد هستند اما این مسئله در مورد برخی از آنها واقعیت ندارد افزود: این مسئله باید بررسی شود.

آمار ثبت‌شده بیسوادان کرمان با واقعیت همخوانی ندارداقتصاد عامل بازماندگی از تحصیل/بودجه مجزایی برای انسداد بیسوادی نداریم

محمدجواد فدائی استاندار کرمان نیز در این جلسه با انتقاد از اینکه در شناسایی افراد بیسواد در استان جدی نیستیم اظهار داشت: سوادآموزی در استان بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه مگر شناسایی افراد بیسواد در روستاها چقدر کار دارد که دهیاران برای آن بودجه می‌خواهند گفت: متاسفانه هر کاری که قرار است انجام بدهند فوری پول می‌خواهند.

استاندر کرمان با عنوان اینکه در اجرای این طرح در یک روستا روحانی روستا و محل هم می‌تواند همکاری کند افزود: اگر از تمام ظرفیت روستا از جمله معلمان، خانه‌های بهداشت و شوراها استفاده شود و در اجرای این طرح همه همکاری کنند دیگر پول نیاز نیست.

وی با بیان اینکه اگر دهیار روستاها مسئله را جدی می‌گرفتند حرف از بودجه نمی‌زدند گفت: مگر یک روستا چند خانه دارد که دهیار روستا نمی‌تواند به آنها مراجعه کرده و افراد بیسواد را شناسایی کند.

فدائی با عنوان اینکه دو هزار و 500 روستا در استان داریم که دهیار دارند بیان کرد: اگر یک دهیار مدیریت داشته باشد می‌تواند با همکاری معلم‌ها، روحانی محل و شوراها و معتمدین این کار را انجام بدهد واگر دهیاری نتواند یک کار ساده را انجام بدهد به چه درد می‌خورد و بهتر است که تعطیلش کنید.

به گزارش تسنیم در جلسه صبح امروز شورای سوادآموزی استان کرمان احمد اسکندری‌نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه عمده‌ترین مشکل ما عدم شناسایی افراد بیسواد در استان است اظهار داشت: در جلسه قبل قرار شد دهیاران و بخشداران در این مسئله کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه آمار ثبت‌شده در سرشماری با واقعیت همخوانی ندارد افزود: برخی افراد در سرشماری اظهار بیسوادی کردند اما با مراجعه‌ای که انجام می‌شود می‌بینیم مدرک تحصیلی دارند و  این آمار باید راستی‌آزمایی شود.

اسکندری‌نسب با اینکه در آموزش افراد بیسواد هیچ مشکلی نداریم افزود: اگر مرکز آمار مشخصات دقیق افرادی که خود را بیسواد اعلام کردند را در اختیار ما می‌گذاشت ما می‌توانستیم بهتر عمل کنیم اما می‌گویند آمار محرمانه است.

انتهای پیام/511/ش

R7860/P/S6,67/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۱۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته سیستان و بلوچستان اعلام شد

میزان بارندگی‌ های ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان از سوی مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری این استان اعلام شد.

مجید محبی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ۲۱ شهرستان شامل هزار و ۵۰۰ منطقه و روستا در سطح استان درگیر بارندگی شدید و آب‌گرفتگی هستند.

وی افزود: تا ساعت ۹ صبح امروز بیشترین بارندگی با ۲۷۰ میلی‌متر بارش از شهرستان زرآباد، ۲۳۰ میلی‌متر از شهرستان کنارک و ۲۲۱ میلی‌متر از ایستگاه شارک شهرستان قصرقند گزارش شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: میانگین بلندمدت بارندگی در سطح استان ۱۰۰ میلی‌متر بوده که در روزهای اخیر با ۲/۷ برابر کل یک سال در شهرستان زرآباد بارندگی شده است.

وی در رابطه با وضعیت راه‌های ارتباطی سطح استان گفت: راه ارتباطی ۳۲۹ روستا، ۴۵ محور روستایی و ۱۲ محور فرعی به دلیل طغیان رودخانه‌ها مسدود شده است.

محبی با اشاره به اینکه از شروع بارندگی در بیست‌وهفتم فروردین تاکنون هیچ حادثه فوت شهروندان نیز گزارش نشده است، بیان کرد: در حال حاضر ۷۰۰ تیم امدادی انتظامی و خدماتی با به‌کارگیری ۷۴۰ ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک در حال خدمت‌رسانی هستند.

وی با بیان اینکه شبکه برق ۴۴۵ روستا به دلیل شدت باران دچار خسارت شده و شبکه آب شرب ۳۴ روستا نیز خسارت دیده و قطع شده است، گفت: شبکه ارتباطات مخابرات نیز دچار اختلال گسترده در شهرستان‌های زرآباد، کنارک، نیکشهر، سرباز و بخش‌هایی از چابهار شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۴۵ چادر ۱۳۰، تخته پتو و ۹۰ تخته موکت بین آسیب‌دیدگان توزیع شده است که بنابر گزارش جمعیت هلال‌احمر استان نیز ۲۵۳ نفر در مناطق تحت تأثیر بارندگی‌های شدید امدادرسانی شدند.

وی تصریح کرد: برآورد خسارات اولیه بارندگی‌های شدید در استان تاکنون هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که بعد از پایان بارندگی توسط تیم‌های ارزیابی بررسی و اعلام خواهد شد.

محبی خاطرنشان کرد: مدارس مناطق تحت تأثیر بارندگی شدید امروز در سطح استان به صورت غیرحضوری برگزار شده است و با توجه به اینکه فعالیت سامانه بارشی امشب به اتمام می‌رسد، تصمیم‌گیری در رابطه با تعطیلی مدارس به اختیار فرمانداران گذاشته شده است.

کد خبر 745468

دیگر خبرها

  • کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد
  • آخرین وضعیت برق و آب مناطق سیل زده هرمزگان
  • قطعی آب ۲۰ روستا و قطع برق ۱۶ روستا در هرمزگان
  • قطعی آب ۲۰ روستا و برق ۱۶ روستا در هرمزگان
  • ٨ اردیبهشت، موعد اعزام زائران کرماني به حج عمره
  • میزان بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته سیستان و بلوچستان اعلام شد
  • زائران کرمانی ۸ اردیبهشت به حج عمره اعزام می‌شوند
  • ناگفته‌های دردناک همسر ناصر عبداللهی ۱۸ سال بعد از مرگش | چه کسی او را زده بود و اجازه پیگیری ندادند؟
  • ناگفته‌های همسر ناصرعبداللهی از مرگ او بعد از ۱۸ سال: ناصر را زده بودند، اما به من اجازه پیگیری ندادند
  • ناگفته های همسر ناصرعبداللهی از مرگ او پس از ۱۸ سال ؛ ناصر را زده بودند اما به من اجازه پیگیری ندادند