Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:39:51 GMT

مدارس هیات امنایی زنجان رتبه‌بندی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۷۱۸۵۵

مدارس هیات امنایی زنجان رتبه‌بندی می‌شوند

امید روحی روز شنبه در گردهمایی مدیران مدارس هیات امنایی استان زنجان افزود:  شکل‌گیری مدارس هیأت امنایی مدارس در حقیقت برگرفته از اصلاح ماده ۱۱ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش مصوب سال ۸۳ بود که در شورای عالی آموزش و پرورش به تایید رسید.

وی هدف از هیات امنایی شدن مدارس را،  استفاده از مشارکت علمی، فکری، عاطفی و فرهنگی مردم در اداره مدرسه عنوان کرد و گفت: مشارکت اقتصادی در مرتبه بعدی اهداف فعالیت این مدارس قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسؤول با اشاره به آیین‌نامه مدارس هیات امنایی نیز گفت: این نوع مدارس فرصت خوبی برای ارتقای مسائل آموزش و پرورش هستند و باید بر اساس آیین نامه‌ها و سیاست‌های ابلاغی این وزارتخانه حرکت کنند.

روحی اضافه کرد: مدارس هیأت امنایی منابع مالی خود را از طریق اعتبارات دولت، هدایا و کمک‌های مردمی داوطلبانه در خارج از فصل ثبت‌نام دانش‌آموزان در چارچوب مقررات ابلاغی آموزش و پرورش دریافت می‌کنند و سیاست فعلی وزارت آموزش و پرورش، توسعه کمی مدارس هیأت امنایی نیست، بلکه هدف بهبود و سامان یافتن وضع موجود است.

وی خاطرنشان کرد: نخستین شرط تبدیل شدن یک مدرسه عادی به هیات امنایی این است که آن مدرسه واجد شرایط لازم باشد و شورای مدرسه پس از بررسی‌های لازم، برای هیأت امنایی شدن داوطلب شود.

رییس اداره توسعه و نظارت بر امور شوراهای آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: هدف مدارس هیأت امنایی استفاده از مشارکت‌های مردمی برای خودگردان کردن مدرسه است، یعنی یک مدرسه کاملا عادی و کاملا معمولی که مدیریت آن متفاوت است و افرادی در آنجا حضور دارند که می‌توانند در فرآیند تحصیلی و تربیتی فرزندان نقش‌آفرین باشند.

این مسؤول، با بیان اینکه روسای هیات امنای این مدارس نقش مهمی در افزایش روحیه مشارکت‌پذیری اولیا در مدارس دارند، ابراز امیدواری کرد، اعضای هیات امنا بتوانند کمک کار و کمک حال خوبی برای مدیران مدارس باشند.

برچسب‌ها مدارس زنجان دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس زنجان دانش آموزان مدارس زنجان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۱۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای اسناد همکاری میان هیات‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، مراسم امضای اسناد همکاری بین هیأت‌های ایران و پاکستان با حضور آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان و «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان و هیأت‌های عالی رتبه دو کشور در اسلام آباد، برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • امضای اسناد همکاری میان هیات‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • برنامه‌های هفته معلم در کردستان مدرسه‌محور می‌شود