Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان مدیرکل آب منطقه ای هرمزگان گفت: اکنون ۶۸ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد استقلال میناب ذخیره شده است. 

هوشنگ ملایی در حاشیه بازدید از سد استقلال میناب در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از پروژه های مهم سرمایه گذاری تامین آل در شهرستان میناب، سد سرنی است.

مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگا، افزود: عملیات اجرایی سد سرنی از سال ۹۴ آغاز شده و هم اکنون عملیات اجرایی آن به مرحله ای رسیده که امکان آبگیری آن فراهم گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: در بارش های ماه های اخیر توانستیم بخشی از سیلابی که در بالادست سد سرنی حادث شده بود را در مخزن آن ذخیره نمائیم.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد: سد سرنی طی ماه های آینده توسط مقامات عالیرتبه کشوری به بهره برداری می‌رسد و امیدواریم برکات سرمایه گذاری فراوانی را برای این شهرستان فراهم آورد.

ملایی بیان کرد: در بارش های ابتدایی سال آبی جاری از اول مهرماه تاکنون مجموع بارش ها نسبت به سال گذشته در کل استان افزایش یافته است. 

وی افزود: اکنون ۶۸ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد استقلال میناب ذخیره شده است. 

ملایی تصریح کرد: در حال حاضر حجم آب ذخیره شده در سد استقلال کمتر از ۳۰ درصد است و بیش از ۷۰ درصد آن آماده است که در بارش های ماه های آینده آبگیری شود. 

مدیرکل آب منطقه ای هرمزگان خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال آبی ۹۹ بتوانیم تامین آب برای مصارف کشاورزی نیز داشته باشیم.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سد استقلال میناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۷۲۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۹۸ درصدی آببندان در مازندران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به آبگیری ۹۸ درصدی آبندان‌ها در مازندران گفت: با بارش‌های اخیر وضعیت مطلوب آبگیری آبندان‌ها برای آغاز فصل کاشت محصولات را شاهدیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حیدر داودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود 98 درصد آب‌بندان‌های مازندران پر آب شده که نویدبخش است.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال 1403 بارش‌های مناسب در مازندران داشتیم که سبب پر شدن آب‌بندان‌های استان شده، گفت: فعالیت کشاورزی استان بزودی آغاز می‌شود و از ذخیره آب در آب‌بندان‌های استان می‌توان برای کشت و زرع استفاده کرد و هم‌اکنون وضعیت آبندان‌ها بسیار مطلوب است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران افزود: آب‌بندان‌ها نقش بسیار مهمی در تأمین آب کشاورزی دارند و ظرفیت ذخیره آب‌بندان‌ها در مازندران تا هفته سوم اسفند 1402 حدود 80 درصد بود.

وی با بیان اینکه بارندگی‌های چندروز اخیر سبل شده حجم آبگیری به 90 درصد برسد خاطرنشان کرد: 890 قطعه آب‌بندان در مازندران داریم که ظرفیت ذخیره آبی  405 میلیون متر مکعب است.

داودیان ادامه داد: از مجموع ظرفیت مجموع 405 میلیون مترمکعبی آب‌بندان‌های مازندران حدود 365 میلیون مترمکعب پر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران اظهار کرد: بارش‌های سال آبی جاری از اول مهر 1402 تا 7 فروردین 1403 در استان 410 میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده که  4 درصد افزایش داشته است.

داوودیان گفت: آورده رودخانه‌های استان به یک میلیارد و 15 میلیون متر مکعب رسیده که این شاخص با کاهش 20 درصدی روبروست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۳۶۰ هزار مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری
  • افزایش ۵۳ درصدی ذخیره آب در سدهای مازندران/ سد آیت‌الله صالحی مازندرانی در آستانه سرریز شدن است
  • ذخیره آب سدهای مازندران ۵۳ درصد افزایش یافت
  • ذخیره آب سدهای کردستان به ۶۵ درصد رسید
  • ذخیره بیش از ۴۱ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد حسنلوی نقده
  • آبگیری ۹۸ درصدی آببندان در مازندران
  • حجم ذخیره آب سدهای کردستان ۶۵ درصد است/ سرریز شدن چهار سد
  • سد کوثر گچساران سرریز کرد
  • میزان ذخیره آب سدهای کردستان به ۶۵ درصد رسید
  • آورد یک میلیارد مترمکعبی سدهای کرمانشاه